|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Feirer dere julaften flere ganger?Synes stadig jeg hører at "vi skal ha en ekstra feiring med pakkeåpning etc 3.juledag o.l" |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Nei, har aldri gjort det. Men med delte barn så er det jo av og til gaveåpning av noen få gaver andre dager enn julaften. Men vi leker ikke at det er julaften.
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Vi tar to runder de årene vi feirer hos svigers. Rett og slett fordi vi er så mange, og det blir så mye pakker og mas, at vi sparer pakkene fra min familie til førstedag. Syv unger under syv år (neste år blir det åtte), som får ca 50-30 gaver hver. :angst:
![]() |
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Ikke hvis jeg har noe jeg skulle sagt. Jeg kan ikke fordra sånn "jamen vi møtes jo i romjulen, vi kan utveksle gaver da!". Et år ble storesøster litt sånn "Hva? Er det ingen presanger i dag???" rundt nyttårstider. No way.
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Nei takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Jeg mener også at Julaften er julaften.
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Jeg er vokst opp med skilte foreldre, og jeg likte ikke disse minijulene. Ingen av dem ble liksom ikke helt på ordentlig. Så snart jeg var stor nok til å si fra selv, så fikk vi med oss alle gavene dit vi skulle feire jul det året.
![]() |
![]() |
#9 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Julaften er julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Altså; jeg kan virkelig ikke se problemet med at en forelder åpner noen av gavene med sitt barn. Halve gøyen er jo å SE barnet sitt åpne gavene fra seg, det å MÅTTE sende med ALLE gaver står for meg som ganske egoistisk.
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Har aldri julaften flere ganger, julaften er magisk og skjer bare en gang i året |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Julaften er julaften. I år feirer Poden med pappan og da sendes alle pakker fra min side til dem. Søstra min lurte på om poden skulle få åpne gavene fra vår side på lillejulaften, men for meg blr det helt feil.
![]() |
#13 |
Nå også i farger
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?
Men, når barna har to hjem, så blir det jo til at man må dele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Vi feirer ikke julaften flere ganger, men ungene åpner gavene fra meg i morgen tidlig og faren sine i morgen kveld.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Jeg svarer kun ut fra at jeg ikke er skilt, og er sammen med både barna mine og mannen min på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Julaften er julaften |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Frøken
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Jeg er enig i at julaften er julaften men vi har to feiringer annet hvert år(lille julaften og julaften). Dette fordi "farfar og besta" har julaften hos seg lille julaften det året "mine barn og dine barn" skal være hos andre på julaften.
![]() |
#18 |
helt grønn
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
![]() |
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Pga reiseavstand og at det er begrenset hva man kan ha med seg når man reiser, så åpner tuppa mi pakkene sine herfra når hun er hjemme igjen. Men hun har selvsagt fått med seg noen smågaver som vi fikk trykt ned i bagasjen hennes. kan jo ikke feire juleaften uten noen presanger fra mamman sin og besteforeldre, det er uhørt!
Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?Hvorfor er det ingen som spør hva barna vil???
![]() |
#20 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feirer dere julaften flere ganger?
Jeg er så enig!!
![]() |
|
|