Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hull på Reimaen - What to do?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-08, 20:59   #1
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Tommel ned

Hull på Reimaen - What to do?

Jaja, en måned varte den dressen. Kan den fikses? Hva må jeg eventuelt gjøre? Det er en halvcentimeter lang rift like under kneet.

Gammel 04-12-08, 21:02   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hull på Reimaen - What too do?

Lim. Sånn som man bruker på fiskebukser. Fås på sporten. Genialt.

Gammel 04-12-08, 21:02   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du drar på sportsforretningen som ligger borte ved meg og kjøper en tube med Stormsure (det er tilsvarende Aquasure som de ikke selger). (Til større rifter får du kjøpt lappekit på forretninger som selger Reima, men de krever at man stapper en lapp på innsiden - dvs. at hullet må være stort nok til at man får en lapp inn.)

Gammel 04-12-08, 21:23   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hull på Reimaen - What too do?

Jeg hadde klagd.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:29   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Stikk innom der du kjøpte den og få et sånt limbånd til å legge inni riftet og stryk det på. Eller så kan de sende den til rep til Reima, men du må nok desverre betale for det selv.

Gammel 04-12-08, 21:29   #6
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Re: Sv: Hull på Reimaen - What too do?

Ok, sportsforretning neste altså.

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg hadde klagd.

Jeg har ingen tro på at det hadde nyttet, dessverre.

Gammel 04-12-08, 21:32   #7
Left
Passiv

Standard

Vi har brukt Aquasure, tilsvarende Stormsure nevnt her, og det fungerer helt supert.

Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:33   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hull på Reimaen - What too do?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har ingen tro på at det hadde nyttet, dessverre.

Fordi?
Den skal vare mye lenger enn det.
Vi har aldri hatt hull, men jeg hadde garantert klagd på hull i en dress som er så ny.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:38   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en vinterdress? Vinterdressene skal nemlig, ifølge Reima, brukes på snø. Bruker man de utenom snø, må man regne med rifter.

Gammel 04-12-08, 21:40   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vinterdressene skal nemlig, ifølge Reima, brukes på snø. Bruker man de utenom snø, må man regne med rifter.

Der har du grunnen til at jeg ikke kjøper Reima.

Jeg har god erfaring med å lappe diverse vinterklær med både lapper og lim. Det finnes en sak, til goretex, som man stryker på. Om riften er liten er det kanskje løsning?
Fåes kjøpt på sporten.

Gammel 04-12-08, 21:41   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Og grunnen til at jeg ikke kjøper vinterdresser.

Gammel 04-12-08, 21:45   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Standard

Jeg bor faktisk i snøland og dressen er kun brukt på snø. Før det hadde han høstdress eller hel regndress, så derfor er jeg ganske skuffet over at det er hull allerede. Jeg vet at han sklir på rumpen i dressen og springer og sklir på knærne, men det er i snøen og da syns jeg den burde tåle såpass, ihvertfall mens den er splitter ny.

Mulig jeg tar meg en tur på Barnas hus og prøver å klage, bare så synd at insideren min der er sluttet.

Gammel 04-12-08, 21:46   #13
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Om den kun er brukt på snø, så kan det godt være at de tar på seg reperasjon gratis om du tar deg bryet med å klage.

Gammel 04-12-08, 21:51   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns du skal stikke ned en tur Martis, kanskje det går. Verdt bryderiet i allefall.

Gammel 04-12-08, 22:16   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg opplevde det samme for to år siden, og sendte dressen til Reimafabrikken med en lang klage. De lappet den, og sendte den tilbake, men det tok flere uker.

Jeg har gitt opp vanlig Reima-tec, som jeg opplever som lite slitesterk, og prøver nå Reima tec +, og den virker mye mer slitesterk.

Gammel 04-12-08, 22:27   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg har gitt opp vanlig Reima-tec, som jeg opplever som lite slitesterk, og prøver nå Reima tec +, og den virker mye mer slitesterk.

Jeg har gode erfaringer med reimatec+ - den er mye mer slitesterk. Fjorårets dress fikk imidlertid nesten hull i baken etter gjentatt aking på baken uten snø under. Men da snakker vi hard bruk i halvannen sesong.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:36   #17
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Reima Rep-kit funker bra, selv om det krever at man må ha en plastbit på baksiden. Blir hvertfall tett.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 22:48   #18
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hull på Reimaen - What to do?

På sy-butikekr har de noen fatastisk lapper som limer på det meste. De er myke , vanntett, sitter kjempegodt, tåler vask og fins i flere farger. Har alltid slike i hus, og lapper alt mulig rart med de. Kjøpes i flak som er ca 10x15 cm.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.