Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

McCain og Palin sett med norske øyne

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 15:42   #41
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: McCain og Palin sett med norske øyne

(Og ellers det Mauser og Alfa sa.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 16:56   #42
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: McCain og Palin sett med norske øyne

Veldig enig i mye her. Hun virket høyreekstrem og det er lite som skremmer meg mer enn høyreekstreme kristenfundamentalister. Hun er i grunn for alt jeg er i mot og i mot alt jeg er for, slo det meg her en dag.

Gammel 07-11-08, 18:12   #43
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er ingen som forventer at en visepresidentkandidat skal vite alt om alt. Men man forventer at hun skal ha noe kunnskap om jobben hun skal gjøre. Det er faktisk en jobb som skal gjøres, det er ikke en idolkonkurranse hvor den som ser best ut bør vinne.

Å være leder er en ferdighet og det er en grov undervurdering av jobben at det skal være lavere kunnskapskrav for den enn hva man ville hatt hos en hvilken som helst annen lederstilling.

Nettopp. Og den videoen med Tina Fey er helt fenomenal!

Gammel 07-11-08, 19:22   #44
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om ikke annet har dama gitt mye godt stoff til underholdningsindustrien i USA. (Hvem skal vi le av nå, da? )

Det jeg syns er mer en litt skummelt er at 48 % av de som avla stemmer faktisk stemte på McCain/Pailin.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 19:28   #45
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes hun er alt for konservativ i spørsmål som nevnt tidligere i tråden. Bitch-kommentarene irriterer meg egentlig litt, for menn som oppfører seg på samme måte får aldri sånne stempel på seg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 19:40   #46
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Bitch-kommentarene irriterer meg egentlig litt, for menn som oppfører seg på samme måte får aldri sånne stempel på seg.

Men hva vil du foretrekke? At kvinner kan oppføre seg slik uten å bli kalt bitch, eller at man også kaller menn noe negativt når de oppfører seg slik?

Gammel 08-11-08, 01:12   #47
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har litt sansen for McCain sin personlighet, jeg, men han har vist totalt manglende evner som leder ved å plukke ut feil folk til sin kampagne, og helt feil vise-presidentskandidat. Det lovet veldig dårlig for de rådgivere han ville ha valgt om han var blitt president.

Palin misliker jeg sterkt p.g.a. hennes overlegne holdning overfor kunnskap (utenrikspolitisk erfaring ? vel, det holder vel i massevis å kunne se Russland fra huset sitt) og hennes fanatisk religiøse holdninger. Fant derfor en nesten demonisk glede i å se henne drite seg ut gang på gang, senest i telefonsamtalen med "Sarkozy".

Gammel 08-11-08, 01:17   #48
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg synes hun er alt for konservativ i spørsmål som nevnt tidligere i tråden. Bitch-kommentarene irriterer meg egentlig litt, for menn som oppfører seg på samme måte får aldri sånne stempel på seg.

Jovisst gjør de det, selv om det ikke akkurat er det samme ordet. Idiot duger, det også. Bush, for eksempel. Klassisk idiot.

Gammel 08-11-08, 01:43   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg representerer Palin alt det som virkelig skremmer meg med amerikansk konservatisme. Fatalistisk, bombastisk, fundamentalistisk, antifeministisk og ekstremt kunnskapsløs.

Godt å se at det ikke er mange nok av dem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 09:19   #50
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Valget av Palin var likevel ikke bare dristig, men direkte dumt. Å sende en så uerfaren og uvitende person ut i det sirkuset de siste mnd av valgkampen er, er galskap. Å velge en visepresidentkandidaten man må skolere før hun får møte presse, er helt villt. Palin er ikke dum, hun er alminnelig smart. Hun har støtte av 80% av velgere i Alaska, på kryss av partilinjer. Hun har lenger erfaring i politikken, men ikke mer kunnskap om politikk enn Obama.
Jeg mener rådgiverene til McCain, og McCain selv, gjorde en stor feil ved å velge Palin, men jeg forstår at hun takket ja til oppgaven. Litt stort ego, kanskje. Men det må du ha for å drive med politikk på nasjonalt plan, det være seg USA eller Norge.

Palin ikke dum? Det må nå da sies at noen som ikke har begrep om hvordan verdenskartet ser ut ikke kanskje er litt mindre smart enn gjennomsnittet. Det skal faen meg mye til for å ikke vite at Afrika er et kontinent, selv amerikanere vet det. Det at hun valgte å stille som visepresidentkandidat sier i grunnen alt, det var ingen smart avgjørelse å ta. Selv folk i Alaska mente det til tross for at hun har fremmet Alaska og skapt blest om sin del av landet. Nei, la oss for alt i verden håpe at hun holder seg i Alaska, måtte hun aldri komme i posisjon som visepresidentkandidat igjen.

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

For meg representerer Palin alt det som virkelig skremmer meg med amerikansk konservatisme. Fatalistisk, bombastisk, fundamentalistisk, antifeministisk og ekstremt kunnskapsløs.

Godt å se at det ikke er mange nok av dem.

:higfive:

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:28   #51
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

CNNs Campbell Brown tar et oppgjør med de i McCain-kampanjen som nå gjør Palin til syndebukk. Så sant som det er sagt:

(Kilde: youtube.com)

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 10:32   #52
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Nei, jeg tror ikke hun er dum. Hun har helt klart mindre kunnskap om geografi enn den jevne nordmann. Men jeg tror ikke hun har mindre kunnskap enn den jevne amerikaner.
Jeg ble f.eks. veldig forundret over at Jon Stewart ikke var helt sikker på om Sahara var i Afrika, og at han ikke visste at Cork ikke var en skotsk by. Jeg anser nemlig han for over gjennomsnittet.
At Palin ikke holdt mål som visepresidentkandidat er jeg helt enig i. Hun burde ikke blitt spurt.

Tror litt av grunnen til at hun ble spurt rett og slett er at hun er kvinne, siden motkandidaten var farget. Noe måtte jo Mc Cain ha å fare med også.

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 12:15   #53
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Campbell Brown sier det veldig godt, men det underslår ikke det faktum at hun faktisk stilte som visepresidentkandidat i et presidentvalg, uansett hvem som fikk henne dit og om det var lurt. Hun stilte, og jeg er sjeleglad at republikanerne ikke vant!

Gammel 08-11-08, 13:03   #54
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Det var nå John McCain som bestemte seg for Palin, så det er mest ham som har vist manglende dømmekraft. Ikke desto mindre er det ufint og uprofesjonell å baktale henne slik.

Denne er blitt klassiker på YouTube, og kommer ofte opp når folk snakker om Palin:

(Kilde: youtube.com)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.