|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#122 |
Pauset
|
![]() Sv: Oprah 136 kg?Jeg merker jeg blir ganske sur av at helseverden er så opptatt av tallet på vekta. Det er kun en god indikator for en selv, men trenger slettes ikke si stort om hvilken tilstand man er helsemessig. Man ser jo om en person er overvektig eller ikke. Vekta er vel underordnet da.. dvs. den burde vært det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oprah 136 kg?Kjære Salt og Gunnis,
![]() |
![]() |
#124 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Oprah 136 kg?
![]() |
#125 |
frakoblet
|
Helt håpløst! Jeg fikk også avslag på brystreduksjon fordi jeg hadde for høy BMI. Fastlegen min var helt oppgitt, for han kjente meg jo og så meg, men han sa at Ullevål var helt steile på det med BMI-grense.
![]() |
#126 |
Passiv
|
Jeg skal snart til vurdering for en bukplastikk og ligger langt over BMI-grensene. Legen min har til og med sett seg nødt til å skrive at han mener det vil være direkte helseskadelig dersom jeg skal ned i vekt. |
![]() |
![]() |
#127 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Oprah 136 kg?Jeg husker jeg så på et modell-program på tv for en liten stund siden, der modellbyrået som skulle velge modell sendte dem til PT, så de skulle få gode tips ang. helse og mat. Det var jo så viktig.
![]() |
#128 |
Pauset
|
![]() Sv: Oprah 136 kg?Jeg fikk faktisk først avslag på bukplastikk pga overvekt. Så skulle jeg slanke meg litt for så å bestille time til skikkelig vurdering. Jeg ventet en måned, bestilte time, fikk innvilget på timen og operasjon uka etter. Hadde ikke gått ned et gram... |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oprah 136 kg?Kva BMI-grense er det for bukplastikk da?
![]() |
#134 |
Pauset
|
Vel.. si at "ja nå har jeg gått ned i vekt". De har ikke sett på deg de som skal operere deg har de vel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#138 |
Pauset
|
Som sagt så fikk jeg time uka etter allerede... Tror du må vente ganske lenge om du skal gjøre det på et offentlig sykehus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Passiv
|
Det er to ukers ventetid for vurdering i det private her, legen min fikser alt. Dersom jeg får ja blir det gjort innen utgangen av desember. |
![]() |
![]() |
|
|