|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva gjør du med julekortene du får? | |||
| Jeg tar godt vare på alle som kommer og har en anseelig samling. |
|
24 | 33,80% |
| Jeg tar vare på kort med bilder på, de andre går i søpla |
|
19 | 26,76% |
| Jeg tar vare på dem til etter jul, da går de i søpla |
|
18 | 25,35% |
| Jeg ser på dem og kaster dem umiddelbart |
|
1 | 1,41% |
| Jeg kaster dem uten å se på dem |
|
0 | 0% |
| Jeg får ikke julekort, jeg er Viggo Venneløs |
|
3 | 4,23% |
| Annet, spesifiser gjerne. |
|
6 | 8,45% |
| Deltakere: 71. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En Som Trener
|
Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Etter å ha lest i tråden om Takkekort at enkelte helst ikke vil ha slike kort med bilder, eller kaster dem, lurer jeg på hva som er mest vanlig.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Kaster de etter noen måneder, som regel. Eller de blir liggende å slenge rundt om.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Har en konvolutt med alle julekortene de siste 4 årene. Skal få meg et album og sette dem inn i. Kjekt å se hvordan ungene forandrer seg år for år.
|
|
|
#4 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg putter dem et sted og glemmer hvor. Det er veldig koselig når det dukker opp en årgang.
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg har et langt tau med juleklesklyper på og der henges kortene etter hvert som de kommer i posten. Etter at julen er over samles de i kortskuffen og enkelte rammes inn. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Ja, altså, jeg henger dem opp i jula. Og så rydder jeg dem bort utpå våren. Og da havner de et sted.
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg henger opp de jeg får det året, og så samler jeg de forrige i en sånn julekortsamler. Jeg synes det er koselig å lese gamle julekorthilsener i adventstiden, og tenke litt bakover. Bildekortene skal jeg sette i album, men har ikke kommet så langt enda.
|
|
|
#8 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg tar vare på dem til etter jul, da går de i søpla. Men det hender at noen roter seg nedi en skuff eller noe, og så finner jeg det igjen lenge etterpå. Da jeg ryddet i det ene kjøkkenskapet i helgen, fant jeg julekorta fra i fjor.
|
|
|
|
#9 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Før var jeg utrolig flink til å ta vare på bildekortene jeg fikk til jul, og all form for takkekort med bilde på. Jeg har et fullt album med sånt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Viggo Venneløs her. Men ikke så rart at det ikke dumper inn mengder med julekort når man aldri får ut fingern selv og får sendt noen. |
|
|
|
#11 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg henger de opp over peishylla og etter jul tar jeg vare på de til året etter for å se hvem vi fikk kort av og hvem vi skal sende til.
|
|
|
|
#12 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg henger dem opp etter hvert som de kommer, og så samler jeg dem i en eske, og ser på gamle kort hver advent.
|
|
|
|
#13 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg får mange, sender mange og bevarer dem i årevis. Av og til tas de fram og gjennomgås på nytt, i adventstiden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg henger alle opp på juekortsnora på kjøkkenet, den rekker over hele taket og alt henges opp med treklyper etterhvert som de kommer. Tar dem ned etter jul og tar vare på bilder som settes i album. Resten kaster jeg.
|
|
|
#15 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Alle julekort med bilder tas vare på. Kunne ikke falle meg inn å kaste disse, like lite som jeg kaster andre bilder.
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg tar vare på dem til etter jul, da går de i søpla. |
|
|
|
#18 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Jeg kaster. Ganske umiddelbart. (Ikke de med bilde, da.) :host: De med bilde står av og til på utstilling hvis jeg finner en plass. Kanskje jeg skal finne på noe nytt i år siden jeg stadig har ambisjoner om å bli juleskrulle.
|
|
|
#19 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?De vi får henger vi på kjøleskapsdøra, og de blir ofte hengende til neste jul når vi får nye å bytte med.
|
|
|
#20 |
|
Viser tenner
|
Sv: Spinoff: Hva gjør dere med julekortene dere får?Alle henges opp i advent/jula. Etter jul putter jeg alle med bilde i "Julekortboksen" (en boks med diverse bilder som skal settes i album) og de vanlige julekortene kaster jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|