|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg skjønner ikke hva som får folk til å gå med pels. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg har ikke vært i tråden siden jeg skrev innlegget, og føler for å presisere: Nei, jeg ville ikke kjøpt pels. Det jeg prøvde å påpeke var for det første den logiske bristen i at noen linket til en hendelse i Kina, og så svarer andre "og de er sikkert nesten like ille her". Skal man kommentere norsk pelsdyrbransje så tror jeg det finnes mer enn nok fakta og dokumentasjon til å overbevise oss om å ikke handle norsk pels heller, uten å ty til ekstrembilder fra den andre siden av kloden.
|
|
|
#43 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg orker heller ikke se på linken, men kan tenke meg hva som ville møtt meg. Dette er grusomt og jeg skulle aldri få før meg å kjøpe en pels, hverken ny, brukt eller arvet.
|
|
|
|
#44 |
|
kall om benen
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Polyanna- jeg er helt enig med deg ang. kylling.
|
|
|
|
#45 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Jeg kjenner det frister uhorvelig mye å bli vegetarianer igjen. Jeg var det i 6 år utelukkende av etiske årsaker, men nå møter jeg så stor motstand blandt venner og familie når jeg snakker om det at jeg ikke orker. :feig: Men jeg kan i hvertfall være mer bevisst på kjøttet jeg kjøper, at det er økologisk. Har flere kilo vilt i fryseren nå, det er jo mye bedre enn slakterikjøtt.
|
|
|
#46 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Så linken. Grusomt
|
|
|
#47 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)I Kina skulle man nesten tro det var en hobby å flå dyr levende og generelt pine dem på verst mulig vis. Det er alltid i Kina de verste dyretragediene foregår, dyr er ikke verdt fem flate øre der borte. Tragisk.
|
|
|
#48 |
|
Pauset
|
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)
Dette handler jo om akkurat DETTE. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og det verste er at mennesker delvis er verdt mindre enn dyr i Kina. Og før man steiler helt av uttalelsen, så kom altså det fram da FN ba Kina om en oversikt over folketallsutviklingen under Mao. Den finnes ikke, fordi myndighetene ikke brydde seg med å føre befolkningsstatistikk. Statistikk over dyrene, ja, se det hadde kineserne. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Personlig pessimist
|
Det er vel egentlig ikke så sjokkerende, med tanke på de menneskelige tragediene som også finner sted innenfor samme landegrensene.
|
|
|
|
#51 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Pelsindustrien (Obs: Sterk link)Dyr, mennesker, uansett er det hårreisende. Jeg prøver å forså det, men klarer ikke. Orker ikke å tenke på det, og kommer i hvertfall aldri noensinne til å sette mine bein på et kinesisk marked.
|
|
|
#52 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Både Kinas menneske- og dyresyn er helt forkastelig. Myndighetene der styrer landet med jerngrep. For ikke å snakke om hvordan de tar seg til rette i andre land
|
|
|
#53 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff ja, og i min kommune hadde vi en ordfører som ikke uten grunn gikk under tilnavnet "Røde Fornavnet". Samme dag som Kina eksekverte de siste over 20 dødsdommene, så stilte han i avisen sammen med an haug kinesiske ordførere, alle iført mao-drakt. Mennesket er en ressurs, inten mer, i det landet. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
kall om benen
|