|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Hva leser de i denne alderen? Gjerne noe litt spenning/fantasy-greier til guttene, og kanskje krim til jenta?
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Jeg kjøpte nettopp en fantasybok til en 13-åring i min omgangskrets - "Eragon." (Det kommer/har kommet en filmatisering av denne boka.)
|
|
|
#3 |
|
***al-logisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
![]() ![]() |
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Ringeren fra Notre Dame, av Victor Hugo
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Enig med to hen at 11-15 års alderen gjerne er perioden når de blir glade i klassikere dersom de er av den lesende typen: Greven av Monte Christo, De tre musketerer, alt av Jules Verne..... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Absolutt! Og i en litt annen genre: de dokumentariske "eventyrbøkene" til Helge Ingstad og Thor Heyerdahl. Pelsjegerliv og Kon-Tiki er spennende og gode bøker (som jeg leste mange ganger som barn, men som er skikkelige "guttebøker" likevel
|
|
|
#7 |
|
Fortynnet
|
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Molly Moon (må ikke forveksles med Molly Mus) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg tror at jeg leste Kon-tiki da jeg var 12 :drømmer_seg_tilbake:. Thor Heyerdahl var kanskje ikke helt klok, men han skrev fantastisk godt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Gutten vår på 13 er helt oppslukt i en serie som heter "Sagaen om Darren Shan"" for tiden. Forfatteren heter også Darren Shan. Bøkene kommer i paperback og koster 99,- stk.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Boktips til 11-13 år gamle gutter og 15 år gammel jente?Det ble Jane Eyre til hun åpå 15, Eragon til 13-åringen, og to bøker en ny Fantasy-serie til 11-åringen (han har også bursdag i jula).
|
![]() |
|
|