|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Kløver er 3,5 år, og er i ferd med å vokse ut av sitt HTS besafe izi combi som er bakovervendt. Selene begynner å bli litt korte slik at det er vanskelig å få dem av og på (men når de først er på, så passer de jo), og det blir en del baksing for å komme seg på plass, noe jeg er redd kan være skadelig for side-isoporen...? Men det er jo først og fremst Hassel som vokser ut av babysetet sitt.
|
|
|
#2 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Hva slags bil har dere? Vi har HTS be safe izi kombi bakovervendt til begge to. Mannen min er en del høyere enn meg, og vi har den stående bak på førersiden. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Ah, poeng. Vi har Ford Focus stv. Men går det ikke dårlig å lene stolen mot forsetet når dere justerer avstanden på førersetet? Jeg vet det ikke sto i bruksanvisningen tidligere at setet skulle støttes mot forsete, men det var visst feil i bruksanvisningen (det er tegnet slik, men ikke eksplisitt forklart).
|
|
|
#5 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Sett Hassel i en Akta Graco Duologic bak førersetet. Da kan dere flytte førersetet fram og tilbake som dere har lyst. Kløver får en fin Britax MultiTech som står mot passasjersetet slik HTS'n står i dag.
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Det hørtes litt omfattende ut, Stikka. jeg hadde heller tenkt meg at en av dem kunne sitte i ett nytt bakovervendt sete i påvente av at Kløver går over i beltestol..?
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Vi har snudd han nå, og minstemor overtok setet. Han sitter som sin søster i et Römer kid sete. De to står bak førersetet og i midten. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
...
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Kløver kan jo sitte ennå 1-2 år i bakovervendt stol så synes hun kan få et godt sete å sitte i. DL har fordelen at man slipper forankringsseler og man slipper støtte mot forsetet så derfor er det kjekt å bruke når man har høydeforskjell og må flytte førersetet mye og ofte.
|
|
|
#9 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Vi kjøpte det eneste bakovervendte setet vi fikk plass til i vår bil for et halvt år siden, og må bytte til forovervendt nå. Nå er det lovlig trangt for henne (i en sånn grad at vi har opplevd at beina hennes dovner bort). Hun er snart 3,5 år. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Stikka: Hvordan er det med air-bag når den er koblet ut? Kan den kobles på igjen? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
...
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?
Ja. Nøkkelutkobling fikser du selv av og på, men er den koblet ut på verksted så må man dit for å få koblet den på igjen. Og så må man få nytt vognkort igjen.
|
|
|
#12 |
|
...
Har dere snudd allerede? Det er ikke sikkert beinplassen blir bedre allikevel. Og det blir ingenting å hvile beina på slik at de kan fortsatt dovne bort allikevel. Ta av henne skoene når hun sitter i bilstolen så hun kan flytte på beina innimellom selv. Minn henne på det hvis hun ikke tenker på det selv.
|
|
|
#13 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Nå har jeg kikket på bruksanvisningen til multi-tech. Der står det at det skal stå frittstående (altså ikke lenes mot forsetet). Men så var det dette med forankringsseler. Hvis vi hadde hatt "løpeløkke" på stolens glideskinner, så hadde det jo ikke vært noe særlig problem. Men det har vi nok ikke, og da må forandringsselene (skrev jeg virkelig det? forankringsselene, skulle det stå!) festes i selve forsetet. Går det greit å slakke/stramme forankringsselene ettersom man må flytte på forsetet? Eller er det a)upraktisk og/eller b)en sikkerhetsrisiko?
Sist redigert av Kanina : 09-12-08 kl 16:08. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Snuppe ble flyttet over i forovervendt beltestol i sommer fordi knerten trengte det bakovervendte setet. Vår bil tillater kun ett bakovervendt sete.
|
|
|
|
#15 |
|
Sliter med tastaturet
Vi har ikke det, men beinplassen blir definitivt bedre. (Vi hadde en uke med beltestol mellom de to bakovervendte). At hun ikke får støtte til beina vet jeg (hun har beltestol i nr 2-bilen). Jeg tror ikke det hjelper stort å ta av skoa, det er knekken i hoftene som blir alt for bratt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Britax secura eller britax multi-tech. Har hatt begge til gutten min. Han satt i secura til han ble 5 og MT til nå nylig. (blir 6 i feb) Har fremdeles plass i MT, men ikke plass i bilen.
|
|
|
|
#18 |
|
...
Kun Recaro Start som har det som tilleggsutstyr.
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny, frittstående bakovervendt bilstol til 3,5-åring?Jane har det innebygd.
|
|
|
|
#20 |
|
...
Men vil virkelig noen ha en Janéstol da?
|
![]() |
|
|