|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Regner med at det er fler her som har smådyr. Lurer på om dere ville solgt til dyreforretninger om dere fikk unger? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Hamsteren jeg fikk til niårsdagen min, hadde plutselig sju unger i huset sitt etter å ha bodd hos oss en ukes tid. Da gav vi ungene tilbake til butikken (etter å ha prøvd å selge dem privat) og fikk noen pakker hamstermat som "betaling". Ser ikke hva annet vi kunne gjort med ungene når vi ikke fikk solgt dem privat. Synes jo egentlig ikke dyrene har det noe godt i dyrebutikkene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Mja, jeg ville nok prøvd å selge privat først. En ting er at man da får mer for dyrene, og en annen ting er at jeg ikke er helt komfortabel med måten dyrene "oppbevares" på i butikk. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?
Det blir en annen situasjon, litt enig i den. Ungene var jo ikke deres valg å få, og heller ikke deres ansvar da egentlig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Jeg hadde laget stuing.
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Etter at mine tre hunnhamstere viste seg å være to gravide hunner og en hann, hadde jeg plutselig 17 av dem.
|
|
|
|
#8 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Jeg ga i min ungdom over 40 hvite mus til dyrebutikken. Jeg var lettere desperat fordi de ynglet hele tiden. I tillett stanket det noe forferdelig.
|
|
|
|
#10 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Det kommer an på hvilke dyr og hvor seriøs jeg anser butikken for å være. Jeg ville ikke levert kaninunger med mindre buret de skulle oppholde seg i var større enn ca. 0,70 x 2 meter. Dette fordi dyra sjelden får komme ut av burene og derfor trenger god plass å røre seg på. Det er ikke min erfaring at kaniner er lettsolgte, tvert i mot møter jeg de samme kaninene igjen når jeg med jevne mellomrom har ærend i zoobutikken. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Retz: Mere marsviner?
|
|
|
|
#12 |
|
Slim på hovednerven
Ja! Flere svin! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Jeg har solgt nymfeparakitter til en dyrebutikk, men bare når jeg ikke fikk solgt dem privat. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Har du kjøpt? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Det eneste som har formert seg her er kaniner (sommergjester som har latt kaninene besøke hverandre, selv om de har fått streng beskjed
|
|
|
|
#17 |
|
Slim på hovednerven
Ja, om ikke betalt enda så reservert. Drar nå snart for å ta nattoget over halve Norge for å hente dem. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville du hatt skrupler med å selge dyr til dyrebutikker?Jeg solgte til bra dyrebutikken eller ga bort til venner. Mine gerbiler fikk 7 unger hver 26. dag (hun fødte som regel unger på natten og så var de i gang igjen neste dag). Visst kunne de bli slangemat, men jeg hadde jo selv kjøpt mine i dyrebutikk. For øvrig veldig koselige dyr. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
![]() |
|
|