Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken foreldretype er du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-08, 22:00   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken foreldretype er du?

Her kan dere teste hvilken foreldretype dere er.
http://mammanett.no/node/6615/quiz/s...64a9735e57cad6

Jeg fikk denne:

Myndig, innlevende og klok - et ideal for alle foreldre!
Du har en klok foreldrestil hvor du lytter til barnet, er tilstedeværende, og leder barnet gjennom samarbeid. Dette er slik de fleste foreldre kan fungere på en god dag, men neppe 365 dager i året. Er du sikker på at du var 100% ærlig i besvarelsen din?
Barna dine blir sosiale og selvstendige, hvis du klarer å opprettholde denne foreldrestilen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:05   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken foreldretype er du?

Jeg fikk denne:

Du har en klok foreldrestil hvor du lytter til barnet, er tilstedeværende, og leder barnet gjennom samarbeid. Dette er slik de fleste foreldre kan fungere på en god dag, men neppe 365 dager i året. Er du sikker på at du var 100% ærlig i besvarelsen din?
Barna dine blir sosiale og selvstendige, hvis du klarer å opprettholde denne foreldrestilen.

Gammel 22-10-08, 22:07   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk det samme som Jessica. Men jeg skal være den første til å skrive under på at jeg ikke akkurat er noen supermamma. Jeg trodde virkelig ikke at det var tilbakemeldingen jeg skulle få med de svarene jeg ga.

Er det riktig å la ungene ordne opp selv når de krangler om en leke?

Gammel 22-10-08, 22:08   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Barna dine blir sosiale og selvstendige, hvis du klarer å opprettholde denne foreldrestilen

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:09   #5
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Fikk samme som deg.
Noen av spm kunne jeg krysset av for flere alt. om det hadde vert mulig.

Gammel 22-10-08, 22:12   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Fikk samme som deg.
Noen av spm kunne jeg krysset av for flere alt. om det hadde vert mulig.

samme her, kanskje jeg skulle tatt testen med de andre alternativene jeg og ville prøvd.

Litt vel mye enten eller der syntes jeg...

Gammel 22-10-08, 22:13   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Her kan dere teste hvilken foreldretype dere er.
http://mammanett.no/node/6615/quiz/s...64a9735e57cad6

Jeg fikk denne:

Jeg fikk det samme som deg. Tror at en god del foreldre vil havne opp i denne kategorien. Hvis de er litt oppegående. Det var kun ett spørsmål, jeg ikke fant noe som egentlig passet helt, og måtte ta det som var nærmest av disse alternativene. Ble den nederste av disse:
Barnet ditt banner for første gang, og ser forventningsfullt på deg. Hva gjør du?
Du lover barnet et nytt PC-spill hvis det aldri banner mer
Du gir klar beskjed om at banning ikke er lov, og sender barnet straks på rommet
Forteller at du kan et mye tøffere ord. Vil du høre? "Bakkarakkarei!"
Han ser så rar ut at jeg begynner å le. Så forteller jeg at han aldri må si slike stygge ord

Det jeg ville svart var:
For her hadde jeg ledd inni meg, men ikke slik at barnet merket det. Så hadde jeg sagt til barnet at slike ord vil jeg ikke høre. Det heter banning, og er ikke fint.

Sist redigert av Pelikan : 22-10-08 kl 22:29.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:15   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk samme som alle andre så langt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:18   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:21   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarte heller ikke å velge noe godt alternativ når det gjaldt banning.

Jeg ville ha fortalt at det ikke er fint og derfor ikke lov å banne, men ingen straffereaksjoner utover det.

Det hender at jeg flirer litt når snuppa gjør forsøk på banning, så jeg valgte det alternativet selv om det heller ikke var helt riktig. Foreløpig har hennes "beste" forsøk vært Søren. Det mener jeg forsåvidt at det er lov til å si, så da lo jeg. Vet ikke helt om jeg hadde ledd av ordentlig banning.

Gammel 22-10-08, 22:22   #11
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Barna dine blir sosiale og selvstendige, hvis du klarer å opprettholde denne foreldrestilen

Som alle andre her så langt

Gammel 22-10-08, 22:23   #12
Kneazle
Passiv

Standard

Jeg er også et ideal for alle foreldre. Åff kårs.
: printer ut attesten:

Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:26   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:33   #14
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også et ideal, men lurer fælt på hvordan kriteriene er. F.eks kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg svarte
Sier at de har 10 sekunder på seg til å bli enige om hvem som skal ha leken, hvis ikke kaster du den i søpla.
på spørsmålet om hva jeg gjør når søsken krangler om en leke, siden jeg dessverre antar at dette er tettest opp mot hva jeg vile gjort.

Mystisk test, men vi får ta det til oss.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:34   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde ikke trodd jeg skulle få dette svaret ut fra hva jeg svarte og jeg var faktisk ærlig.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:36   #16
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

for å se forskjellen tenkte jeg at jeg hadde en SKIKKELIG dårlig dag, og forandret på to-tre av svarene mine....ala verste mulig senario

Militanten!
Kommandolinjene er klare. Javisst har du lydige barn! Du er meget klar og tydelig i dine forordninger, barna dine har plenty av grenser og regler å forholde seg til. Og de forholder seg til dem fordi de er redd konsekvensen hvis de ikke gjør det. Er du en kjefter? Mange autoritære foreldre bruker høy og anklagende stemme, noe barn kan oppfatte som skremmende.
Barna dine savner den betingelsesløse kjærlighet for hvem de er, ikke bare hva de gjør. De står i fare for å utvikle seg til lite selvstendige barn, og barn med temperament kan bli uvanlige trassige i møte med denne type foreldrestil.
Slapp av, le mer, og gi slipp på noe av kontrollen. Idealet er et barn som samarbeider med deg, ikke blint avlyder ordre. Med den militante foreldrestil, står familien i fare for å gjennomgå en vanskelig tid når barna kommer i tenåra.

Synes det ble litt stor forskjell... (slapp av, jeg er ikke slik "til vanlig")

Men så prøvde jeg litt frem og tilbake med å bare skifte en, og fikk alltid den "opprinnelig" da. (bortsett fra da jeg prøvde "skjemme helt bort ungen" varianten) Lurer egentlig på hva som er "fasiten", for alle står med grønne haker i det er svarer selv.... uansett hvordan jeg svarer

Gammel 22-10-08, 22:40   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk selvsagt samme resultat som alle dere andre.

Gammel 22-10-08, 22:43   #18
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk det politisk korrekte svaret jeg også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:44   #19
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Samme resultat som alle andre.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-08, 22:48   #20
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Den var lett!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.