Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Julebordkjole til damer med spesiell fasong ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-08, 12:28   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Julebordkjole til damer med spesiell fasong ...

Supershoppere - hvor kan jeg finne en kjole som følger disse kriteriene:
Sort.
Lang - lang nok til en dame på 180 også.
Må være innsvinget fasong ett eller annet sted på overkroppen så man får med seg at jeg har antydning til bryster og midje, men skråne utover nedover for å skjule at jeg har stor bak og at magen er av typen ingen klær sitter pent på. (Har ikke stor mage, men slapp magehud etter vektnedgang)

Jeg har hatt en kjole som var helt perfekt med glitter og greier som var i tungt stoff som falt perfekt - men den ble ødelagt ifjor så jeg trenger en ny variant av Den Perfekte Kjolen.

Jeg bruker størrelse 46 i bukser og M/L i overdeler hvis dere syntes det ble altfor enkelt så langt......

Har askepottformede sko i sort med sort glitter på eller sorte støveletter med høy hæl til. (Når damen på 180 fpr svinget seg opp på de høye hælene står det respekt av spetakkelet skal dere se...)

Så - flinke shoppingdamer - jeg gir dere all min tillit.

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 12:45   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordkjole til damer med feil fasong...

Jeg er fryktelig dårlig på å finne kjoler og sånn, men riktig undertøy kan gjøre underverker med slapp magehud og denslags.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 13:01   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det har jeg
(Men ikke si det til drømmeprinsen - han skal få tro at det er en kjloe som kan trylle meg til den fasongen....)

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 15:00   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært på Vivikes i dag og fant en kjole som passet meg, bruker str. 46. Den var til rett under knærne.
Har trålet det meste av butikker, har vel samme kriteriene som deg for kjoler hva fasong angår. Og Vivikes var faktisk eneste butikken jeg fant noe å prøve i engang, så jeg begynte å bli rimelig stresset.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 15:11   #5
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Spurte om kjole tidligere i høst og fikk tips om Coast (Byporten bl.a.). De har masse flotte kjoler, og jeg fant en sort en som jeg er strålende fornøyd med!

Gammel 13-11-08, 15:16   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

robyn - rettunder knærne fungerer ikke på meg. Da ser det ut som bena mine når opp til taket - de er alt for lange.

Men jeg har ikke vært på Vivikes, kanskje de har noe i langt også.

Amic@ - der kan jeg ta en titt.

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 15:17   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordkjole til damer med feil fasong ...

Coast har mye fint, ja.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 15:19   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du kan spørre etter kjoler med empirieliv?

Gammel 13-11-08, 15:20   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte meg sånn hold in sak på Zizzi. Ser ut som en svart shorts og den gjør litt underverker for min store slappe mage.

Zizzi har jo også en del fine plagg til damer med strl. fra 44 og oppover.

Gammel 13-11-08, 16:15   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Zizzi er ikke aktuelt uansett hva de har.

Jeg har såvidt kommet ned i avdelingene med normale størrelser og har sverget en høy og hellig ed på å aldri mer gå i butikker eller avdelinger med store størrelser igjen

Ikke at det ikke er mye fint der, og at de fører min størrelse for det gjør de jo, men jeg har vært bannlyst dit i så mange år at jeg har tatt endelig farvel.

Også er det mye som ikke vil sitte pent fordi jeg ikke har rette fasongen heller - jeg har smal midje og små bryster.

DM - amatør her nå... :rodme: Men hva er Empireliv?

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:29   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vært på NoaNoa? Jeg har funnet et par fine kjoler der, og jeg er ganske rund i kantene. Mulig de ikke er "pyntet" nok til julebord, men man kan jo stashe opp med smykker, sko osv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:41   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Noanoa har jeg ikke vært på, men denne gangen er det Den Perfekte Penkjolen jeg jakter etter.

Jeg trenger ikke så veldig stor kjole asså - det viktigste er at den er lang og faller pent over stjerten. Det passer sikkert med en i 44 også hvis fasongen er riktig.

Sist redigert av Slettet bruker : 13-11-08 kl 16:42. Årsak: Skrivefeil igjen.
  Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:44   #13
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men hva er Empireliv?

Empireliv er høyt liv. Fant ikke noe veldig godt bilde da jeg søkte, men noe sånt:

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:52   #14
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta en titt her:

http://www.longtallsally.com/category/dresses&page=all

Problemet er at du ikke får prøvd. Men de kommer ihvertfall til å være lange nok i massevis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 16:59   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Allium - den tenkte jeg ikke på.
Og tiddelibom - jeg kommer til å bli _vakker_ med den fasongen der! Nesten så jeg blir fristet til å få på banen et skuddår så jeg kan fri til drømmeprinsen jo!

Takk! :Løpe på linken til de lange kjolene nå - håpe sterkt på gevinst!:

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 10:09   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Zizzi er ikke aktuelt uansett hva de har.

Jeg var innom Zizzi og de har ingen kjoler som ville vært aktuelle uansett.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:57   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebordkjole til damer med spesiell fasong ...

Du kler sikkert denne type fasong?
(denne var ikke helt julebord fin nok da kanskje)

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:59   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er en som ser ok ut og synes jeg:

Gammel 15-11-08, 22:02   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Gammel 15-11-08, 22:03   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.