Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svulster i øret hos katten min

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 23:36   #61
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Svulster i øret hos katten min

Ja nå har han endelig kommet hjem. virket utsultet og har hatt mange turer til matskåla i kveld. veldig kosete som vanlig, og han maler, men han er veldig skvetten for lyder, det er jo noe han har vært vant til før og ikke reagert.
Var litt vondt å se han, for det ser ut som om han har vært i krigen, han er barbert et stort område på ryggen (sikkert der smerteplasteret har vært) rundt halsen, rundt øret og deler av ansiktet, veldig synlig for han som er langhåret da. har et 8 cm langt arr oppover halsen, og et trekantformet snitt med 2 cm på hver side under øret, og noen sting inne i øret. så det er en stor operasjon han har vært i gjennom nå.
Halve øyet er dekket og det som er synlig er veldig rødt, vet ikke om han ser på det øyet.
Fikk vondt inne i meg da jeg så han, hva er det vi har utsatt han for. Men vi hadde kun 2 valg, enten operere eller avlive, og vi synes vi måtte gi han den sjangsen, ellers hadde vi sikkert angret etterpå og tenkt på at det kunne gått bra med han. De mener han ikke har smerter nå da, og det ser heller ikke sånn ut.
Stingene skal fjernes i Oslo 10-12 dager etter operasjoen, kunne gjøre det selv også sa de, men vi vil ha han inn dit for da kan de sjekke om det ser bra ut også.
Skal ha øredråper 2 ganger om dagen i 14 dager.
Største utfordringen blir vel nå å holde han inne, han stortrives jo ute, så vil nok prøve å lure seg ut da noen åpner døra her.

9 åringen har vært på halloweenfest på skolen i kveld, og så han først da han kom hjem i kveld, og han gråt da han så Jesper, var sikker på at han måtte ha det vondt sånn som han så ut.

Gammel 01-11-08, 09:52   #62
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Stakkars lille Jesper, det er ikke lett med de små som ikke forstår hva som skjer. Han har nok vært litt forvirret og redd, og med litt vondt i tillegg er det ikke lett for en liten pus å skjønne at det går over og at han får komme hjem snart.

Jeg tror nok han friskner til raskt nå som han er hjemme.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 03:21   #63
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Det går bedre med han i dag, fikk litt smertestillende til han i dag, tror han hadde litt vondt i dag, så vi ringte for å få noe, og det er greit å ha det i hus.
Her er det noen bilder etter operasjoen, ser litt ekkelt ut med øyet, men det er ikke plagsomt for han sier dyrlegene, men jeg tror ikke han ser på det øyet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Jesper etter operasjon.jpg (151,8 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg Jesper etter operasjon1.jpg (159,4 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg Jesper etter operasjon2.jpg (159,4 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg Jesper etter operasjon3.jpg (161,8 KB, 19 visninger)
Gammel 02-11-08, 19:47   #64
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Så fint å høre at det går bedre med Jesper. Ser på bildene at det slett ikke er småtterier han har vært gjennom. Katter er heldigvis ganske tilpasningsdyktige og det er nok ikke lenge til han er den samme gamle igjen. Det øyet syns jeg ser ut som ei "blinkhinne" som ofte kommer i forbindelse med at katten er syk/har det vondt, og som gjerne forsvinner av seg selv etter en stund. Jeg kan selvsagt ta feil.

Gammel 02-11-08, 19:55   #65
Left
Passiv

Standard

Godt at pusegutten er hjemme igjen

Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 21:00   #66
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Det øyet syns jeg ser ut som ei "blinkhinne" som ofte kommer i forbindelse med at katten er syk/har det vondt, og som gjerne forsvinner av seg selv etter en stund. Jeg kan selvsagt ta feil.

Ja det er mulig det er det. det ser ut som det ligger ei hinne over øyet nederst. Håper det blir bra igjen da. Men det er jo ikke sikkert det er ekkelt for han selv om vi synes det ser ekkelt ut.
Men øyelokket henger også, så øyet er ganske smalt, jeg spurte om det ville rette seg, og det kunne det gjøre, men noen ganger blir det varig.

Er veldig usikker på om han burde hatt en skjerm nå, fikk beskjed om at han kunne klø litt og at det var greit, men jeg er redd for at det skal gå opp noen sting, men sikkert ikke godt å ha på skjerm eller siden det er sydd nedover halsen.

Gammel 03-11-08, 00:07   #67
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Stakkars lille Jesper. Jeg håper han kommer seg raskt etter operasjonen.

Gammel 03-11-08, 14:38   #68
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Standard

Han trengte nok litt smertestillende, for nå går han ikke for å være for seg selv lenger, nå er han like selskapssyk og kosete som han alltid har vært. Han ruller seg rundt da vi tar på han.
Blitt vant med lydene i huset igjen også, så han skvetter ikke lenger.

Er glad for at vi valgte å operere han og gi han denne sjangsen til å bli bra. Ellers så hadde vi sikkert angret og tenkt mye på at det kunne jo gått bra med han.
Har fått mange kommentarer fra folk som ikke skjønner at vi kan bruke så mye penger på en katt, det er jo "bare" en katt, men for oss så er det jo et familiemedlem som vi er veldig glad i. Skjønner at det har blitt diskutert litt rundt her hvor vi bor, for mange spør hvordan det går med katten etter operasjonen, og det er folk som jeg ikke har nevnt for at katten er operert. og alle nevner at det sikkert var dyrt også.

Gammel 13-11-08, 11:01   #69
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så godt at det går bedre med Jesper og så lenge katten er et familiemedlem, så prøver man alt for å hjelpe den til å bli bedre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.