|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?Jeg har sett slike på filmer og de ser litt fristende ut. Ser ut som store runde "fiskepinneting" på pinner. Er det pølser som er innbakt i en deig?
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?Det eneste som mangler da er en Yankies kamp på skjermen eller aller helst å være på Yankies Stadium og spise dem der. :lengter seg tilbake til et helt annet sted: |
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?Hvor får man kjøpt slik maismel? Tror aldri jeg har sett det i butikken.
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?
Innvandrerbutikker og på helsekosten. Det er best med det som er litt "grovere" i kornet altså ikke så finmalt. Den typen finner man gjerne i asiatiske sjapper. |
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?Skal innom byen på fredag, så da får jeg stikke innom å se om jeg finner.
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?Vi solgte maismel i helsekosten, så der har de det i hvertfall. Må ikke forveksles med Maizenna. Det er noen gule poser fra Risenta (det finnes nok andre merker også). Kan Polenta brukes, er det det samme?
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?
Ja, det gjør man. Velg noen med god smak så styr unna de billigste pølsene. De beste amerikanske er laget på Oscar Mayer. |
|
|
|
#11 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hvordan lager jeg ekte, amerikanske "corn-dogs"?Jeg har kjøpt maismel på Smart Club i helsekostavdelingen der. Mye billigere enn på den lokale Life-butikken her. Og takk for oppskrift forresten!
|
![]() |
|
|