Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelse TTH-dress til neste sesong

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-08, 21:02   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størrelse TTH-dress til neste sesong

Jeg lader opp til januarsalget, da gjelder det å være rask.
S blir 4 i april. Han er ca 102 høy, kanskje litt høyere. I år har han 98 i TTH-dress. Det var fordi jeg fant denne så forskrekkelig billig og de hadde bare denne størrelsen så jeg tok sjansen - og den passer. Den passer akkurat, men den er ikke trang og kommer til å holde ut sesongen. Jeg tror han kunne hatt 104 i år, men den hadde vært stor til ham.

Neste år vil han altså være 4.5 og jeg tipper han vil nærme seg 110 i lengde i løpet av sesongen. Skal jeg kjøpe 104 eller 110 til ham synes dere? Vil han drukne i 110?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:05   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Størrelse TTHdress til neste sesong

Min 4 1/2-åring, 106 cm og 16,5 kg, druknet i 110.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:10   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig, men TTH er store i størrelsen. Ville gått for 104.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:12   #4
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må korrigere til at S er omtrent 104 nå. Han veier nok 18.5 kg.

Gammel 28-12-08, 21:16   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har fortsatt følelsen av at TTH er et nummer større enn størrelsen tilsier, men det er på mine jenter. Min 4 åring er 100 cm nå og veier 16 kg, hun bruker 98 og har god plass. Men det skal sies at jentene mine ikke er langbente.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:18   #6
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ei frøken som har TTH dress i str 104, hun er omtrent akkurat like stor som tassen din, og hun har veldig god plass, nesten så jeg tror hun kan bruke den en stund neste år og. Så jeg tror 110 vil være supert for gutten din neste år.

Gammel 28-12-08, 21:19   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kjøpt 104. Syns de er veldig store i størrelsene, ca en størrelse større enn andre dresser. Min gutt på straks 7 år har den i 122, og han kunne godt hatt et nummer mindre. Jo yngre barna er jo verre er det for dem å ha for stor dress.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:34   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sverger egentlig til reima, men både de og TTH er jo store i størrelsen. Jeg kjøper ikke altfor store dresser, for da blir det ikke noe gøy for ungene å leke ....... de bare drukner i dress.

Snuppa blir 4 i januar, men er liten for alderen ca 98 cm. Dressen hennes nå er i 98, og den kan hun nok begynne neste sesong med også.

Gammel 28-12-08, 21:38   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi sverger egentlig til reima,.

Det gjorde jeg også til jeg oppdaget TTH.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 21:55   #10
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville gått for 110.

Gammel 28-12-08, 22:03   #11
Left
Passiv

Standard

Jeg ville kjøpt dress i samme størrelse som han bruker i vanlig tøy. Bruker han 104 er det stort nok med TTH i 104. De er STORE.

Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:04   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi sverger egentlig til reima, men både de og TTH er jo store i størrelsen. Jeg kjøper ikke altfor store dresser, for da blir det ikke noe gøy for ungene å leke ....... de bare drukner i dress.

Ettersom min gutt har hatt 92 i Trolldress i over 2 år nå, er han vant til å drukne i dress . Denne TTHen er faktisk den første dressen han har hatt som har passet akkurat da han fikk den. Men det må sies at å snøre inn en for stor Troll er noe helt annet enn en for stor TTH, og det er derfor jeg er sånn i tvil.

Jeg var forøvrig Trollfrelst, men nå tror jeg at jeg er TTHfrelst.

Gammel 28-12-08, 22:04   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg ville kjøpt dress i samme størrelse som han bruker i vanlig tøy. Bruker han 104 er det stort nok med TTH i 104. De er STORE.

Neste år bruker han 110 i vanlig tøy og det er da han skal ha dressen. Men nå har han jo 98 i TTH dress og på ingen måte 98 i vanlig tøy.

Gammel 28-12-08, 22:08   #14
Left
Passiv

Standard

Sv: Størrelse TTH-dress til neste sesong

Storebror var 4 i fjor vinter, og tidlig på sesongen kunne han bruke 104 i Ticketdress. Lillebror er 3, og har en TTH i str 104. Han seriøst drukner i den, så vi har lagt den på vent. Han er ca 100 cm nå.

Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:25   #15
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Mener at størrelsene ble korrigert i år til å være mer riktig. Sønnen min på ca 104 cm har TTH dress (årets) i str. 110. Den sitter som et skudd!

Gammel 28-12-08, 23:04   #16
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min 2 1/2-åring har TTH-dress i str 92, og hun skal jammen vokse mye om ikke den dressen passer hele neste sesong også. Hun er ca 94 cm lang.

Gammel 28-12-08, 23:08   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Min 4-åring brukte str. 110 siste del av vinteren(feb.-mars/april), da var han 3,5år og han druknet ikke selv om dressen var romslig.
Nå er denne 4-åringen ganske lang da....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:11   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vanskelig å beregne sånt og hadde nok kjøpt 110 hvis jeg var i tvil.
Vi opplevde i fjor at toern vår som er like gammel som sønnen din plutselig strakk seg veldig på lengde. Str. 104 brukte han knapt før han måtte inn i 110 og nå plutselig knapt kan bruke det lenger og bruker 116 i mange klær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 23:14   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Jeg tror jeg heller mot 110. Til nød får den heller ligge og vente, det er jo ikke verre. Men jeg må sjekke dette med at størrelsene skal ha justert seg. Får høre i butikken.

Jeg må virkelig si jeg er utrolig fornøyd med TTH, så slitesterk og S liker den veldig godt. Får den fint på seg selv også.

Gammel 28-12-08, 23:19   #20
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg ville gått for 110. Kjøpte nettopp ny tth til snuppa mi. Den er ganske stor ennå men den ser ikke ubehagelig ut likevel. Det er ikke sånn at den henger og slenger hvis du skjønner.

Sist redigert av Tøtto : 01-01-09 kl 17:24.
Tøtto er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.