|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Jeg har forstått at både pris og kvalitet varierer voldsomt, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete.
|
|
|
#3 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Hvis du skal benytte deg av Enøk tilskuddene er det viktig å bruke godkjent installatør. Tror jeg har endel dokumentasjon liggende etter at jeg var igjennom prosessen for et år siden. Hvis du vil kan jeg se etter det senere i dag? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Da hadde jeg blitt kjempeglad! JEg famler litt i blinde. Hva snakker man om når det gjelder kostnader, egentlig?
|
|
|
#5 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?
Hvilke tilskudd?
|
|
|
#6 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Om du snakker om luft til luft varmepumper, så har ikke Enova noen tilskudd til dette. De gir kun tilskudd til vann-luft pumper og pelletsovner.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Jeg snakker om luft-til-luft, ja.
|
|
|
#8 |
|
Trallallaa
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Men hvor mye de gir i tilskudd, vet jeg ikke.
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Jeg har ikke satt meg så godt inn i varmepumper, men jeg vet i alle fall at støy er en faktor å ta med i beregningen. I alle fall hvis man ønsker å opprettholde et visst forhold til sine naboer. Noen venner av oss endte opp med at hele nabolaget gikk sammen om å oppfordre en nabo til å bytte/avvikle varmepumpen sin, for den bråket slik at det forstyrret naboene på alle sider. (Og ja, de bor også i villastrøk.) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?ITV varmepumper eller Panasonic.
|
|
|
#11 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Viktig som Teofelia sier, støy er en faktor å ta hensyn til.
|
|
|
#12 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Svigermor har Panasonic, og den støyer minimalt.
|
|
|
#13 |
|
Diamantar og kirsebær
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Har fått høre at det er om å gjøre å ikke kaste seg på de billigste variantene fordi det ofte umoderne modeller som bruker mye mer strøm enn de nyere. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?vi har toshiba, og den er veldig stille. eneste er at det blir litt vann utenfor, men vet ikke hvordan det er med andre varmepumper der.
|
|
|
#15 |
|
Trallallaa
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Forresten, jeg har en Panasonic He9 selv. Den er støysvak både på inne- og utedel. Og utedelene til Panasonic har vibrasjonsdempere så de avgir minimalt med støy. Så de må nødvendigvis ikke monteres på mur.
|
|
|
#16 |
|
Bølle
![]() ![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Vi har en Toshibapumpe, D18 tror jeg. Med størst utganseffekt, ihvertfall da vi fikk den. Den er stillegående ute, og inne så kan en jo selvsagt høre den. Vi er vant med at den av og til suser.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Vi har Panasonic med 2 inne-enheter, montert av godkjent installatør. Ville ikke montert dette selv. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?
Jeg fikk tilskudd til luft -luft varmepumpe i fjor (september) og bor i Oslo. 3000 kr tilbake. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Vi holder på å montere en Fujitsu Siemens as we speek. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Har dere anbefalinger ang. varmepumper?Vi hadde en Toshiba i gamlehuset. Den var veldig bra! Tror vi fikk tilbake 4000,- fra Oslo kommune, dette var i 2006. Sist redigert av emm : 30-10-08 kl 19:45. Årsak: Feil merke |
|
|
|
![]() |
|
|