Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?
Jeg vet hva det er, og jeg snakker sant 141 78,33%
Jeg vet hva det er, for jeg har Googlet 17 9,44%
Jeg tror ikke det skrives sånn 5 2,78%
Jeg trenger flere svaralternativer, men det kan gjelde en annen poll 17 9,44%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-08, 10:23   #101
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Ja, det vet jeg hva er uten å google det. Jeg foretrekker sprutboksen fra menkomel fremfor Tine's krem til f.eks. kakao, og jeg bruker menkomel når jeg finner det til oreokake. Jeg er ikke så glad i kremsmaken til kremfløte, og foretrekker heller menkomel.

Gammel 18-12-08, 10:24   #102
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Niks, man har da ekte kremfløte.
(men jeg har lest om det i oppskriften, om det også betyr å ha vært bort i det).

Den blir mye bedre med Menkomel i stedet for kremfløte.

Gammel 18-12-08, 10:41   #103
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

*har ikke lest tråden*

Er ikke det sånn whipped cream man får kjøpt ferdig i småpakker? En slags mellomting mellom pisket krem og rømme?

Gammel 18-12-08, 10:55   #104
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet hva det er og har brukt det mye til kakelaging, da jeg har en tante som har glutenallergi.

Gammel 18-12-08, 11:12   #105
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg lager oreokake med kremfløte og det gikk bra med meg.

Det var veldig mye ymse i produktet, isj.

Kan man piske havrefløte eller andre "alternative" ting?

Det finnest soyaprodukter som er meint for pisking. Og soyakrem på spruteflaske. Er litt usikker på havrefløten, men trur den er piskbar.

( Eg høyrtes innmari brutal ut no. Pisking meg her og pisking meg der. )

Gammel 18-12-08, 11:12   #106
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg vet hva det er og har brukt det mye til kakelaging, da jeg har en tante som har glutenallergi.

Hvorfor har du brukt det pga glutenallergi?

Gammel 18-12-08, 12:15   #107
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet.
Jeg har dog brukt Tine i Oreokaka, og det funker fint det og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 12:17   #108
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid brukt vanlig krem i Oreokaka, men skjønner at noen bruker Menkomel fordi de da kan fryse den og den blir mer holdbar.

Gammel 18-12-08, 12:18   #109
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har alltid brukt vanlig krem i Oreokaka, men skjønner at noen bruker Menkomel fordi de da kan fryse den og den blir mer holdbar.

Jeg har da fryst kaker med kremfløte jeg?
Det har da gått helt fint?

Gammel 18-12-08, 12:20   #110
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg trodde ikke det ble så bra. Frossen og tint krem liksom? Jeg har hatt dårlig erfaring med det. Men jeg tinte opp en Menuett-kake (marsipankake) nylig, og den ble jo god.

Gammel 18-12-08, 12:24   #111
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh, jeg trodde ikke det ble så bra. Frossen og tint krem liksom? Jeg har hatt dårlig erfaring med det. Men jeg tinte opp en Menuett-kake (marsipankake) nylig, og den ble jo god.

Har vært marsipan på de jeg har fryst og. Kanskje det utgjør noe?

Gammel 18-12-08, 15:36   #112
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg vet/visste hva det er/var, også før jeg leste svarene i tråden her.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 16:36   #113
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Vet du hva Menkomel er, eller må du google det?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Den blir mye bedre med Menkomel i stedet for kremfløte.

Mye bedre med kremfløte.
Og "sunnere" i den forstand at menkomel inneholder en helle masse "uffne" greier.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 18:31   #114
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sånn til å ødelegge kaffen med.

Gammel 18-12-08, 21:01   #115
Skvetten
Passiv

Standard

Noe hvitt ekkelt som man ødelegger god kaffe med. :blæh:

Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 22:32   #116
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Vet du hva Menkomel er, eller må du Google det?

Har ingen aning.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 03:38   #117
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Googlet det, så nå vet jeg hva det er.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 07:39   #118
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet godt hcva det er uten å google. Det er en slags vegetabilsk "melkeerstatning".

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 08:10   #119
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Menkomel spraykrem i kjøleskapet

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 08:25   #120
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Har vært marsipan på de jeg har fryst og. Kanskje det utgjør noe?

Det kan godt hende. Noen som vet?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.