|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?En aktuell problemstilling i dag, kan jeg tenke meg. Jeg er heldig og bruker kollektivtransport (det er uansett uaktuelt å bruke en time i bilkø til jobb). En i familien vår kjørte til jobb i dag på sommerdekk. Vedkommende kjørte i 30-40 km/t på drammensveien. Argumentet for å dra på jobb var jo at det var veldig viktig. Men hva med alle andre som har viktige jobber, og som blir forsinket til sin viktige jobb av sinker med sommerdekk eller, enda verre, utforkjøringer og sammenstøt? For ikke å snakke om at det er farlig for en selv og andre. Hva ville du gjort?
|
|
|
#2 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Enten skifta til vinterdekk eller benytta meg av kolllektivtransport.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Tatt taxi. Eller kollektivtransport. |
|
|
|
#4 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Taxi eller kollektivt.
|
|
|
#5 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?
JEG har selvfølgelig allerede for to uker siden skiftet dekk!
|
|
|
#6 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Da tar man kollektivt eller Taxi. Man kjører i hvert fall ikke på sommerdekk. Vi kom rett og slett ikke frem til barnehagen i dag pga alle idiotene som hadde lagt ut med sommerdekk og krasjet eller kjørt av veien. Vi måtte kjøre hjem og gå til barnehagen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Buss på meg. Et sjansespill det også når det gjaldt å komme på jobb, for to av tre busser kom aldri forbi her jeg bor pga snø og uvettige bilsjåfører. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Ville tatt kollektiv transport dersom jeg måtte møte på kontoret.
|
|
|
#9 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg fatter ikke hvorfor folk prøver en gang jeg. Var de ikke her da snøen kom for første gang i fjor eller?
|
|
|
#10 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Gått eller syklet. Jeg bor veldig nære jobb og bruker igrunnen aldri bilen.
|
|
|
#11 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Hva jeg hadde gjort hadde vært avhengig av så mye, men det er en ting jeg IKKE hadde gjort, og det er å kjørt på sommerdekk. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Skifter dekk før man drar. Vi var ute (eller dvs det var bare mannen, da) klokken sju i dag tidlig og skiftet dekk. Og ingen andre var presise heller, så det var jo ikke så farlig.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Da bytter man dekk, eller finner alternativ transport.
|
|
|
#14 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Alternativ transport. Jeg kan ikke fatte og begripe hva folk absolutt skal legge ut på vintervei med sommerdekk for. Det er jo det rene skjære idioti.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Man går, kjører kollektivt, tar drosje eller bytter dekk. Hvis man bor så langt unna at det er utenkelig å gå, vil man uansett komme fortere frem om man skifter dekk før man reiser hjemmefra enn om man skal kjøre i 30 km/t hele veien. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg brukte 45 min på en strekning jeg vanligvis bruker under 10 min på idag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Med 3 mil til jobb er ikke taxi særlig aktuelt. Kollektivtransport går hvert skuddår, så jeg hadde nok blitt hjemme og skiftet dekk..(Noe vi gjorde på mandag. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Den dagen vi valgte å bytte dekk var det veldig glatt på morgenen og jeg skulle til lege med storebror. Det var ikke aktuelt å kjøre på sommerdekk, så da ble det buss. Mannen skiftet dekk mens vi var hos legen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trøtt
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg kjenner at jeg faktisk blir litt irritert på de som var ute og kjørte på sommerdekk i dag. Jeg mener, hallo, det er slutten av oktober, vi bor i Norge, det blir ALLTID dårlig føre på denne tiden av året. At noen ikke har giddi å bruke tid på å bytte dekk, og dermed utsetter andre og seg selv for fare ved å kjøre bil syns jeg er galskap.
|
|
|
#20 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hva gjør man når man må på jobb i snøværet, men bare har sommerdekk?Jeg skjønner ikke at så mange har gått glipp av at det faktisk var spådd snø i dag.
|
![]() |
|
|