|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Handelsstanden spår en lavere omsetning til jul i år, og fra flere hold meldes det allerede om at vi kjøper mindre nytt (og dyrt), og mer brukt og billig. Jeg har bestemt meg for å bruke mindre i forbindelse med jula. Den såkalte krisen har ikke nådd oss, men vi trenger rett og slett ikke så mye nytt, og jeg er "lei av" å bruke så mye penger på gaver til perifere familiemedlemmer og venners barn, at vi i år - og sannsynligvis fremover - kommer til å gi bort en mindre "oppmerksomhet" enn tidligere. Jeg synes uansett ikke at julegaver trenger å være like dyre som bursdagsgaver...
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Det blir ingen stor forskjell fra i fjor til i år, men vi kuttet litt allerede for to år siden da jeg var hjemme i ulønnet permisjon.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Ja faktisk. Egentlig av andre grunner enn finanskrisen. Vi har vel sklidd litt ut de siste årene... |
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?
Tror nesten jeg kan signere den her. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Bruker nok ca det samme som i fjor.
|
|
|
#6 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Nei, ikke egentlig.
|
|
|
#7 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vel, ikke helt. Har jo kjøpt NIntendo DS Lite til storesøster og mannen min får som vanlig sesongkort på Åråsen (fotball, for de som ikke vet dette). Men vi kjøper lite til mer perifere bekjente, det har vi hele tiden gjort.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Litt kansje, men ikke nevneverdig mye. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Nei, jeg tror ikke vi bruker mindre i år enn i fjor. Vi bruker ganske lite penger på gaver i utgangspunktet. Vi gikk ikke akkurat bananas da det var gode tider heller.
|
|
|
#10 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Nei, det vil jeg ikke tro. Men det er vel mest fordi vi ikke har brukt særlig mye på julegaver tidligere heller. De samme skal ha gave i år og, og det blir nok for omtrent samme sum som tidligere.
|
|
|
#11 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Samme som i fjor |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Jeg prøver alltid å kutte ned på forbruket både til hverdags og til jul. Er nok enda mer bevisst på dette nå som vi har fått barn. Storebror er ikke året en gang og skjønner ikke stort av gaver så jeg skjønner ikke poenget med å gi han en haug med gaver.
|
|
|
#13 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Jeg tror ikke vi kommer til å holde igjen noe mer nå enn vi har gjort tidligere. Vi prøver å ikke "ta av" uansett fordi jeg ikke vil at barna våre skal overøses med gaver. (Noe som minnet meg på at det snart er tid for den årlige "sosial arbeid-forelesningen" for Storebror.) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi kniper ikke spesielt inn, tror jeg, nei. Noen må jo holde hjulene i gang dersom vi skal komme oss ut av finanskrisen!
|
|
|
#15 |
|
Bare sær
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?
Viktig poeng. Mye av krisen er jo ren psykologi.
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Vi gir som før, men har ikke tradisjon på de dyreste gavene heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Ja, det vil bli brukt mindre.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Jeg er nok med på å holde hjulene i gang.Har aldri brukt de store summene på julegaver.
|
|
|
|
#20 |
|
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Sv: Vil dere bruke mindre penger på julegaver i år?Hva bruker dere forresten på julegaver til egne barn? Vi har bare 1 barn, og jeg tror vi bruker ca 1.000 kr på gaver til henne, eller kanskje mellom 700 til 1.200? Jeg er sannelig ikke helt sikker...
|
|
![]() |
|
|