Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor mange frimurere kjenner du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvor mange frimurere kjenner du, og hvordan kjenner du dem
Jeg kjenner ingen frimurere 80 50,00%
Jeg kjenner 1 eller 2 28 17,50%
Jeg kjenner 3-5 15 9,38%
Jeg kjenner 5-10 7 4,38%
Jeg kjenner 10+ 6 3,75%
Faren min er frimurer 6 3,75%
Mannen min er frimurer 1 0,63%
Bestefar, Onkel, svigerfar og annen familie er frimurer 11 6,88%
En eller flere av vennene mine er frimurer 2 1,25%
Kollegaene mine er frimurer 0 0%
Annet 4 2,50%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-08, 14:26   #41
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange frimurere kjenner du?

Kanksje vi burde ha en mer informativ poll om frimureri:

«Hva tror du frimurere egentlig driver med på de hemmelige møtene sine?»

[ ] Drikker seg sanseløst fulle
[ ] Korrupsjon
[ ] Nepotisme
[ ] Alle alternativene over

Ben "I could tell you but then I'd have to kill you" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 14:29   #42
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Det var visst noen som jeg "kjenner" fra barndommen der.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:45   #43
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Flere enn jeg trodde! *ser på listen fra min by...*

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 15:50   #44
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frimurere altså? Hørt ordet, men aldri visst hva det er.
Trodde det var murere av ett eller annet slag jeg.
Dette er noe alle vet hva er altså? Er jeg skikkelig blond som ikke har peiling på dette?
Ser jo at jeg kjenner noen som er med, men det visste jeg ikke før jeg tittet innom listene.

Gammel 30-10-08, 16:07   #45
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner godt til flere frimurere. Kan tenke meg en 8-9 stk. Han ene er en meget god venn av meg. De andre er mer bekjente.

Desverre, så har jeg vært borti svært negative episoder da jeg jobbet på båt. Pga av at såpass mange var frimurere, så gikk det faktisk på sikkerheten løs. Det var såpass graverende at dette burde pressen fått vist om og satt søkelys på det den gangen. En del av disse frimurerne gikk desverre for langt for å beskytte han ene som var "faremomentet". Og dette gikk på sikkerheten til passajererene løs! Så jeg er ikke udelt positiv til alt "gutteklubben grei" står for.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:21   #46
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner kun en.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:39   #47
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner ingen frimurere. Eller rettere; jeg har gjenkjent et navn på en liste, men det er ikke en mann jeg kan si at jeg kjenner, jeg bare vet hvem han er. Dessuten gikk jeg kjapt lei av å kikke i de listene.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 18:49   #48
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner visst ingen jeg heller.

Kjente igjen noen av navnene fra hjembygda på listene, og ble ikke overrasket, men dette er bare folk jeg kjenner av utseende og omdømme.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 19:37   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke at det var lagt ut lister og krysset av for at jeg ikke kjente noen. Det viste seg å være feil. Det var et par fedre jeg kjenner ganske godt og noen gamle klassekamerater.

Hva i all verden driver de med? De er jo ikke så veldig hemmelighetsfulle folk sånn til vanlig.

Gammel 30-10-08, 19:40   #50
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner ingen tror jeg. Svarte derfor ingen. Det er ihvertfall ingen i min umiddelbare nære krets.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 19:46   #51
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Så på listen og så flere navn jeg vet hvem er, bla. to av mine venninners fedre. Min konklusjon av de jeg kjente igjen: wannabees.
Jeg må bare få si at slike losjer er noe av det dummeste jeg vet.

Sist redigert av Mandarin : 30-10-08 kl 20:29.
Gammel 30-10-08, 19:55   #52
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min oldefar var stormester av tiende grad, og morfar var frimurer, men etter at han døde har vi hatt lite hodeskalleklubbmedlemmer i nær familie. Jeg kjenner noen frimurere og har for lengst kommet til nøyaktig samme konklusjon som Mandarinen.

Gammel 30-10-08, 19:59   #53
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Slike losjer syns jeg er skikkelig Harry. Jeg kjenner noen, men må innrømme at jeg har visse fordommer i forhold til de som deltar i slike ting......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 20:14   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen skal le av dette, sant?

Vi må gjøre noe med titlene her på FP.

Gammel 30-10-08, 20:29   #55
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jupp det må vi !!

Gammel 30-10-08, 21:57   #56
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ingen, tror jeg..

Gammel 30-10-08, 22:00   #57
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, de er så søte! Jeg vil også være ridder av purpurbåndet! Eller prinsesse av det høytflyvende blå veggteppet?

Gammel 30-10-08, 22:02   #58
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har alt for få bokstaver ....

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:02   #59
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

2 stk.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 22:04   #60
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har en onkel som er frimurer. Ellers vet jeg ikke, har ikke sjekket disse listene så nøye.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.