Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vintersko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-08, 15:38   #1
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vintersko

Det ser ut til at vi trenger et par vintersko til.
Vesla har en smal men lang fot, skoene bør være smale og lette fordi hun må så langt opp i størrelse selv om hun er relativ liten.
Eccoskoene hun har nå lekker selv om jeg impregnerte de for en måned siden og de er ikke spesielt mye brukt / slitt. Det er vel året siden jeg kjøpte skoene og jeg hadde forventet bedre, men jeg husker ikke hvilken skobutikk jeg kjøpte de hos (hadde to ulike modeller fra to ulike butikker hjemme på prøve i fjor) og kvitteringa er borte.
Viking kjennes så tunge ut, og de fleste andre ser ut til å være enten for brede eller jeg er usikker på kvaliteten. Jeg må legge til at vanntetthet og pusteevne er veldig viktig, vesla mi har ikke støvler / sherrox.
Er det noen som har gode tips til sko som fungerer? Hun trenger størrelse 29..

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 15:46   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: vintersko

Jeg anbefaler superfit. De er utrolig lette, lettere enn ecco, og har en fin passform syns jeg. Ikke veldig smal, men ikke bred heller, bittelitt bedre plass til foten enn i ecco kanskje.

Min gutt har holdt seg tørre i dem hittil ihvertfall, og det har vært vått her.

Gammel 17-11-08, 16:28   #3
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Vintersko

Dumt at du har mistet kviteringen. Ecco skoene har jo to års garanti!

Gammel 17-11-08, 16:41   #4
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Her er forøvrig en test av vintersko

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article338691.ece

Har både Ecco og Viking. Og jeg holder en knapp på Viking sine Gore Tex. Synes sålen under er bedre og mindre hard enn Ecco sin.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 16:42   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvis skoene ble betalt med kort holder det ofte med utskrift fra nettbanken. Kan være et tips ihvertfall.

Jeg er forøvrig litt forundret over at et par sko passer et helt år i den alderen. :har barn med føtter som vokser som ugress:

Gammel 17-11-08, 19:36   #6
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøpte Viking uten å ha sett noen test. Synes de virker relativt lette, og ungene er fornøyde. Vi impregnerer litt nå og da, og etter vask.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 21:25   #7
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: vintersko

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg anbefaler superfit. De er utrolig lette, lettere enn ecco, og har en fin passform syns jeg. Ikke veldig smal, men ikke bred heller, bittelitt bedre plass til foten enn i ecco kanskje.

Min gutt har holdt seg tørre i dem hittil ihvertfall, og det har vært vått her.

Støttes! Storesøster var tørr på beina i hele fjor vinter med sine superfit-sko. De er veldig gode i fasongen. Hun bruker dem litt ennå, tenkte å kjøpe nye av samme typen på nyttårssalget.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 02:56   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Dumt at du har mistet kviteringen. Ecco skoene har jo to års garanti!

To års garanti? Hvorfor har ikke jeg fått med meg den garantien??? Hva går den garantien ut på, da? :kribler i fingrene etter å klage:

Kvittering er jo best, men utskrift fra nettbank kan også duge! Skoene kommer jo ofte i årsmodeller, og da vil jo butikken vite om de er mer enn ett år g<mle, sånn i fht goretex-garantien som er ett år fra kjøpsdato.

Gammel 18-11-08, 10:43   #9
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

To års garanti? Hvorfor har ikke jeg fått med meg den garantien??? Hva går den garantien ut på, da? :kribler i fingrene etter å klage:

Kvittering er jo best, men utskrift fra nettbank kan også duge! Skoene kommer jo ofte i årsmodeller, og da vil jo butikken vite om de er mer enn ett år g<mle, sånn i fht goretex-garantien som er ett år fra kjøpsdato.

Det var det de sa på Eccobutikken når vi kjøpte skoene til Snuppa tidligere i høst.
"Ta vare på kvitteringen for Ecco skoene har 2 års garanti!"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.