Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utedress til barnehage

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-08, 12:12   #41
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utedress til barnehage

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

I butikken sa de til meg at Ecco sine såler er litt glattere enn Viking sine. Så det kan jo være et poeng for en liten kropp som nettopp har lært seg å gå.

Merkelig? Jeg har som sagt begge deler nå i år. Og etter å ha kjent på sålene under, så kan jeg bare konstatere at butikkdama fra Eurosko har rett. Sålen til Ecco er hardere og dermed glattere. Sporene under er heller ikke bedre på Ecco sine. Den eneste fordelen jeg nå ser med Ecco, er at de er litt lettere.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 12:21   #42
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bor også i Bergen og da snuppa begynte i barnehagen 14 mnd gammel i februar hadde hun reimatec vår/høst-dress med både tynn og tykk ull under (dette funket bra, bare gode tilbakemeldinger fra barnehagen også), lindex regntøy (knallbra), viking vinterstøvler og et par viking gummistøvler. Viking, superfit og ecco er bra sko.

Gammel 17-11-08, 13:09   #43
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Merkelig? Jeg har som sagt begge deler nå i år. Og etter å ha kjent på sålene under, så kan jeg bare konstatere at butikkdama fra Eurosko har rett. Sålen til Ecco er hardere og dermed glattere. Sporene under er heller ikke bedre på Ecco sine. Den eneste fordelen jeg nå ser med Ecco, er at de er litt lettere.

Her er forøvrig testen på vintersko:
http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article338691.ece

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 13:22   #44
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har brukt Troll i mange år. Veldig fornøyd med passformen. Men ble så lei det løse foret, at nå har vi gått over til Reima.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:40   #45
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker reimatec vårdressene med ull under. I våte vestlandsvintere regulerer jeg med ull under i stedet for å kle på en varm vinterdress i plussgrader. Nøstebarn sin ullrib er jo helt super til det formålet.
Pop er det eneste rene vintertøyet jeg kjøper, fordi det puster selv om det er plussgrader og barnehagepersonalet har kledd nøstebarnulla på under vinterdressen, ungen blir likevel ikke kokt! Men det sies å være litt mindre vanntett enn reimatecen.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 14:59   #46
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Balanse: Nei, jeg oppdaget det settet for sent. Har det nå for andre året på rad, og er strålende fornøyd - MYE mer fornøyd enn reima-en, ikke minst er det varmere.

Gammel 17-11-08, 18:17   #47
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Me skal og ha ein eitt-åring i barnehage frå januar, og bur i Bergen. Etter råd frå ei venninne som har jobba i barnehage her i over ti år, så blir det ReimaTec til julepresang i år.

Gammel 17-11-08, 19:27   #48
Lilleville
Superduperaktiv

Lilleville sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Vi startet og med Troll-dress til minstemann. Var superfornøyd og fikk gode tilbakemeldinger fra barnehagen.
Snuppa hadde en mye tykkere dress og hadde problemer med å bevege seg.
At Troll-dressen skal være stiv forstår jeg ikke De er da mye 'mykere' enn Reima, selv om Reima-stoffet nok er litt mer slitesterkt.

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 22:20   #49
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Mi barnehage-venninne meinte det var litt enklare å kle på ungane ein Reima-dress enn Troll, og min gut er lite samarbeidsvillig når det gjeld påkledning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.