Sv: Bøker som seksåringen kan lese selv (Hun har akkurat lært å lese)
Opprinnelig lagt inn av sannereg, her.
det er ikke alle biblotekarer som egentlig kan jobben sin, men vi har vært heldig med våres her, hun er kjempe engasjert, og tar inn bøker til oss uten vi har bestilt det, bare fordi hun tror vi liker den boken, men da erdere jo heldig som har skolebiblotek, vi bruker samme biblotek på skolen også
Ja, der er vi veldig heldige. Skolebiblioteket er svært enkelt, men læreren er med, hun kjenner biblioteket og vet hvor de ulike bøkene finnes, og hun kjenner barna. Lærerne til begge mine har gjort en god jobb i forhold til å finne bøker til barna.
Og som et apropos - jeg syns skolebibliotek er kjempeviktig. Kanskje viktigere enn "vanlig" bibliotek. Vi er av dem som grunnet snevre åpningstider på biblioteket strengt tatt aldri er der. Etter at de begynte med lørdagsstengt har vi ikke vært der i det hele tatt. Og vi er sikkert ikke de eneste som ikke er ivrige bibliotek-brukere. Jeg tipper at mange barn ikke har satt sine bein i et offentlig bibliotek, annet enn med skolen / barnehagen.
Skolebiblioteket er derfor viktig for å gi barna kjennskap til bøker, og skape leselyst. Selv om utvalget kanskje ikke er all verden, så er det et sted barna får være regelmessig å bli KJENT med biblioteket.
Jada, avsporing, jeg vet...
|