|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Måtte jo selvsagt inn på facebook og se om jeg kjente noen fp-ere, men det gjør jeg ikke... :ensom: Jaja - pytt, pytt, er ikke så nøye heller. |
|
|
|
#2 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Da ville jeg sendt admin på facebook en melding og bedt om å få bildet fjernet. Det skal visstnok la seg gjøre.
|
|
|
|
#3 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?For det første er det en veldig manipulativ formulering fra hans side. For det andre synes jeg du skal true han med anmeldeldelse.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Jeg fant også nylig et bilde av meg der, tagget og lagt ut uten min tillatelse. Utrolig at folk gjør sånt uten å spørre først?!
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Han syntes ikke det var nødvendig? Hva slags idiot er dette her? Jeg hadde frådet! Send en melding til admin ja. Få også med at denne personen NEKTER å fjerne bildet selv om du har krevd det, så får han kanskje en oppstrammer.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Han er en eks av en venninne av drømmeprinsen så han gir jo f i hva jeg mener om ting... |
|
|
|
#8 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Han er faktisk nødt til å gjøre det, det er ulovlig å legge ut bilder av andre uten tillatelse. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Stadig underveis
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Ove skåra i Datatilsynet har uttalt følgende i en nettprat:
|
|
|
#10 |
|
Live and let live
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?I mellomtiden:
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Figgjo
![]() |
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Facebook er på en utenlandsk server og er en utenlandsk tjeneste, så juridisk er dette ikke lett. Jeg tipper at facebook admin ikke kommer til å slette bildet (ord mot ord). Sist redigert av Pong : 21-11-08 kl 12:02. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?DM - den der var jo _genial_!!! Hvis jeg nå har skjønt det riktig så klarte jeg å sette sånn at fotoer tagget av meg kun kan sees av meg - hehehehe..... Så kan han ha det på profilen sin så mye han gidder. |
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Jeg vet ikke om du er trygg, selv med de instillingene. Jeg fant et bilde en ikke søkbar person hadde lagt ut, kun fordi en av våre felles venner hadde kommentert bildet.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Pong - jeg driver og tester Dm sin metode først. Hvis den fungerer slik jeg tror så skal det gå an å sørge for at ingen får se bilder tagget til meg unntatt meg. Så kan dusten heller sitte der og lure på hvorfor det er noe feil med det bildet. |
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook.... Kan dette løses?Safran - sukk - da får jeg håpe han responderer på en vesentlig tøffere melding. |
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Smilefjes: Det er taggen som ikke blir synlig for andre enn dine venner mener jeg. Bildet blir nok liggende med de innstillinger fyren har enten den er for hans venner, eller helt åpen.
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Driver og tester her nå. Jeg tror at når jeg setter at bilder som er tagget til meg kun skal sees av meg, så kan ikke andre se dem, men det er mulig jeg tar feil. |
|
|
|
#19 |
|
Stadig underveis
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Dårlige nyheter i denne artikkelen: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=189520
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Blir _kjempesint_ over facebook ... Kan dette løses?Jeg er temmelig sikker på at det fungerer slik som DM sier. |
|
|
|
![]() |
|
|