Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegavetips & ideer - selv om det er tidlig ennå...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-08, 12:27   #1
Annie
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
Annie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Julegavetips & ideer - selv om det er tidlig ennå...

Litt tidlig, men jeg må være tidlig ferdig med årets julegaver på grunn av en reise i nesten hele desember.
Men hva kjøper jeg til to tantebarn på 4( jente) og 7 (gutt) på sånn 200 -300 kr. nivå som er fengende og praktisk.
De har massevis av leker og lego og sånt. Tenkte jeg skulle prøve å unngå sånt. Men bøker ? Noen med barn i den alderen som kan tipse ? Har også vuderte gaveabonement på Donald, men det hadde han visstnok. Vanskelig dette, synes jeg...

Annie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 12:41   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegavetips & ideer - selv om det er tidlig ennå...

Jeg er kjip tante og kjøper klær. Ullundertøy står høyt på lista i år (jeg har sju tantebarn ) Til 7-åringen vil jeg anbefale bøkene om rampete Robin, de er utrolig morsomme.

Gammel 20-10-08, 12:41   #3
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bøker er jo alltid fine gaver. Eller hva med pc-spill? Evt spill til Nintendo? Puslespill er gøy.

Av mer praktiske ting - Buff. Finner mange varianter her bla: Nomaden. Dette skal iallfall jeg kjøpe til 3 barn i familien.

Gammel 20-10-08, 12:47   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper også ullklær fordi det er praktisk og barna trenger det
Ellers kan man jo kjøpe kinogavekort til de eldste, eller lignende (badeland-gavekort etc).

Gammel 20-10-08, 12:59   #5
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bøker er alltid en hit - jeg er også den kjedelige tanten som enten kjøper bøker eller ull

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 12:59   #6
Bindy
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
Bindy har et hav av muligheter foran seg
Standard

http://shop.unicef.no/ Her er det mye fint å finne. Og samtidig støtter man en god sak.

Bindy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 13:32   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er hobbyting noe for jenta på fire? Her i huset har alltid sånne gaver slått veldig an. For eksempel perler, sett med vindusdekormaling, litt gode pensler og ordentlig maling, vev, klistremerkebøker, eller sette sammen en blanding av farger, saks, lim, kulørt papir, klistremerker, glitterlim etc.

Til syvåringen; hva med et spill? "Gjett hvem?", Junior Geni, Fantasi Junior, Ludo, Bondegårdsspill, Uno mm.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-08, 13:35   #8
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Hva med sengesett? Mine syns alltid det var stas å få sengesett med kjente figurer på. Lydbøker er også en ting som mine er og alltid har vært veldig glade for. Eller hva med sneskuffe, akebrett eller skøyter?

Gammel 23-10-08, 12:19   #9
Annie
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
Annie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kunsten er jo å variere også... Tror jeg har en tendens til å kjøpe bøker og spill annet hvert år. Nå har jeg begynt å skrive liste over hvem som fikk hva til jul i fjor - sånn at jeg ikke gjentar suksessen år etter år etter år etter år.

Kanskje kinobilletter hadde vært noe til 7-åringen? Tror nok muligens at jeg ender der. God ide!

Annie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.