|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Valg av barnebilstol ...Vi har to barn (5 og 6 år) som sitter i hver sin beltestol i baksetet på en vw touran. Nå er nr 3 på vei og trenger en bilstol. Barnet skal sitte bakovervendt til 4 års alder. Det er isofix-fester i bilen, og planen er å kjøpe et sete som bruker disse festene. Alternativene er: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av barnebilstol ...Jeg ville kjøpt en "Best-i-test"-babystol, og så byttet når den var for liten til et annet bra sete bakovervendt. Du får jo solgt babyseter fort. Römer eller Maxicosi f.eks. Vi har også Touran, men fant ut at det i det daglige var like greit å ha babystolen i midten pga. basen. Maxicosi-basen kunne monteres med og uten isofix. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Valg av barnebilstol ...Vi har Duologic. Vi har riktignok bare hatt den siden Frøkna var året, så jeg kjenner ikke bruken av den som babystol. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Valg av barnebilstol ...Nå fant jeg forbrukerrådets test, og de bekrefter litt av det jeg har fryktet:
Så mye for å kjøpe en stol til 4000 for å bruke bakovervendt til fire år, liksom. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Valg av barnebilstol ...DuoLogic er liten ja, det er nok ikke så mange barn som kan bruke den bakovervendt til 4 års alder. Ikke til 3 år engang.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Valg av barnebilstol ...Hm dere skriver egentlig det jeg tenker. Jeg tror nok vi går for en babystol ja - og lurt med maxicosibasen som kan brukes både med og uten isofixfester egentlig. Så får vi se hva som har dukket opp om noen måneder |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Valg av barnebilstol ...Forresten går DuoLogic bare opp til 18 kg. også når jeg tenker meg om, så den kan uansett være uaktuell til bakovervendt bruk til 4 års alder.
|
|
|
#8 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Valg av barnebilstol ...Gutten min som er veldig lang for alderen, han er vel ca 97 cm, passer fint i DL. Nå bruker han et annet sete og lillesøsteren har overtatt DL, men hvis ikke det var for henne hadde han brukt det fremdeles.
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Valg av barnebilstol ...Jeg synes ikke DL er vanskelig å montere.. Det som står i testen er vel at den ikke alltid lyse grønn bare når den er festet skikkelig med festen. Men det er ikke vanskelig å kjenne om begge festene er faste. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Valg av barnebilstol ...Vi er veldig fornøyd med vår DL.
|
|
|
#11 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Valg av barnebilstol ...Poenget med DL2 fremfor DL1 er jo at babydelen kan tas ut og festes med bilens seler.
|
|
|
#12 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av barnebilstol ...Min sønn på 15 kg og 100 cm sitter i sitt DL enda. Men skulle jeg hatt baby nå så hadde jeg nok kjøpt et babysete også et bakovervendt sete som går opp til 25 kg.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Valg av barnebilstol ...Jeg ville ikke valgt DL, men jeg har store barn som hadde vokst ut av den lenge før fireårsalderen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
...
Sv: Valg av barnebilstol ...Vi har DL 2 til lillebror og er veldig fornøyd med det. Det flyttes stadig og det at man slipper forankringsseler gjør det helt genialt for oss. Lillebror sitter også veldig godt i det. Han begynte å bruke det først når han var 14mnd fordi jeg ville bruke MaxiCosi med Zappen først. Hvis ikke så hadde jeg gått rett på DL. Lillebror er stor så han kommer nok til å vokse ut av setet før han skal snues så da får han en ny stol som går til 25kg. Han er snaue 90cm og snaut 14kg nå, og han har fortsatt veldig god plass i setet.
|
|
|
#16 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av barnebilstol ...Vi har samme bil og samme situasjon, men har 1 beltestol fremfor 2. Har en DL på høyre side. Meningen var å ha maxi cosi på andre siden til babien og storebror i beltestol i midten. Nå viser det seg at det er nesten umulig å få festet beltestolen i midten med et sete ved siden av. Det ble mye enklere å ha babien i basestol i midten.
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Valg av barnebilstol ...
Ok. Vi har 2006-modell bil og hadde 2007-modell stol, og hadde basen med stanga der. Var ikke noe problem. Stanga kunne justeres både utover og i høyden på vår. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Valg av barnebilstol ...I vår 08 modell gikk det ikke med 06 base i midten ihvertfall. Fikk basen så langt inn mot seteryggen som mulig, men støttebenet var for langt. Vi har en liten dump i midten. På siden derimot gikk det helt fint.
|
|
![]() |
|
|