|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Nei, da har jeg ikke annet forslag en 7 Lucialys etterhverandre. Evt limt fast på en hjemmesnekret lookalike advenstsstake. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?
|
|
|
#23 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Vi er forsiktige ja. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Denne tråden minnet meg på at jeg skal kjøpe brannteppe.
|
|
|
#25 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Vi har mye lys og telys hele året, så det tenker jeg ikke på mer nå enn resten av året. Men gammelt juletre-belysning og stjerner og div lysedingser som en bare har oppe i jula, det må av om natta og om vi skal bort.
|
|
|
#26 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?JEg ser litt på naboene... alle har på julestjerner og julelysestaker, "varseltrekanter" og alt hele døgnet. Vi slår de av, for jeg vet at det kan være banrrfarlige. Vi bruker en del lys, men går aldri fra dem.
|
|
|
|
#27 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?HVa er brannteppe?
|
|
|
|
#28 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Samme her.
|
|
|
#29 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Jeg bruker også stort sett bare telys, men er klar over at de kan være farlige. Grunnen til at jeg foretrekker dem er at de ikke velter så lett. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?En fordel er det med å ikke være så veldig julete. Det er ikke nevneverdig mye mer pynt med lys nå enn ellers (altså ingenting).
|
|
|
|
#31 |
|
Live and let live
|
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Jeg bruker ikke lysmansjetter etter at en tok fyr på nyttårsaften for to år siden.
|
|
|
#32 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Jeg er fryktelig redd for levende lys, egentlig. Husker jeg var på middag hos søstra mi, og hun hadde så masse lys overalt at jeg nærmest satt på nåler, parat til å evakuere...
|
|
|
#33 |
|
Epikur
|
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Prøver å ikke la adaptere og ladere stå i, men det er lett å glemme.
|
|
|
#34 |
|
Glad og fornøyd!
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Ja, det er jeg! Passer veldig godt på levende lys, slukker julebelysningen om natten (selv om jeg gjerne skulle hatt det på, for det er jo så koselig!) Er vel egentlig forsiktig med særlig levende lys hele året, da.. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Rett og slett et teppe som er brannhemmende som man kan kaste over flammer, rulle inn ting som brenner osv. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Jeg er veldig forsiktig året rundt. Vi hadde brann i 98 og jeg har virkelig blitt skremt.
|
|
|
#37 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Er alltid forsiktig med lys. Det eneste jeg gjør annerledes nå er vel at jeg drar ut kontakten til juletrelysene før vi drar noe sted eller legger oss
|
|
|
|
#38 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Ja, jeg er det. Stearinlys brenner jeg hele den mørke årstiden, og juledekorasjoner har jeg ikke, men jeg bor i bygård og må jo regne med at naboene har slikt.
|
|
|
|
#39 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Er dere ekstra obs på brannfarer nå i disse juletider?Vi er veldig forsiktig med levende lys, og har tatt brannsikkerhet på alvor. Jeg innser at det er minimal sjans for å redde huset vårt ved brann hvis vi må ha brannvesenets hjelp, men vi skal vel hvertfall komme oss ut ved å oppdage det i tide. |
|
|
|
![]() |
|
|