|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Utleie av rekkehusHva ville dere vært nøye med når det gjaldt utleie av rekkehus? Får ikke solgt så nå blir det utleie. Og jeg har aldri leid ut noe før og vil gjerne ha tåd og tips fra dere..
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Utleie av rekkehusIkke lei ut møblert, med mindre du ikke ønsker møblene tilbake i den stand de var.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Utleie av rekkehusBe om referanser ja, og ha et durabelig depositum. Tre ganger husleie er vanlig. |
|
|
|
#4 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utleie av rekkehusVi har flere objekter for utleie for tiden, og jeg har lært meg at det er lurt å dokumentere alle rom med bilder. Så kan dere ved avslutting se på standardsenkingen, og ordne opp med betaling, etc. Om du ikke dokumenterer, blir det raskt diskusjon. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utleie av rekkehusGår det an å ha en klausul som sier at dere har rett til å kontollere rekkehuset med jevne mellomrom? (Noe som kan hindre at en cannabisplantasje eller andre vederstyggeligheter i aller, aller værste fall får utvikle seg?)
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Utleie av rekkehusKanskje et alternativ kunne vært å bruke en utleiemegler som tar seg av formalitetene, og sikrer begge parter på best mulig måte? |
|
|
|
#7 |
|
Hogger i stein
Sv: Utleie av rekkehusDet finnes en rekke helt fine standard leiekontrakter å finne på nett. Bruk dem som et utgangspunkt, og så klasker du på litt ekstra. Husiernes Landsforbund har vel også noen liggende. Tror jeg så en god kontrakt på Dine Penger, eller hva den heter den Schibstedt (VG) undersiden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hogger i stein
Sv: Utleie av rekkehus |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utleie av rekkehusTusen takk alle sammen for mange gode innspill og tips! Må sette meg ned i helga og ordne en annonse, og så håpe at noen vil lei mitt flott rekkehus!
|
![]() |
|
|