|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva pynter du juletreet med?Det lurer jeg på. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Jeg pynter med pynt som ungene har laget og med pynt jeg har et forhold til fra da jeg var liten eller som jeg har fått et forhold til i voksen alder. Du vil garantert ikke finne mye designinspirasjon i mitt tre. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva pynter du juletreet med?
Akkurat sånn er det her også.
|
|
|
#4 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Treet pyntes med masse smålys og sorte + røde julekuler.
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva pynter du juletreet med?Jeg har som mål å bare ha hjemmelaget pynt på treet (bortsett fra lysene, selvsagt). Er ikke helt der enda, så jeg sper på med litt billig ferdigkjøpt pynt som kunne vært hjemmelaget, type filthjerter.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva pynter du juletreet med?Jeg liker forresten fugler.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Her pyntes det med masse smålys, store kuler i rødt og gull med fløyelsdekorasjoner, noen få istapper av glass og gullglitter (sånne tynne, tynne 30 cm lange gulltråder). |
|
|
|
#8 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva pynter du juletreet med?Hvite stjernelys og pynt i sølv og glass/hvitt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Borte
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Juletrepynten vår er preget av at vi en gang var unge og fattige og måtte pynte med det vi hadde. Vi har kjøpt litt nå og litt da og det meste er verken stilig eller eksklusivt. Jeg har også mye pynt jeg fikk da jeg var liten. Det er mest figurer i tre og de er ganske fine. I tillegg har det kommet til endel Vesla-pynt. Juletreet vårt ser ut som nettopp et juletre. Overlesset og stygt, men vakkert fordi det er det som er jul.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 16-12-08 kl 10:48. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Vi er førstegangspyntere i eget hjem, så vi har kun ny juletrepynt i år. Kjøpte en masse rød kuler, hjerter, stjerner etc. på Ikea på salg i fjor, og vi skal ha mange små lys, en del fattimannssølvpynt, sølvfugler, hjemmelagede linhjerter, filthjerter i hvitt og rødt. Håper bare jeg har nok pynt.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hva pynter du juletreet med?Bare en haug med julekuler i rødt, gull og sølv, pluss masse små hvite lys tett i tett. Ja, pluss noen søte greier laget av eldste. I år blir det også mine barns første UNICEF-julekuler (de skal få én hver hvert år), og noe bil/tog-greier jeg kjøpte på Søstrene Grene.
|
|
|
#12 |
|
tankefull
|
Akkurat sånn er det hos oss også, og derfor har vi til og med fargede lys på treet. Det er det jeg er vant med fra jeg var liten. Kanskje ikke spesiellt fint, men det gir meg gode minner. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva pynter du juletreet med?Treet vårt er overlesset med alt mulig. Stiller lite krav til treet, da man så vidt skimter det gjennom all pynten.
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Jeg er også ganske svak for slik pynt som minner om barndommens juletrær. Jeg har dog fornyet mitt en smule, og bruker noen skikkelig glossy glassflagg, imported from the United States. Glitter hører med, absolutt. Eller pynter jeg med mye rart. Jeg er vel hovedsaklig inspirert av Mikke Mus' juletre fra disse juledisneyfilmene. I tillegg har jeg en hårete, stor edderkopp som ligger gjemt inni treet. Det er ikke alle som er like begeistret for den. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Vi krangler om de samme tre flaggremsene hvert år. Jeg insisterer på at de skal på treet, mens mannen syns det ser altfor nasjonalistisk ut.
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Fortrinnsvis juletrepynt.
|
|
|
#17 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva pynter du juletreet med?Jeg liker også tradisjonell og gammeldags pynt. Har noe kuler som jeg har arvet, men skulle gjerne hatt flere. Har også noen små fluesopper og gullkongler jeg synes er søte. Resten er litt ymse fra IKEA. Mest hvit og rød pynt. Lysene er hvite og vi bruker ikke glitter. Men ønsker meg norske flagg (hvor finner jeg det?).
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Røde glasskuler, istapper av glass, noen glassfugler som tilhører ungene, et par andre småsaker som ungene har fått opp igjennom årene, og sølvglitter (tynne, tynne glitterremser som er veldig lange). Og så lys da, hvis jeg finner dem. |
|
|
|
#19 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva pynter du juletreet med?Alt annet enn glitter og norske flagg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva pynter du juletreet med?Røde og hvite kuler, glitter, små lys. I tillegg har både jeg og mannen noen kuler fra vår egen barndom. - Og storebror har fått kule i kalenderen sin 2 år nå. En rosa flamingo og en hvit ugle. Er vi på ferie og finner noe snasent, så kjøper jeg det også. Juletreet skal være minner og ikke design for min del.
|
![]() |
|
|