|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?
Den som blir tatt på kornet, er ofte den siste til å innrømme at den er tatt på kornet. Så da må jeg ile til å si at du tok meg på kornet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Å nei, holdt vi ikke på med dårlige kvasiordspråk? Sorry, my bad.
![]() |
#185 |
guru advisor
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Etter lærertrådene har jeg lært at man må lese det meste Fargo skriver som ironi, og man må ikke bli fornærmet - for da har man ikke selvironi, og Fargo selv er flink til å ile til etter feil i sine innlegg for å vise at han selv har bøttevis av selvironi. Så dette er gøy dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Hogger i stein
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Altså PK, eller politically correct, oppsto jo som en fornærmelse, brukt for å betegne moralistiske og virkelighetsfjerne standpunkter.
Man kan selvfølgelig dra en "homse" og prøve å vinne begrepet tilbake. Det spørs bare om man blir enig om hva som er the real political correctness.
![]() |
#193 |
Borte
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Jeg syns heller vi kan slippe pes fra Fargo i hver eneste nye tråd.
![]() |
#194 |
flisespikker
|
Helt enig. Det minste man må kunne forlange er da at folk lager nytt pes hver gang de synes det trengs litt pesing? Dsjeez.
![]() |
#196 |
Passiv
|
![]() Sv: Er Foreldreportalen veeeeeldig PK?Når ble kvinner en svak gruppe i samfunnet? |
![]() |
![]() |
#197 |
Introvert optimist
|
Det oppfattes vel av og til slik at folk svarer det som er "riktig" og PK og ikke nødvendigvis det de faktisk mener og da blir jo PK bare påtatt og ganske stusselig i grunnen.
![]() |
#198 |
Hogger i stein
Er virkelig kvinner en svak gruppe? Om ikke annet så er jeg omringet av tildels svært slagkraftige kvinner, som ovenikjøpet tar en sånn moderlig tilnærming slik at jeg føler meg som en guttunge etter at de er ferdige. Er det bare her kvinner er sterke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
flisespikker
|
Jeg har ingen bil i det hele tatt, som du meget vel vet, og det er ganske dårlig gjort av deg å gni det inn på den måten.
![]() |
Emneord |
klassiker, paddemobbing, whisky |
|
|