Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 14:46   #1
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

på vg.nett?

Linken fører for øvrig hit:

Sist redigert av Alfa : 31-03-09 kl 11:39.
Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:50   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det berre eg som reagerer på denne reklamen

Jeg reagerer selvsagt. Men jeg reagerer jo på det meste av "du er for feit-reklame. Det være seg denne eller stesøsteren min sin "flotte" "Slank deg nå! Spør meg om råd"-button.

Men hva er det som gjør at du reagerer, Alfa?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:51   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Nei, den synes jeg ikke noe om.

Gammel 31-10-08, 14:51   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei jeg også, for litt siden, da stod det "fedmekirurgi, noe for deg?"

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 14:52   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg reagerer selvsagt. Men jeg reagerer jo på det meste av "du er for feit-reklame. Det være seg denne eller stesøsteren min sin "flotte" "Slank deg nå! Spør meg om råd"-button.

Men hva er det som gjør at du reagerer, Alfa?

Eg reagerer fordi eg synest det er ufint å trykke "enkle løysingar" i trynet på folk som kanskje har eit veldig komplisert forhold til kroppen sin. Har ein nok pengar i banken kan ein altfor raskt og impulsivt ha bestilt noko ein overhodet ikkje er mentalt klar for.

Gammel 31-10-08, 14:53   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det jeg ikke liker, er at den overlater til den som føler seg truffet å vurdere om man har behov for det eller ikke.

Gammel 31-10-08, 14:55   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker litt sånn at om man har behov for fedmekirurgi vet man det.

Gammel 31-10-08, 14:56   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg reagerer fordi eg synest det er ufint å trykke "enkle løysingar" i trynet på folk som kanskje har eit veldig komplisert forhold til kroppen sin. Har ein nok pengar i banken kan ein altfor raskt og impulsivt ha bestilt noko ein overhodet ikkje er mentalt klar for.

Jeg er helt enig. Jeg ble selv veldig påvirket av disse reklamene en stund og klikket meg videre og ble helt skrudd i hodet av det jeg leste. Jeg er overhodet ikke imot denne typen operasjoner, men de skal ikke reklameres for på samme måte som en ny sjampo.

Gammel 31-10-08, 14:58   #9
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Jeg er helt enig. Jeg ble selv veldig påvirket av disse reklamene en stund og klikket meg videre og ble helt skrudd i hodet av det jeg leste. Jeg er overhodet ikke imot denne typen operasjoner, men de skal ikke reklameres for på samme måte som en ny sjampo.

Nemlig! Eg må seie at eg mista ein del respekt for Aleris etter at eg først såg denne reklamen, og stiller verkeleg spørsmålsteikn ved kva for verdiar og normer dei styrer organisasjonen sin etter.

Det er ikkje akkurat god merkevarebygging.

Gammel 31-10-08, 15:02   #10
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det er ekstremt smakløst av dem å ha en BMI-måler på samme side. Høyst provoserende. Jeg har lettere insulinresistens, og kunne med min BMI på 36,8 sikkert fått operasjon uten at de hadde leet på øyenbrynene. Jeg kan virkelig ikke tenke meg å bli operert, men er det ikke skummelt at jeg på en dårlig dag kunne latt meg påvirke og så være ferdigoperert to uker etterpå før jeg hadde rukket å summe meg?

Aleris burde vise ekstrem varsomhet i sine kampanjer, men dette synes jeg roper "SELG SELG".

Gammel 31-10-08, 15:42   #11
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

En av ulempene med å ha private sykehus ja. Usmakelig reklame, men neppe ulovlig dessverre.

Gammel 31-10-08, 15:48   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Jeg tenker litt sånn at om man har behov for fedmekirurgi vet man det.

Vel. Det er nok på én måte sant, men samtidig tror jeg også det er veldig mange som ikke har behov for det - eller som det ikke ville være en god idé for - men som likevel tror at dette er noe de trenger og som ville være bra for dem.

Gammel 31-10-08, 16:11   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er ekstremt smakløst av dem å ha en BMI-måler på samme side. Høyst provoserende. Jeg har lettere insulinresistens, og kunne med min BMI på 36,8 sikkert fått operasjon uten at de hadde leet på øyenbrynene. Jeg kan virkelig ikke tenke meg å bli operert, men er det ikke skummelt at jeg på en dårlig dag kunne latt meg påvirke og så være ferdigoperert to uker etterpå før jeg hadde rukket å summe meg?

Aleris burde vise ekstrem varsomhet i sine kampanjer, men dette synes jeg roper "SELG SELG".

Du har tydeligvis ikke lest infoen som kommer frem når en bruker den kalkulatoren. Du har for lav BMI til å kvalifisere for GBP, men med type 2 diabetes (som insulinresistens KAN være et forstadie til) vil du kunne tjent mye på en operasjon.

Jeg ser ikke at dette er værre enn å reklamere for andre typer kirurgiske tjenester. Jeg skulle ønsket jeg tenkte tanken for flere år siden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 16:12   #14
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det jeg ikke liker, er at den overlater til den som føler seg truffet å vurdere om man har behov for det eller ikke.

De gjør jo ikke det, de overlater til personene som føler seg truffet til å ta kontakt, komme til informasjonsmøter, legetimer osv.

Gammel 31-10-08, 16:18   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Du har tydeligvis ikke lest infoen som kommer frem når en bruker den kalkulatoren. Du har for lav BMI til å kvalifisere for GBP, men med type 2 diabetes (som insulinresistens KAN være et forstadie til) vil du kunne tjent mye på en operasjon.

Jeg har hørt om mennesker med en BMI på 34 som har operert seg på Aleris, og det synes jeg faktisk er litt skremmende, diabetes type 2, eller ikke. Jeg kan ikke FATTE at en operasjon da ville være det eneste saliggjørende for å holde diabetesen i sjakk.

Men om nå så er, så synes jeg likevel ikke ideen til å operere seg bør komme fra en reklame i en avis.

Gammel 31-10-08, 16:19   #16
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

De gjør jo ikke det, de overlater til personene som føler seg truffet til å ta kontakt, komme til informasjonsmøter, legetimer osv.

Men siler Aleris noe særlig da?

Gammel 31-10-08, 16:25   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, det er ingen reklame jeg i grunn setter pris på, men det gjelder jo mange reklamer egentlig.
Jeg vet jo at om jeg taster inn min vekt og høyde der, får jeg helt klart en bmi som anbefales operasjon. Og jeg HAR tenkt tanken. Samtidig vet jeg at jeg kan klare dette alene, og at jeg ikke er SÅ "fedmefeit" som tall tilsier. Men det frister.. ja.

Og jeg har lovet meg selv at OM jeg havner i dette overvektuføret igjen, etter slankerunden denne gang, skal jeg operere meg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 17:00   #18
Maz
Pauset

Standard

Men siler Aleris noe særlig da?

Ja de siler.

De lever av dette, om de ikke siler ville de ende opp med mye komplikasjoner, søksmål osv. Vet om flere som måtte gjennom evalurering av psykolog før operasjon.

Det er flere pasienter som blir nektet offentlig operasjon som får operasjon på Aleris, men dette kan jo komme av at deres kirurger er mer erfarne. De har minimalt med komplikasjoner. Så vidt jeg vet er det en nå som de mistenker noe kan være galt med og da vurderer de å gå inn på ny.

Når det gjelder psykologisk siling så virker det på det jeg leser som om offentlige sykehus avskriver alle som har hatt seg en knekk, mens Aleris ikke gjør det og ser vektproblematikken som en del av et hele, og at det ialledall ikke hjelper en person å forbli med en BMI på 40.

Gammel 31-10-08, 17:00   #19
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vel. Det er nok på én måte sant, men samtidig tror jeg også det er veldig mange som ikke har behov for det - eller som det ikke ville være en god idé for - men som likevel tror at dette er noe de trenger og som ville være bra for dem.

Nemlig!

Gammel 31-10-08, 17:13   #20
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er også mange dette ville være veldig bra for, som ikke tror det er noe for dem.

De fleste jeg kjenner angrer på EN ting. At de ikke gjorde det før.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:52.