|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♡
|
Dress eller todelt til førsteklassingene?Jeg har kjøpt todelt Reima til gutta i år da jeg tenkte det var mest praktisl mht å gå på do etc...
Gutta (02) og Lillesøster (06) Sist redigert av Hønni : 06-11-08 kl 20:38. Årsak: Kan stole på at Mauser ser det! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Jeg ville kjøpt dress hadde jeg vært deg. Min førsteklassing har dress og det er mye lettere for henne å ta på og av selv - hun er jo vant til det fra barnehagen. Og når hun skal ut har hun det travelt med å bli fort ferdig, så skulle hun hatt todelt sett, ville hun nok fort slurvet fordi hun har det så travelt med å komme seg ut. Alle jeg har sett i klassen hennes har heldress.
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Jeg ville også kjøpt dress. Min 6 åring hadde hvertfall gått (minst)halvparten av gangene ut uten bukse. Han vil heller ikke ta på ullbukse med mindre han blir truet til det da. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Vi satser på hel dress. Han har en todelt reflex høst/vårdress og han er ikke flink til å ta på både jakke og bukse..... |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?
Makan til utidig innblanding, altså. Man kan ikke på stole på noen nå om dagen!
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Vår gutt har dress på skolen og bruker jakke til og fra. Han har Reimatec+.
|
|
|
#9 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Her foretrakk skole/sfo, samt jenta hel dress det første skoleåret. Nå går hun i 2. klasse, og foretrekker hel dress hjemme. På skolen foretrekker hun kun jakke. Alt annet er barnslig..
|
|
|
#10 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Frøkna her ønsket seg egentlig todelt i år, men jeg er glad vi kjøpte hel dress. Hun har ikke brukt av skifteklærne sine på skolen/sfo enda, mens mange av de som har todelt løper ut i bare jakke. De blir ofte sendt inn igjen for å ta på buksen, men mange rekker å bli våte i akebakken på bare to minutter. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Stemmer i sammen med de andre; hel dress
|
|
|
#12 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Hel dress her også
|
|
|
#13 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Begge deler, dressen kan henge på skolen, og så kan han bruke to-delt til og fra. Da har han selv mulighet til å velge. Bare dress er litt dumt det også. Når dressen er våt er det kjipt å ta på den når man skal gå hjem.
|
|
|
#14 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Det ble heldress her i gården. Jenta mi kunne nok klart å huske å kle seg skikkelig, men min lille sønn er nok for vimete til det...
|
|
|
|
#15 |
|
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Hel dress på skole/SFO, to delt hjemme. Som mange nevner har det med tid å gjøre, samt vaner fra bhg.
|
|
|
#16 |
|
♡
|
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Storesøster har både hel dress og to delt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Jeg har ikke kjøpt dress enda, tenkte jeg skulle avvente og se an behovet. (Han har flere todelte sett.)
|
|
|
#20 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dress eller todelt til førsteklassingene?Elstemann går i andre klasse nå, og jeg kjøpte nettopp ny dress til han. Det går, så lenge noen flere bruker det, men når de andre ikke gjør det så skal ikke han heller.
|
![]() |
|
|