|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenNå har jeg lest denne HER, og jeg har lest det samme mange ganger før både på forskjellige forumer hvor klær er tema og i mammablader. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenVi bruker bomull innerst, så har vi på ullgenser og ullbukse, og så dressen utenpå der. Ungene er varme og tørre, og har aldri klaget.
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenVi har alltid brukt ull underst, men nå har han bestemt seg for at det klør, så han får en bomullsinglet under. Når det er som kaldest, pleier det å bli ull - ull - vinterdress,eller ull- ull- vinterdress, evt. ull- fleece - vinterdress
|
|
|
#4 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenBruker bomull, og enten fleece eller ull også dress. Hun klager aldri på at hun fryser. Har prøvd ullundertøy,men hun er som meg, en som klør.
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenPoden har stort sett bomullsklær som inneklær. Han blir så innmari varm i ull. Har ikke hatt noe problemer så langt. Når det er kaldt ute har han ulltøy under dressen, så det blir vel omtrent det samme som hos Marit K.
|
|
|
#7 |
|
Livsnyter
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHer går det i ull, ull og atter ull. Begge barna er frysepinner og dette er det eneste som funker for oss i vinterhalvåret. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenVi bruker ull og nesten bare ull. Til og med ulltruser, har 3-åringen.
|
|
|
#9 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHer går 3,5-åringen så og si bare i ull hele vinteren. Har ikke startet enda, sparer litt til det blir kaldt. Ulltøyet blir brukt så mye at det er deilig å bruke annet type tøy når man kan. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHer bruker de fleste ull, da... Og de fleste barna har "tekniske dresser". Men jeg jobbet selv i en barnehagen noen kilometer herfra, og der brukte så og si ingen av barna ull, og de hadde stort sett bevernylondresser.
|
|
|
|
#12 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHar observert det samme som Nin, mye bomull ute og går i barnehagen, både innerst og som mellomlag. Jeg bruker ull-ull eller ull-fleece under på mi jente. Kanskje det er bare de som henger på mamma-forumer som er ull-gærne? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenUll, ull, ull.. Storebror er mye nede på gulvet, sikler og søler når han spiser så ull helt supert. I barnehagen tasser han som regel rundt med fullt ullundertøy og kanskje en snekkerbukse eller kosebukse over.
|
|
|
#14 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Det er akkurat det jeg lurer litt på. Om det er oss mamma-forum-mammaer som er ullgale og påkledningsfreaker i den grad at vi er veldig opptatt av komforten til ungene når de er ute. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenHer går det i ull når barna er ute. Tynt ullundertøy innerst, og hjemmestrikket ullgenser/ullbukse utenpå. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenVi bruker ull, ullfrotte og fleece i høst-vinterhalvåret. Vi får mye hjemmestrikket i sokker, gensere og varmestilongser, men ungene synes som regel det klør, og uansett hva vi tar under, så har de bestemt seg.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenJeg har alltid (nesten) brukt bomull innerts, så ull. Eldstemann vil IKKE ha noe som ligner ull noe sted. Og både jeg og gubben har "angst" for ull innerst. Så vi har jo helt klart blitt påvirket av det i vårt valg av klær til ungene. Men jeg har ikke opplevd at de har vært iskalde og jeg har heller ikke fått noe tilbakemelding fra bhg om at de har vært kalde. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagenBarnehagegutten min er kledd i ull innerst fra september til april. Mellomlaget kan være bomull vår og høst dersom han ikke har utedag i barnehagen. Det blir innmari varmt de timene de er inne i barnehagen ellers... Når det er vinter eller når han skal være ute hele dagen, er mellomlaget ull eller fleece. Fra november og ut februar er det få andre klær enn ullklærne som blir brukt i løpet av hverdagene. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Det er vel mulig, men jeg kjenner flest ullmammaer som ikke er på forum.
|
|
![]() |
|
|