Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Paris

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-08, 22:36   #1
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Paris

Reven fridde på julaften og vi skal altså gifte oss!
Vi har lyst til å gifte oss på ambassaden i Paris, men ingen av oss har vært der før så trenger tips om hoteller, restauranter, severdigheter osv. Det blir i Oktober og vi skal være en langhelg.

Gammel 29-12-08, 22:44   #2
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Paris

Oi gratulerer!
Paris er en nydelig by. Jeg fant ingen steder med veldig god mat så jeg kan ikke anbefale det (bortsett fra gyros på saint michel) men severdigheter.. Hmm. Det er så mye.
Sacre caeur med montmartre er jo en fantastisk opplevelse, notre dame, uteområdene rundt louvre (det var så flott rundt der at jeg aldri kom meg ned i galleriene.) triumfbuen, eiffeltårnet og champs er jo turistmagneter og vel verdt å se.
Invalidedomen, pompidou senteret, sorbonne, katakombene.. åh det er så mye å se.
Jeg elsker Paris, vi gikk rundt i timesvis og bare kikket på kirker og alle praktbyggene.
Åh jeg kom på en "restaurant" jeg kan anbefale, haagen dazs restauranten ved saint michel, de hadde sjokoladefondue man kunne dyppe frukt og haagen dazs is i.
Når jeg skal tilbake til Paris så skal jeg få med meg kirkegården der

Gammel 29-12-08, 22:57   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer!

Jeg kan anbefale et romantisk lite hotell i latinerkvarteret. Rett rundt hjørnet finner dere Notre Dame, og om ønskelig kan dere spise frokost på kafé med utsikt driekte mot damen. Det er veldig sentralt og med gangavstand til mange av severdighetene. Mange små restauranter i umiddelbar nærhet.

http://www.booking.com/hotel/fr/euro...everin.en.html

Rommene er ganske små og frokosten er ikke inkludert. Den kan inntas på hotellet, men jeg synes noe av sjarmen er å spise på kafé. Det er ikke spesielt luksuriøst, men har veldig mye sjarm.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 14:56   #4
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Gratulerer!

Gammel 30-12-08, 15:17   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Gratulerer!

Jeg kan anbefale et romantisk lite hotell i latinerkvarteret. Rett rundt hjørnet finner dere Notre Dame, og om ønskelig kan dere spise frokost på kafé med utsikt driekte mot damen. Det er veldig sentralt og med gangavstand til mange av severdighetene. Mange små restauranter i umiddelbar nærhet.

http://www.booking.com/hotel/fr/euro...everin.en.html

Rommene er ganske små og frokosten er ikke inkludert. Den kan inntas på hotellet, men jeg synes noe av sjarmen er å spise på kafé. Det er ikke spesielt luksuriøst, men har veldig mye sjarm.

Dette hotellet har vi også bodd på Helt greit, men veldig små rom. Veldig grei beliggenhet da

Jeg vil også anbefale dette hotellet, som jeg likte enda bedre:
http://www.parishotels.com/hotel_det...?lang=en&id=20
Det ligger i samme område, litt lengre opp i gata.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:03   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Dette hotellet har vi også bodd på Helt greit, men veldig små rom. Veldig grei beliggenhet da

Jeg vil også anbefale dette hotellet, som jeg likte enda bedre:
http://www.parishotels.com/hotel_det...?lang=en&id=20
Det ligger i samme område, litt lengre opp i gata.

Ja, det er først og fremst beliggenheten jeg har falt for.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:04   #7
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Weee! Gratulerer!

Ah, Paris. Det er en drøss hoteller rundt Montmartre, og det er et veldig koselig strøk. Louvre, Notre Dame, Invalidedomen, Operaen, rusling langs Seinen, Orly (muséet), Pompidou-senteret, den derre plassen med den "nye" triumfbuen, muséet med alle impresjonisme-maleriene som ligger ... eh, like ved Pariserhjulet, Place de Concorde, og så forelsket jeg meg fullstendig i Monceau-parken.

Latinerkvarteret er også varmt anbefalt, men det absolutt kuleste stedet er Peré Lachaise (med aksenter her og der, sikkert) som er gravlunden Jim Morrison, Oscar Wilde, Edith Piaf, Chopin og en drøss andre ligger på.

Selv har jeg en softspot for Parc de Villette, et pussig sted i de gamle kjøtthandlerdistriktene, masse kul arkitektur og litt uvanlige greier.

(med forbehold om mengder av skrivefeil...)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:08   #8
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Le Père Lachaise

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:10   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Le Père Lachaise

Jepp, det så mye mer logisk ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 16:14   #10
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jepp, det så mye mer logisk ut.

Disse franske aksentene er ikke de letteste i verden. Mye greiere med folk som sier i fra at de ikke vet enn de som later som og setter aksenten feil vei som f.eks. i navnet "André" altså slik: Andrè i stedet for André som det skal være. Og så påstår de hardnakket at Andrè er mer fransk en den korrekte versjonen.

Gammel 30-12-08, 16:51   #11
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

iBam: Gratulerer så mye.

Gammel 30-12-08, 17:20   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Gratulerer!

Jeg ville ikke gått glipp av Versailles

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 18:42   #13
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer!

Jeg kan anbefale vinbutikken/restauranten La Vinia. Folksomt i lunsjtiden, ikke superromantisk, men utrolig god mat, vin og service.

Et hotell som ser utrolig lekkert ut er dette på Montremartre. Har ikke bodd der selv, var litt for dyrt for oss når vi var i Paris i vår. Romantisk nabolag (Se filmen Amelie fra Montremartre!)

Gammel 03-01-09, 14:27   #14
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Gratulerer!

Jeg kan anbefale vinbutikken/restauranten La Vinia. Folksomt i lunsjtiden, ikke superromantisk, men utrolig god mat, vin og service.

Et hotell som ser utrolig lekkert ut er dette på Montremartre. Har ikke bodd der selv, var litt for dyrt for oss når vi var i Paris i vår. Romantisk nabolag (Se filmen Amelie fra Montremartre!)

Gud,for er nydelig hotell,venla.
Dette hotellet vil jeg bo på neste gang vi reiser til Paris.

Gammel 03-01-09, 14:29   #15
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

iBam,gratulerer så masse med frieriet.

Gammel 03-01-09, 14:33   #16
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Tusen takk for gratulasjoner og forslag Løve70 sitt hotellforslag så jo ok ut, men hvordan er området det ligger i?

Gammel 03-01-09, 14:48   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer med frieri
Har dere bestilt ambassaden enda? Hvis ikke; vær kjapp! Da vi vurderte vielse i Paris, var det 2 års ventetid...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.