Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Digitalt eller elektrisk piano

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 21:28   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Digitalt eller elektrisk piano

Jeg har hatt mitt første møte med digitalt eller elektrisk piano i dag. Dvs. jeg har bare sett det. Plassmessig så kunne tom. vi hatt et sånt hjemme, men så var lydkvaliteten. Er det noe skikkelig tullball? Er det OK?

Gammel 04-01-09, 21:34   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Digitalt eller elektrisk piano

Jeg diskuterte faktisk dette med et par av pianolærerne på musikklinja hos oss før jul. Begge mente at piano av denne typen er flotte alternativ for hobbypianister fordi de tar mindre plass og er lettvinte å bruke, og at lydkvaliteten og "spillefølelsen" også kan måle seg med et vanlig piano for de av oss som ikke stiller profesjonelle krav.

Gammel 04-01-09, 21:34   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Har ingen ambisjoner for egne eller andres vegne. )

Gammel 04-01-09, 21:34   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har . Helt topp for de som ikke trenger flygel ja.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:35   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp. Åndssnobben (eller en eller annen form for snobb, vaffal) hyler NEEEEIIIII!, men de er jo egentlig helt kurante.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:36   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Åndssnobben i deg ville heller hatt det møllspiste monstrumet m/integrerte stearinlysholdere som jeg takket nei til, aC? Det som måtte stemmes 2 ganger om dagen?

Gammel 04-01-09, 21:37   #7
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Helt kurant de der.

Gammel 04-01-09, 21:38   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Åndssnobben i deg ville heller hatt det møllspiste monstrumet m/integrerte stearinlysholdere som jeg takket nei til, aC? Det som måtte stemmes 2 ganger om dagen?

Jepp. Det er nemlig et sånt jeg har.

Nei, åndssnobben ville hatt et ordentlig piano på stålramme som holder stemmingen, men som har "riktig" pianolyd. Eller et flygel, seff.

Gammel 04-01-09, 21:40   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Elpianoer er flotte alternativer til vanlige pianoer og langt lettere! Det er selvfølgelig forskjell på kvalitet her og, men generelt vil jeg si at et godt elpiano gir en god følelse å spille på, du kan få ulik lyd i forhold til anslag.

Go for it

Gammel 04-01-09, 21:54   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Så bra! Da fører jeg opp digitalt piano på listen min over fremtidige innkjøp. Mannen svetter allerede.

Når er unger gamle nok til å ha noen glede av piano? Tanken er ikke at det bare er jeg som skal ta opp gamle "kunster".

Gammel 04-01-09, 22:02   #11
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Så bra! Da fører jeg opp digitalt piano på listen min over fremtidige innkjøp. Mannen svetter allerede.

Når er unger gamle nok til å ha noen glede av piano? Tanken er ikke at det bare er jeg som skal ta opp gamle "kunster".

Kommer an på barnet....Hvorfor tror du vi er på 4 i tallet her?
Nei, seriøst så har de to eldste forsøkt og gitt opp. Tror ikke kulturskolen her tar opp noen før de er 6 år. Selv begynte jeg på musikkskole da jeg var 5 -det gikk helt greit.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:06   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg begynte da jeg var fem, ungene mine har stor glede av instrumenter generelt. Men altså, det blir morsommere når fingrene når over litt mer enn fire tangenter om gangen.

Gammel 04-01-09, 22:08   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Plassmessig så kunne tom. vi hatt et sånt hjemme, men så var lydkvaliteten.

Eh, men utseendemessig da? Dette kan umulig passe inn i ditt hjem.

Begge mine har glede av pianoet, og også alle som kommer på besøk. Jeg er immun mot pianolyd, så det går verst utover gjester som ikke er vant til klimpring fra ivrige barnehender. Men på et sånt som du viser her kan man kanskje justere lyden?

Men de har jo ikke glede av pianoet i den grad at de kan klare å spille noe fornuftig/pent på det. Har så smått prøvd å lære eldsta noen små ting, men hun mangler litt på konsentrasjonen, gitt... Selv lærte jeg mine første sanger da jeg var 5-6 år, tror jeg.

Den største gleden de har er vel i bunn og grunn at jeg kan spille "alle" barnesanger som står i sangboka, og det har vi mye moro av.

Gammel 04-01-09, 22:10   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig kurrant. ikke et vakkert møbel som et akkustisk piano gjerne kan være, men likevel: det føles som å spille piano. Med litt "tunge" tangenter og greier. Ikke orgelfeeling med pianolyd, liksom.

Kunne også tenkt meg et slikt et.

Gammel 04-01-09, 22:12   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Elise: Tull og tøys. Det sklir jo rett inn.

Gammel 04-01-09, 22:13   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den aller beste greia er selvsagt at man kan øve med hodetelefoner, til glede for sovende barn, naboer eller omgivelsene generelt.

Jeg hadde tenkt å anskaffe noe sånt (Veronal-rød altså! ) men så arvet vi plutselig svigermors gamle a la beskrevet over, og dermed blir det lite spilling på meg. Jeg liker ikke at hun i leiligheten over meg kan høre meg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:13   #17
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan også tenke meg et slikt. VEl, til jul fikk jentene og jeg et elektronisk piano av mannen. Men det var ikke et slikt lekkert møbel. Jeg har et piano jeg har arvet som står hos mamma, men jeg vet ikke om jeg orker å ha det i hus. Flere tonn tungt og DIGERT. :virkerligbarehobbypianistmedhåpomungespirerihus:

Sist redigert av Mandarin : 04-01-09 kl 22:20.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:17   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Aiaiai, det var jo fantastisk, Missa. Kommer det med 88 tangenter også? :googler:

Gammel 04-01-09, 22:24   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har dette:

Korg SP250

Det er egentlig et stagepiano, altså ikke et hjemmepiano. Det har fått meget bra omtale, og
lyden og feelingen det gir er upåklagelig.

Gammel 04-01-09, 22:25   #20
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aiaiai, det var jo fantastisk, Missa. Kommer det med 88 tangenter også? :googler:

Ja jøss.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.