Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Status

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-06, 11:08   #21
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Status

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Synes det er helt idioti å måle status etter antall barn man har. Det er ikke alle som kan få alle de barna man ønsker seg samme hvor mye man vil.

Vi merker det ja. Spesielt innenfor enkelte miljøer er det viktig med mange barn.
Tidligere var det antall biler, feriereiser, bolig og beliggenhet det ble "konkurrert" i.
Nå er dette noe som er blitt oppnåelig for flere og dermed ikke så ekslusivt lenger.

Jeg tror vel at det å ha flere barn gir status, fordi mange eksponerer seg og sin livsstil og standard gjennom barna.
Feks klær og utstyr og fritidsaktiviteter.

Håper virkelig ikke noen oppfatter meg som noe annet enn det jeg er , og alltid har vært, fordi jeg har fire barn!

Jeg er heller takknemlig for at våre unger gir oss så mange gleder - sorgene må vi ta med på kjøpet - og at de blir oppfattet som ressurssterke utifra egne evner og adferd.
Ikke utifra hvem vi er, hva vi gjør eller hvor mange søsken de er .

gullet er ikke aktiv  
Gammel 01-12-06, 13:49   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk bare vil ha ett barn.

Er det så mye å skjønne eller spekulere i da? Kanskje de synes ett barn er nok. Eller kanskje de har vanskeligheter med å få barn slik at det er overlykkelig over å ha fått ett barn. Slik som oss. Vi ser realistisk på at vi mest sannsynlig ikke kommer til å få mer enn det ene barnet vi har, dersom vi ikke adopterer. Vi er strålende fornøyd med det ene barnet vi har og antall barn har ingen verdens ting med status å gjøre.

Gammel 01-12-06, 13:51   #23
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Tåpelig. For det første er det ikke alle som kan få barn i det hele tatt (eller som ikke kan få fler enn ett barn), og det finnes også mange som er frivillig barnløse og ikke vil ha barn i det hele tatt. Dessuten skjønner jeg ikke helt definisjonen på "vellykket" hvis det kun innebærer å få mange barn. Hva med hus, karriere, utdanning, et godt sosialt nettverk, prestasjoner, et godt forhold, opplevelsen av å være lykkelig??

For øvrig synes jeg ikke noe om å spekulere rundt hvor mange barn folk bør ha. Det kan de godt finne ut av selv, basert på egne ønsker og ressurser.

Bedre kan det ikke sies!

Gammel 01-12-06, 14:20   #24
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det forundrer ikke meg at du ikke skjønner det.

Gammel 01-12-06, 17:01   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det gjør jo ingenting. Det er mye jeg ikke skjønner også.

Gammel 01-12-06, 17:28   #26
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Har to er feit og blakk nok allerede ,kansje jeg skulle trå til bli litt feitere og enda blakkere , men få oppjustert statusen....Tja....vi får se....

era er ikke aktiv  
Gammel 01-12-06, 20:59   #27
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vi merker det ja. Spesielt innenfor enkelte miljøer er det viktig med mange barn.
Tidligere var det antall biler, feriereiser, bolig og beliggenhet det ble "konkurrert" i.
Nå er dette noe som er blitt oppnåelig for flere og dermed ikke så ekslusivt lenger.

Jeg tror vel at det å ha flere barn gir status, fordi mange eksponerer seg og sin livsstil og standard gjennom barna.
Feks klær og utstyr og fritidsaktiviteter.

Jeg tror du har helt rett i dette.

Selv har jeg to barn nå, men har alltid hatt lyst på 4. Ikke for å få status eller noe, men fordi vi har vært 4 søsken og det synes jeg er helt ypperlig!

Gammel 01-12-06, 21:15   #28
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er statusen i orden ja

Trois er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.