Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 22:47   #1
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?

Har omtrent tre liter bær etter kirsebærlikøren, hva bruker jeg det til?

Noe går til konfekt, men tror det blir litt mye å lage konfekt av alt..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 23:47   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?

Gjør som Emil og grisungen - spis deg full.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 23:53   #3
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Bestemor laget alltid isbiter med bær etter likørlaging.

Gammel 14-12-08, 23:59   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er gode å ha over vaniljeis også.

Gammel 15-12-08, 08:14   #5
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Okei- fryse noen som kan brukes på is. :noterer: Lage saus av det å ha i fryseren?

Tror jeg kan gå drita frem til jul om jeg begynner å spise de som snacks hvertfall

Gammel 15-12-08, 08:21   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan lage konfekt av dem - pakke dem inn i marsipan eller en annen søt masse (jeg fikk engang en oppskrift på en slags melis-smør-masse som passet godt til dette) og så dyppe dem i mørk sjokolade.

Gammel 15-12-08, 08:37   #7
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Mener å ha sett noen kakeoppskrifter av sprit-bær.
Blir sikkert godt å varme de opp å ha på is som dessert også.

Gammel 15-12-08, 09:06   #8
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sett sats på dem.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 09:24   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Min pappa rørte syltetøy (kjørte det i kjøkkenmaskina uten å tilsette noe som helst) av slike bær, som han serverte ved siden av ribba på julaften. Det var knallgodt, og anbefales virkelig!

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 12:50   #10
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Broren min matet gjessene våre med dem en gang når han var liten. Han ble sikkert inspirert av Emil og grisungen, kjenner jeg ham rett.

Virket fint som gåsemat og de frøs ikke den kalde vinternatten.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 18:06   #11
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan lage konfekt av dem - pakke dem inn i marsipan eller en annen søt masse (jeg fikk engang en oppskrift på en slags melis-smør-masse som passet godt til dette) og så dyppe dem i mørk sjokolade.

Prøvde å pakke inn bær i litt marspian, deretter sjokolade, men de ble så svææære. For man skal da vel blande sjokolade og delfiafett, for å få rette konsistensen?

Har planer om å bruke små konfektformer, putte bær oppi, og fylle med sjokoladeblanding..

Finner ingen oppskrifter på spritsauser gitt.

Gammel 15-12-08, 18:21   #12
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Cocktailbær? Litt fargeløse, kanskje?

Gammel 15-12-08, 18:53   #13
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Tja, hva med å lage sjokoladefondant, og ha bæra ved siden av på tallerken. Kanskje en dryss melis over? Spørs om ikke tre liter av sorten blir i meste laget, når fondanten i seg selv er litt kraftig. Men, jeg fikk lyst å prøve.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:00   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis de blir svære, kan du dele dem i to før du pakker dem i marsipan. Men som du sa, det er vel uansett litt mye å lage konfekt av alt.

Gammel 15-12-08, 20:14   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiste meg full en gang. På vodka-gelé. :bidrar til tråden:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:19   #16
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Legg dem i en (billig) rødvin - etter et par-tre dager har du en helt ok sherry!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.