Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tør du invitere en kokk på middag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Tør du invitere en kokk på middag ?
Selvsagt, da kan jeg vise hva jeg er god for. 24 18,60%
Ja, de trenger vel mat de også. 78 60,47%
Kanskje, hvis det ikke er en veldig flink kokk. 3 2,33%
Nei, jeg liker maten jeg lager og trenger ikke kommentarer 2 1,55%
Nei, jeg hater å lage mat. 8 6,20%
Vet ikke jeg, kanskje. 9 6,98%
Idiot spørsmål 5 3,88%
Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 03:23   #1
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Tør du invitere en kokk på middag?

Det er mange som ikke tør å invitere meg på middag, eller som kommer med komentarer som:
Det er bare noe kjapt jeg har laget - DU får ikke ordentlig mat bare noe enkelt pose - Vi liker dette sånn selvom det ikke er helt riktig.

Hvordan er det med deg, tør du invitere en kokk hjem på middag ?

Gammel 17-12-08, 03:31   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag ?

Selvsagt.
Jeg elsker å lage mat, og har hatt kokkevenner og kolleger på middag flere ganger. (Er ikke kokk altså, men jobber med mat)
Er en kokk verre å ha på middag enn andre?
Jeg tror svigermor er verre i så måte.

Gammel 17-12-08, 03:33   #3
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja. Svigerfar er kjøkkensjef og jeg har ingen problemer med å invitere han på middag.

Gammel 17-12-08, 08:02   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Så klart. Og hvis maten ikke blir så bra, kan jeg skylde på at det er glutenfritt.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:10   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Ingen problemer med det.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:20   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg rett som det er.

Gammel 17-12-08, 08:21   #7
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Kokkene er ikke så flinke å lage mat som alle skal ha det til, de har bare godt utstyr og god tid til å velge ut råvarer.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:23   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mat er mat og om noen ikke liker min, så trenger de ikke spise den. Enkelt og greit.

Gammel 17-12-08, 08:23   #9
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Kokkene er ikke så flinke å lage mat som alle skal ha det til, de har bare godt utstyr og god tid til å velge ut råvarer.

Glemte svaret, og det er ja. Som oftest er det imidlertid ikke jeg som lager maten, jeg står for praten.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 08:27   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke veldig glad i å lage mat, så jeg inviterer sjelden noen på middag. Jeg svarte "nei, jeg liker ikke å lage mat".

Men de gangene jeg har invitert til middag så hadde det ikke hatt noe å si om det var en kokk iblandt besøket.
Jeg ser for meg at det er bedre å invitere en virkelig dyktig kokk på middag enn å innvitere en dårlig en. Jeg ser for meg at dårlige kokker sikkert har trang til å hevde seg og vise at de kan noe og slikt.

Egentlig går det veldig lite på yrket. Folk som er uttalt veldig interessert i mat, som med den største selvfølge kan "slenge sammen" en rett, og som kanskje prater veldig mye om matlaging er vanskelig å be på middag for meg. Men en ydmyk mesterkokk som ikke skaper noe press kunne gått helt fint.

Hinter du om å bli bedt på middag? Kan jeg invitere på mine fantastiske, hjemmelagde kjøttkaker?

Gammel 17-12-08, 08:49   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har invitert Fibi sin mann på pose-moussaka, så ja.
Men jeg kan lage mat, så ja det går fint.

Gammel 17-12-08, 08:57   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg hadde turd det, men jeg kjenner ingen kokker det er naturlig å invitere på middag. Men jeg har hatt en bartender på drinker da.

Hadde jeg kjent en kokk hadde jeg sikkert skremt han vekk for lengst ved inngående utspørringer og forsøk på diskusjoner. :matvrak:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:01   #13
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Klart det! Føler ikke at jeg skjemmes over det som kommer fra kjøkkenet hvis vi har gjester. Det blir noe annet på hverdager, men jeg tipper kokker også tyr til lettvint-løsninger en gang i blant.

Gammel 17-12-08, 09:16   #14
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Nei, men ikke fordi han/hun er kokk men fordi jeg ikke kan lage mat.
Eller, jeg kan lage helt enkel ting men ikke noe som jeg ville invitert folk hjem på.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:20   #15
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tør du invitere en kokk på middag?

Hatt mange kokker på middag oppi gjennom tidene. Er ganske så trygg på meg selv når det kommer til kokkelering.

Gammel 17-12-08, 09:21   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde kokk på middag seinest på fredag. MÅlet mitt var ikke bare å fóre - men også å imponere

Jeg synes det er helt greit, men synes også det er litt "skummelt"

Gammel 17-12-08, 09:22   #17
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Ja hvorfor ikke. Nå kjenner jeg ingen jeg kan invitere da.
Jeg er mer engstelig for å invitere en kollega som alltid disker opp med fænsyschmænsy retter.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:36   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Og så er det ekstra stas når man får skryt av maten fra en kokk!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 09:37   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg glatt. Hadde kanskje blitt litt stressa av å skulle lage middag til Eyvind Hellstrøm eller Bocuse d'or-gutta, men jeg lager veldig god og real mat, så jeg ville ikke vært flau for å invitere dem. Jeg har hatt en kokk på middag og han ofikk spaghettigryte. Han syntes det var godt og skrøt av at jeg hadde skjønt det med sukker i maten.

Gammel 17-12-08, 09:48   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bror min er kokk, og jeg er ikke noen flink kokk. Men han får da mat hos meg,men kjenner at det lukter Toro allerede i døren.Som oftest lar jeg han overta hele greia...
Jeg har et par retter han har lært meg som jeg kan lage skikklig bra,de kunne jeg servert en hvilken som helst kokk.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.