Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

HASTER! hvor mye er 70 gram mel i dl?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 19:31   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

HASTER! hvor mye er 70 gram mel i dl?

Det hjelper ikke å ha en matematiker i hus.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:31   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: HASTER! hvor mye er 70 gram i dl?

70 gram av hva?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:32   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

70 gram av hva?

Ups, sorry, mel!

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-12-08, 19:32   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 70 gram hva? Hvis du har et desilitermål så står det ofte markert hvor mye som er 100 g mel, sukker osv. Men det blir jo ikke like nøyaktig som å veie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:33   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1,25 dl ifølge mitt desilitermål.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:33   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.kunnskapsbasen.com/helein...0&kt=18&ukt=91

Gammel 15-12-08, 19:35   #7
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Tusen takk, begge to!
Vi skal lage falsk marsipan, og det skar seg fra begynnelsen da mannen leste 70 gram til å være 700 gram, så nå har vi begynt på nytt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-12-08, 19:41   #8
Kneazle
Passiv

Standard

Falsk marsipan? Hva er det?

Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 19:42   #9
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er dette? Smaker godt?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 20:03   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Det ligger i ordet, fake marsipan, altså det er ikke ordentlig mandelmasse oppi deigen, men mandelessens. Man kan også bruke ferdige rensede mandler/hakkede mandler kjørt i foodprocessor istedenfor å skålde og ordne med mandlene selv.
Vi holder på nå, så jeg kan sifra, deigen smaker veldig godt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-12-08, 20:11   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fint for allergikere.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 21:12   #12
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Tusen takk, begge to!
Vi skal lage falsk marsipan, og det skar seg fra begynnelsen da mannen leste 70 gram til å være 700 gram, så nå har vi begynt på nytt.

Fniiis Jeg som trodde gubben din var en racer når det gjelder omregninger! Gleder meg til å smake. Ja, for dere sparer vel litt til søndag?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 21:18   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.

Fniiis Jeg som trodde gubben din var en racer når det gjelder omregninger! Gleder meg til å smake. Ja, for dere sparer vel litt til søndag?

Nei, gjelder tydeligvis kun fag.
Men jeg kan melde at marsipanen ble veldig god, vi hadde i konditorfarge i grønt, rødt og gul og vi har trillet maaaange kuler. Noen rullet vi i Oboy.
Et godt tips har jeg hørt er en klunk konjakk oppi, men det prøvde ikke vi.
Oppskrift:
1 1/2 dl vann
100 g smør
70 g mel
1 kg melis
3-4 dråper mandelessens (og konjakk?)
Valgfri konditorfarge

Smør, vann og mel kokes i kjele/panne til den slipper fint, deretter i mixeren der man putter melis og essens oppi. Bruk så mye melis at deigen blir glatt, fast og fin til å formes.
Vi fikk veldig mye deig utav dette.
OBS! Det finnes oppskrifter med kremfløte også (vi hadde ikke det i hus), og egg, trur eg.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 16-12-08, 18:41   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Siden min nøtteallergiske lille gutt uttrykte en sorg over å ikke kunne spise marsipan, så har jeg nå laget den falske. Men jeg må innrømme at jeg skjønner ikke vitsen, hvis man tåler ekte vare. Det smakte ikke særlig godt, men jeg håper han liker det når jeg farger og lager søte figurer og dypper i sjokolade....

Gammel 16-12-08, 19:00   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Sv: HASTER! hvor mye er 70 gram mel i dl?

Tja, våre ble veldig gode, også for mannen som er marsipanfreak, og når man ikke har kremfløte eller mandler i hus…

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.