Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Oprah 136 kg?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-08, 12:08   #121
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Oprah 136 kg?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vi skal dit igjen!

Jada! Du er jo iallfall på god vei . Og jeg SKAL komme etter...

Gammel 15-11-08, 14:19   #122
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker jeg blir ganske sur av at helseverden er så opptatt av tallet på vekta. Det er kun en god indikator for en selv, men trenger slettes ikke si stort om hvilken tilstand man er helsemessig. Man ser jo om en person er overvektig eller ikke. Vekta er vel underordnet da.. dvs. den burde vært det.
Får nesten lyst til å samle bilder av tunge og relativt slanke mennesker med bmi som er skyhøy og protestere litt. Syntes det gir gale signaler. Jeg lider fortsatt av overvekt og er fortsatt kun skarve fem kilo fra å være kraftig overvektig.... Glad jeg ikke henger meg opp i dette lenger...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 15:44   #123
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjære Salt og Gunnis,

Takk for at dere faktisk deler dette med oss andre. Selv har jeg et relativt forstyrret selvbilde når det gjelder kroppen min, og jobber både med å få et bedre forhold til den og å bli bedre på å relatere meg selv til normale kropper. Men hvor mye veier en normal kropp?

Det er jo bare å innse det: Jeg aner ikke hvor mye det jeg anser for å være en normal kropp veier. Ikke BMI-normal, men sånn helt normal-normal. Øvelser så langt viser at jeg anslår min egen vekt opp og andres ned i forhold til det som er reellt. Tøffe damer som viser fram normale kropper, med tall og alt som er, er ikke vanlig kost i dagens glansede ukebladsamfunn. Jeg vet alt om hvor BMI-grenser går og hva medier og moteverden (sick!) anser som overvektig, men jeg vil ikke forholde meg til dette. Jeg kommer aldri til å bli normal i forhold til BMI, og det er helt greit. Men jeg trenger noen referanser, noen sunne, helt normale referanser, og de er ikke lette å finne.

Takk skal dere ha!

Edit: Og om noen var i tvil om det: Dere er utrolig flotte, begge to! Og ikke bare utenpå

Gammel 15-11-08, 16:55   #124
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg merker jeg blir ganske sur av at helseverden er så opptatt av tallet på vekta. Det er kun en god indikator for en selv, men trenger slettes ikke si stort om hvilken tilstand man er helsemessig. Man ser jo om en person er overvektig eller ikke. Vekta er vel underordnet da.. dvs. den burde vært det.
Får nesten lyst til å samle bilder av tunge og relativt slanke mennesker med bmi som er skyhøy og protestere litt. Syntes det gir gale signaler. Jeg lider fortsatt av overvekt og er fortsatt kun skarve fem kilo fra å være kraftig overvektig.... Glad jeg ikke henger meg opp i dette lenger...

Jeg vet.
Jeg husker jeg hadde besøk av en Vestafyr ang forsikringer, og vi skulle søke om uførforsikring. Med tanke på at jeg trente 3-4 ganger i uken, ikke røykte, ikke drakk (noe særlig) - så kunne han ikke skjønne hvorfor jeg ikke skulle få. Han spurte ikke om vekt, men han SÅ meg. Da jeg søkte måtte jeg jo skrive vekt. Og jeg fikk avslag. Og det sto at det var pga overvekt.
De jeg søkte til så tallene, og jeg tipper de så på BMI.
Mannen fra Vesta så MEG, og var i utgangspunktet positiv.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:05   #125
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg vet.
Jeg husker jeg hadde besøk av en Vestafyr ang forsikringer, og vi skulle søke om uførforsikring. Med tanke på at jeg trente 3-4 ganger i uken, ikke røykte, ikke drakk (noe særlig) - så kunne han ikke skjønne hvorfor jeg ikke skulle få. Han spurte ikke om vekt, men han SÅ meg. Da jeg søkte måtte jeg jo skrive vekt. Og jeg fikk avslag. Og det sto at det var pga overvekt.
De jeg søkte til så tallene, og jeg tipper de så på BMI.
Mannen fra Vesta så MEG, og var i utgangspunktet positiv.

Helt håpløst! Jeg fikk også avslag på brystreduksjon fordi jeg hadde for høy BMI. Fastlegen min var helt oppgitt, for han kjente meg jo og så meg, men han sa at Ullevål var helt steile på det med BMI-grense.

Gammel 15-11-08, 17:35   #126
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Helt håpløst! Jeg fikk også avslag på brystreduksjon fordi jeg hadde for høy BMI. Fastlegen min var helt oppgitt, for han kjente meg jo og så meg, men han sa at Ullevål var helt steile på det med BMI-grense.

Jeg skal snart til vurdering for en bukplastikk og ligger langt over BMI-grensene. Legen min har til og med sett seg nødt til å skrive at han mener det vil være direkte helseskadelig dersom jeg skal ned i vekt.
BMI er en møkkating!

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 17:38   #127
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker jeg så på et modell-program på tv for en liten stund siden, der modellbyrået som skulle velge modell sendte dem til PT, så de skulle få gode tips ang. helse og mat. Det var jo så viktig.

Kun en av jentene fikk beskjed om at hun hadde normal BMI (20), mens alle de andre var undervektige. En var til og med helt nede i 15, og det var utenfor skalaen. PT'en var kjempebekymret for de tynne, og sa de MÅTTE legge på seg. Hun på 20 var perfekt.

Vel, gjett hvem som fikk beskjed om at hun måtte slanke seg, av modellbyrået? Snakk om å være hyklerske! Da ble jeg skikkelig provosert..

Gammel 15-11-08, 18:15   #128
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk faktisk først avslag på bukplastikk pga overvekt. Så skulle jeg slanke meg litt for så å bestille time til skikkelig vurdering. Jeg ventet en måned, bestilte time, fikk innvilget på timen og operasjon uka etter. Hadde ikke gått ned et gram... Fikk heller ikke noe spørsmål om vekt.

Altså.. det er ikke vanskelig å se om en person har for mye fett eller ikke. Jeg skjønner ikke helt poenget med bmi jeg? Hva med å be folk sende et bilde av seg selv når de skal vurderes??

Gammel 15-11-08, 18:19   #129
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kva BMI-grense er det for bukplastikk da?

(sorry avsporing)

Gammel 15-11-08, 18:20   #130
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kva BMI-grense er det for bukplastikk da?

(sorry avsporing)

28 er maks... men man skal helst være 25.

Gammel 15-11-08, 18:27   #131
Skvetten
Passiv

Standard

28 er maks... men man skal helst være 25.

I Bergen er det 25 som er maksgrense. Jeg har ikke stort å slanke, da vil jeg stå i fare for å miste mens blant annet, men vi får nå se.

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 18:30   #132
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

I Bergen er det 25 som er maksgrense. Jeg har ikke stort å slanke, da vil jeg stå i fare for å miste mens blant annet, men vi får nå se.

Han ville ha meg ned til 25 også. Men som sagt så løy jeg...

Gammel 15-11-08, 18:34   #133
Skvetten
Passiv

Standard

Han ville ha meg ned til 25 også. Men som sagt så løy jeg...

Skvetten må lære seg å lyve i løpet av noen uker, noen som kan gi meg et kurs? :hinter som en gal:

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 18:35   #134
Joika
Pauset

Standard

Skvetten må lære seg å lyve i løpet av noen uker, noen som kan gi meg et kurs? :hinter som en gal:

Vel.. si at "ja nå har jeg gått ned i vekt". De har ikke sett på deg de som skal operere deg har de vel?

Alternativ 2: Bestill time, spis grønnsaksuppe en uke og jogg en tur og svett skikkelig får timen. Sånn klarer du få av deg 4kg lynkjapt!

Gammel 15-11-08, 18:39   #135
Skvetten
Passiv

Standard

Vel.. si at "ja nå har jeg gått ned i vekt". De har ikke sett på deg de som skal operere deg har de vel?

Alternativ 2: Bestill time, spis grønnsaksuppe en uke og jogg en tur og svett skikkelig får timen. Sånn klarer du få av deg 4kg lynkjapt!

Tja, fire kilo vann kan jeg svette av meg i en badstue. Jeg trener nok så mye at en joggetur ikke gjør den store forskjellen.

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 18:44   #136
Joika
Pauset

Standard

Tja, fire kilo vann kan jeg svette av meg i en badstue. Jeg trener nok så mye at en joggetur ikke gjør den store forskjellen.

Du burde søke via Colusseumklinikken.

Gammel 15-11-08, 18:45   #137
Skvetten
Passiv

Standard

Du burde søke via Colusseumklinikken.

Får jeg det ikke her i byen så blir det sendt ut ganske mange henvisninger skal jeg si deg.

Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 18:47   #138
Joika
Pauset

Standard

Får jeg det ikke her i byen så blir det sendt ut ganske mange henvisninger skal jeg si deg.

Som sagt så fikk jeg time uka etter allerede... Tror du må vente ganske lenge om du skal gjøre det på et offentlig sykehus.

Gammel 15-11-08, 18:58   #139
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ikke minst: ta deg et skikkelig klyster.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 19:01   #140
Skvetten
Passiv

Standard

Som sagt så fikk jeg time uka etter allerede... Tror du må vente ganske lenge om du skal gjøre det på et offentlig sykehus.

Det er to ukers ventetid for vurdering i det private her, legen min fikser alt. Dersom jeg får ja blir det gjort innen utgangen av desember.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.