|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg har den siste tiden vært litt forundret over prosessen i en del salg, og oppførselen til en del av de som selger ting her inne. Jeg lurer rett og slett på om jeg har misforstått noen uskrevne regler, og ønsker meg deres synspunkter på følgende kasus; |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg syns nå at det er første interesserte som burde få produktet i de to første tilfellene. Og i det tredje syns jeg at begge interesserte burde få legge inn bud.
|
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg aner veldig at jeg er på linje med deg her, zol. Jeg tror vel kanskje det bunner i overivrighet eller tankeløshet, men jeg har gjort meg de samme tankene.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPSamme her ja. |
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FP
Sånn, da har jeg svart i quoten.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPNr 1: Jeg syns jo at den som har etterlyst plaget bør få mulighet til å svare. For min egen del så svarer jeg ikke engang i en slik tråd fordi jeg mener at det først og fremst er etterlyserens tråd. Det eneste måtte være å gi signal om at dersom ikke førstnevnte ønsker plagget så er det noe jeg kunne tenkt meg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg skjønner godt at selger gjerne vil selge til første og beste som kjøper. Man legger jo ut ting for salg for å bli kvitt det. Det er jo ikke et samfunnsgode, som på død og liv skal være rettferdig. Min erfaring er at det ikke lønner seg å vente med å selge: Da risikerer du at førstemann ikke vil ha tingen likevel og at andremann har mistet interessen i mellomtiden. Jeg har derfor full forståelse for at man selger til førstemann som sier "Jeg slår til". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPEnig med deg, zol.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPEnig med deg. Om jeg har lyst på et plagg og en annen bruker har lagt ut ønsketråden, svarer jeg gjerne "jeg er interessert i plagget om ikke hovedinnlegger er interessert".
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Uff ja, det er jeg dårlig på også.
|
|
|
#11 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPDette har jeg også tenkt på og vi er nok på samme linje her Zol. Men jeg vet også at mange mener det er førstemann som sier "ja takk" som skal få varen. Jeg ønsker å kunnes stille et spørsmål før jeg evnt takker ja til kjøpet.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPJeg har reagert på det samme som deg, zol.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Signerer Teo. Nå selger ikke jeg noe særlig her inne, men om jeg skulle solgt noe hadde jeg helt klart solgt til den første som var klar til å betale.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPVi tenker nok likt Zol for dette har slått meg også
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPSignerer Teo, jeg synes det er helt greit at man bruker det som en slags "finn.no", førstemann til mølla, den som selger får bestemme hvordan det blir. Det kan dessuten være endel dialog man ikke ser som foregår via PM også, og da har man ikke hele bildet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Enig. Og hvis man virkelig er interessert, men har et spørsmål, så går det jo an å prøve seg med "Jeg er interessert, men lurer på ... Kan du reservere den til jeg har fått svar på dette?" Sist redigert av Filifjonka : 19-10-08 kl 11:27. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Har fått viljen sin
|
Mener du dette også dersom man eksplisitt har sagt "jeg er interessert" i tråden eller på PM? Hva med tredje eksempel? Er fks 4 timer en grei frist å sette på å legge inn bud, sent en lørdags kveld? Sist redigert av Mei : 19-10-08 kl 11:24. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Men er det ikke da greit at selgeren skriver et nytt innlegg i salgstråden som forteller at plagget er solgt via PM som kom før første interessent i tråden?
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
Sv: Skikk og bruk når man selger ting på FPI utgangspunktet tenker jeg som deg, zol, men Teofelia har gode poeng. Jeg har selv opplevd å gjøre det på den "riktige" måten (som jo tar lenger tid fordi de øverste skal få tid til å svare), for så å finne ut at de lenger ned trekker seg når de til slutt får tilbudet. Så står jeg igjen uten salg.
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes ikke man "forplikter seg til å gi et rettferdig tilbud til alle" når man selger noe på FP, rett og slett. Jeg synes at den som legger ut noe for salg skal få lov til å sette premissene for salget. Og jeg syns "først til mølla" er et helt ok prinsipp. |
|
|
|
![]() |
|
|