|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#3 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?
|
|
|
#5 |
|
Einsam
|
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Okei- fryse noen som kan brukes på is. :noterer: Lage saus av det å ha i fryseren? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Du kan lage konfekt av dem - pakke dem inn i marsipan eller en annen søt masse (jeg fikk engang en oppskrift på en slags melis-smør-masse som passet godt til dette) og så dyppe dem i mørk sjokolade.
|
|
|
#7 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Mener å ha sett noen kakeoppskrifter av sprit-bær.
|
|
|
|
#8 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Sett sats på dem. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Min pappa rørte syltetøy (kjørte det i kjøkkenmaskina uten å tilsette noe som helst) av slike bær, som han serverte ved siden av ribba på julaften. Det var knallgodt, og anbefales virkelig!
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Broren min matet gjessene våre med dem en gang når han var liten. Han ble sikkert inspirert av Emil og grisungen, kjenner jeg ham rett. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Einsam
|
Prøvde å pakke inn bær i litt marspian, deretter sjokolade, men de ble så svææære. For man skal da vel blande sjokolade og delfiafett, for å få rette konsistensen? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Cocktailbær? Litt fargeløse, kanskje?
|
|
|
#13 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Tja, hva med å lage sjokoladefondant, og ha bæra ved siden av på tallerken. Kanskje en dryss melis over? Spørs om ikke tre liter av sorten blir i meste laget, når fondanten i seg selv er litt kraftig. Men, jeg fikk lyst å prøve. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Hvis de blir svære, kan du dele dem i to før du pakker dem i marsipan. Men som du sa, det er vel uansett litt mye å lage konfekt av alt.
|
|
|
#16 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bær fra likør - hva kan jeg bruke det til?Legg dem i en (billig) rødvin - etter et par-tre dager har du en helt ok sherry!
|
|
![]() |
|
|