|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forstoppelse i tollenJeg lurer på om noen har peiling på fortollingen her til lands. Vi bestilte noen bøker fra USA, vi har selv opphavsretten og dermed er det vel tollfritt, og normalt skulle det vel gå ganske raskt å få pakken hit. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forstoppelse i tollenEg venta i grunnen eit litt meir saftig innlegg under den overskrifta. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forstoppelse i tollenHmmm... Jeg kan ikke se noe sted at det er tollvesenet som har stoppa foresendelsen din ... Ring Speditør, de har nok svaret.
|
|
|
#4 |
|
Hogger i stein
Sv: Forstoppelse i tollenSå har vi snakket med speditøren. Ikke noe galt sagt om posten, vi må vel skylde på ossselv eller FedEx som sender en ekspresspakke med postens tjeneste bedriftspakke dør til dør. Så da går visstnok ekspresspakken først med tog til Bodø, og deretter skal den omlastes, før det er over på bil til Tromsø. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forstoppelse i tollenSer heller ikke noe "customs" her. Så vidt jeg kan se, er det speditøren som er treg (og det skulle ikke undre meg, har veldig dårlig erfaring med DHL). Ring/send epost og mas !
|
|
|
#8 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forstoppelse i tollenTollen kan være opp til 3 uker om å fortolle varer, men tollfrie ting som bøker går rett igjennom.[/quote]
|
|
|
#9 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forstoppelse i tollen[quote]Men det er i ytterst få tilfeller at det eer tollvesenet som gjør at ting tar så lang tid. Noen ganger trenger ting tillatelser, sertifikater eller annet for å kunne innføres til Norge, da tar det tid. Ofte er det fordi det ikke foreligger riktig dokumentasjon.
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Forstoppelse i tollenNå er jeg litt tom i hodet etter dagens arbeidsøkt merker jeg, for jeg så for meg problemene ved å måtte kvitte seg med smuglergods inne på toalettet i tollen, når man har -eh ja- forstoppelse...
|
|
|
#11 |
|
Hogger i stein
Sv: Forstoppelse i tollenDet gik bra likevel. Posten kom på døren med pakken for en time siden. Akkurat i tide. Så da er de siste gavene berge. |
|
|
|
![]() |
|
|