|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Giraffbabyen er dødGiraffbabyen er død fordi den ikke klarte å ta til seg nok næring. Moren ville ikke amme og/eller giraffen var sugesvak, ut fra hva jeg kan lese. Jeg har ikke fulgt med i saken, men var det noe annet som feilte giraffen? Fikk den tilbud om MME? Eller flasker man prinsipielt ikke opp dyr i dyrehage?
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 14-11-08 kl 14:57. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Sv: Giraffbabyen er død... og ja, jeg skriver giraff og ikke sjiraff. Grasiøse dyr fortjener grasiøs sideform (?).
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 14-11-08 kl 14:57. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Giraffbabyen er dødUffda |
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Sv: Giraffbabyen er dødOK.
|
|
|
#6 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Giraffbabyen er dødMoren ville ikke la den die for hun hadde såre jur så vidt jeg har forstått ifra media.
|
|
|
#7 |
|
This is normal!
|
Sv: Giraffbabyen er dødGiraffer er utrolig flotte dyr!
|
|
|
|
#8 |
|
Etylbarbital
Sv: Giraffbabyen er dødJeg klarer ikke helt å se at det er så fryktelig trist, akkurat. Jeg var i utgangspunktet mer interessert i å vite hvor stor innsats man prinsipielt legger ned for å redde dyr i dyrehager. (Sugesvake humane babyer overlever heldigvis med litt innsats.
|
|
|
#9 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Giraffbabyen er dødStakkars liten.
|
|
|
#10 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Giraffbabyen er dødHar fulgt litt med (flasker og sånn |
|
|
|
|
|
#11 |
|
This is normal!
|
Sv: Giraffbabyen er dødHar vi noen dyrlege(r) her på FP? Jeg kan ikke huske å ha sett noen.
|
|
|
|
#12 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Giraffbabyen er dødSånn som jeg har skjønt det etter å ha lest bok om Julius, så skiller de litt mellom dyreartene i forhold til hvor stor innsats de (i dyreparken) legger ned for å redde dyr, og hvilken måte dyreholet er tenkt. Giraffer har ikke så strengt system seg imellom for hvordan de ter seg og opp fører seg (det finnes et ord, men jeg kommer ikke på det.. hierarki?), og da er det lettere for menneskene og blande seg og sjansen for at det skal gå bra med dyret tross menneskelig innblanding er stor. Mens hos sjimpanser, hvor systemet dyrene imellom er mye klarere, må menneskene holde seg unna mest mulig. Målsettingen til f eks Kristiansand dyrepark i fht sjimpansene er at de skal leve et så tilnærmet normalt liv som mulig, kontra sitte i bur kun for fremvising.
|
|
|
#13 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Giraffbabyen er dødDet er trist når et dyr dør, selvsagt. Dette var i tillegg en liten giraffbaby, søt som rakkeren, og hauset opp i media. En liten sensasjon...
Jeg klarer ikke si et generelt nei til dyreparker. Nei til dyreparker som er kun til profitt, hvor dyrene lever i små skitne bur og ikke har det bra. Men ikke nei, fra min side, til dyreparker som den i Kristiansand, Odense Zoo og flere store jeg kjenner til fra Storbritannia. Her drives det bl.a. kontrollert avl på dyrearter som er i ferd med å bli utryddet i det fri. Enkelte av de største dyreparkene driver også med tilbakeføringsprosjekter, hvor de avler fram dyr, som så blir tilbakeført til reservater i f.eks. Afrika.
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Giraffbabyen er død
Det ble diskutert i en annen tråd, og da skrev HP dette innlegget:
Så om det ikke er en viktig diskusjon som man ikke ønsker å få en "offentlig" lenke til, så kan man altså legge lenken i innlegg nr 2.
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Giraffbabyen er død@Esme: Ah, takk!
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Giraffbabyen er død
Tror du den forsvinner? Kanskje den gjør det? Tenkte det kanskje var for sent når den hadde kommet jeg? Spennende å sjekke da!
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Sv: Giraffbabyen er dødNei, den har nok bare kommet over på side 2 (5 av 6 linker vises på side 1).
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Giraffbabyen er dødDe har nå ikke så veldig stor boltreplass dyrene i Kristiansand heller da. Ble ganske overrasket over dette da vi var der. Men dobbeltmoralist som man er, så skal vi tilbake igjen til sommeren. Men for ungene var nok tivoli og fornøyelsestingene mer interessante enn dyrene. |
|
|
|
![]() |
|
|