|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spørsmål ang tombolaMin sønn vi ha tombola og gi inntekten til Redd Barna. Dette er helt hans intiativ og jeg syntes det var så flott at jeg føler jeg må hjelpe ham å få det til. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Spørsmål ang tombola.Strengt tatt skal man ha tillatelse fra politiet, og kommunen om man skal stå på kommunal grunn, slik et torg vanligvis er.
|
|
|
#3 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål ang tombola.Åh, han er en så utrolig han sønnen din, Imma.
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spørsmål ang tombolaHvis dere skal stå på torget, så må dere trolig ha tillatelse, om ikke fra politiet så i alle fall fra de som innvilger tillatelse til å sette opp bod på torget. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men hvis dere bor i en by, er det vanligvis en litt større greie å få innpass på torget, i gågater eller lignende. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
*_*
|
Sv: Spørsmål ang tombolaFlott tiltak! Ei venninne og jeg hadde skirenn og bollesalg til inntekt for Redd Barna da vi var småttiser. Da ringte vi politiet for å høre om lov. Damen vi snakket med ble så sjarmert at hun bare så "Nååååh, bare stå hvor dere vil, dere". Hun noterte navnene våre, såvidt jeg huser, tilfelle det skulle komme noen spørsmål mens vi sto der.
|
|
|
|
#6 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål ang tombolaVi (velforeninga) skulle ha loddsalg til inntekt for lekeplassen vår. Jeg ringte politiet for å høre hvordan jeg skulle gå fram for å søke om tillatelse. Jeg fikk beskjed om ikke å oppsøke andre byggefelt, men at vi som solgte skulle holde oss til venner og kjente. Vi kunne også selge lodd når vi satt i lekeplassen (arrangerte dag med kakesalg m.m), for da var det de som ville kjøpe lodd som måtte oppsøke oss. Vi regna med ei inntekt på i underkant av 10 000. Som hun jeg snakka med sa, man skal egentlig søke... Det ble sikkert litt for mye papirarbeid for henne...
|
![]() |
|
|