|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PC-spilling og annen spillingStoresøster har blitt litt "hektet" på spilling - både på DS'en sin og på PC-spill.
|
|
|
#2 |
|
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PC-spilling og annen spillingSkal komme tilbake til deg om et par måneder når storesøster her har blitt hektet. Hun spiller jo litt PC, men ikke mer enn vi kan godta. 1-2 timer i uken sitter hun vel kanskje her. Men det er nok fordi PC'en står nede i en kald kjeller.
|
|
|
#3 |
|
Går videre
|
Sv: PC-spilling og annen spillingVi merker at når vi legger ned "forbud" mot dataspilling ett par dager så blir hun samtidig mindre hektet. Lysten til å spille slipper taket. Samtidig prøver vi å være flinke til å vise henne andre ting hun kan gjøre når hun begynner å spørre om hun kan få spille igjen. Hun blir glad for vårt initiativ som å ta frem glansbilder, gamle aktivitetsbøker, perler, plastelina, maling osv. hun sier selv at hun ofte glemmer at hun har disse lekene.
|
|
|
#4 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PC-spilling og annen spillingHos oss er det ikke tillatt med spill på hverdagene, kun i helgene. Selv da prøver vi også å finne på andre ting, fordi spesielt Storebror på 8 gjerne kunne sittet en hel dag og spilt. I feriene er vi litt mer slepphendte.
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: PC-spilling og annen spillingTurboTrollet på fire har blitt hektet, så jeg abbonnerer herved. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: PC-spilling og annen spillingVelkommen i klubben. |
|
|
|
#7 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PC-spilling og annen spillingDet spilles en del her også ja, og de får lov til å spille på hverdagene også, men det varierer etter hvor lang skoledagen er, fridag i barnehagen etc. Det fungerer også her å ha noen spillefrie dager etter hverandre, for da "glemmer" de ofte å mase etterhvert.
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Hvor: Nordpå
Sv: PC-spilling og annen spillingHar samme problem.
|
|
|
#9 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: PC-spilling og annen spilling5 og 8 åringen har blitt småhekta på spill de siste mnd og vi har lagd regler. 8 åringen har mistet litt interesse, men 5 åringen er fortsatt hekta. Hovedregelen er at de kan velge om de skal se barnetv eller spille. De kan altså spille fra 18.00 til 18.45. Dette gjelder alle dager. Noen ganger får de spille mer, gjerne hvis det er dårlig vær eller noen ganger i helgene.
|
|
|
#10 |
|
Lille tyrann
Sv: PC-spilling og annen spillingTakk for tilbakemeldinger! Det med å velge mellom spill eller barne-TV er lurt, synes jeg.
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: PC-spilling og annen spillingVi åtte praktisere 30 min PC på hverdagene og 1 time i helgene en periode det ble vel mye PC-sitting. |
|
|
|
![]() |
|
|