Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa med chaiselong. In, ut, varig eller døgnflue?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 14:31   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sofa med chaiselong. In, ut, varig eller døgnflue?

Vi er på utkikk etter ny sofa!

Nå har vi en 2,5 seter som er fin, god å sitte i, men litt høy.

Vi ønsker oss en dyp, deilig, men samtidig rett i formen (altså ramma) sofa. Og at selve sofaen skal være lav. Vi har snust litt på sofa med chaiselong-del ut på den ene siden.

Men jeg kan ikke for det når jeg tenker at det vel må være en døgnflue, eller? Jeg er kanskje bare skeptisk siden det er blitt så poppis? Det var forøvrig vannsenger på 80-tallet også.

Alternativet for oss kan være å kjøpe to moduler som danner en sofa og i tillegg en puff som er designet for å fungere som en chaiselongdel.

Noen som har meninger om dette?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:34   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sofa med chaiselong. In, ut, varig eller døgnflue?

Nja, er ikke slike sofaer mer en mer praktisk utgave av hjørnesofaen? Dvs. en som ikke er fullt så dominerende og som ikke krever at man faktisk har et hjørne for å plassere den? Sånn sett tenker jeg at det ikke er en døgnflue?

Gammel 05-01-09, 14:35   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det, og det er genialt.
Vi tilbringer nok tid liggende og vegetere på sofaen og da kommer komfort høyt på listen.

Jeg bryr meg for øvrig midt bak om hva som er inn og ut.

Gammel 05-01-09, 14:37   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Vi har det, og det er genialt.
Vi tilbringer nok tid liggende og vegetere på sofaen og da kommer komfort høyt på listen.

Jeg bryr meg for øvrig midt bak om hva som er inn og ut.

Det høres helt perfekt ut.

:to grønnsaker:

minibolle mai 2012
Gammel 05-01-09, 14:39   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Denne synes jeg ser superdigg ut. Kunne hatt to endestykker satt sammen til sofa, med den puffen som chaiselong.

minibolle mai 2012
Gammel 05-01-09, 14:39   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste problemet med min er at den fører til visse...eh, diskusjoner i heimen. Om hvem som skal bruke den.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:40   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det heter for øvrig maxiavslutning på fint. Eller noe sånnt.

Vår er fra Bohus og heter Setup Edge. Vi har en mørkere variant enn under. Denne har vært en del på tilbud til rett under 10 000.

Gammel 05-01-09, 14:45   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Denne synes jeg ser superdigg ut. Kunne hatt to endestykker satt sammen til sofa, med den puffen som chaiselong.

Noe sånt kunne jeg tenkt meg! Hvor fant du den henne? Pris?

Gammel 05-01-09, 14:47   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

ÅÅÅH den har jeg lyst på!! Koster sikkert en halv million. Vi har en rød 3-seter med sjeselong nå, har hatt den i 2 år. Jeg er veldig fornøyd, men den er for liten. Når vi flytter skal vi ha en svæær sofa med plass til masse besøk.

Gammel 05-01-09, 15:05   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det eneste problemet med min er at den fører til visse...eh, diskusjoner i heimen. Om hvem som skal bruke den.

Hvis du har god plass så kan du ha noe sånt noe da vet du, så er det plass til begge i hvert sitt "hjørne". Denne fikk jeg lyst på når jeg så Bohus katalogen, men fant ut at det blir kanskje litt liten plass til noe bord til?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:08   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håhåi den var lekker. *lyst på*

Synd at sofaer er så grisedyre! Men det får vi heller prioritere når vi flytter nå, må jo ha en stor, god sofa.

Gammel 05-01-09, 15:09   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis du har god plass så kan du ha noe sånt noe da vet du, så er det plass til begge i hvert sitt "hjørne". Denne fikk jeg lyst på når jeg så Bohus katalogen, men fant ut at det blir kanskje litt liten plass til noe bord til?

Den har jeg nok ikke plass til, nei.

Og siden den jeg har bare er litt over to år gammel, tror jeg nok at jeg beholder den en god stund. Jeg får fortsette å utøve sjefsrollen. Siden jeg har betalt for sofaen, er kremplassen min. Ungene skal være glade for at de slipper å sitte på gulvet og spise kald grøt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:13   #13
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke fan.. mest fordi jeg ikke syntes det er noe fint... men også fordi jeg syntes den ikke er særlig egnet å sitte på (delen uten skikkelig rygg) og det at den tar plass, men også gir lite sitteplasser.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:14   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville heller hatt en løs puff/lav benk i samme serie slik at man kunne sette den slik man ville. Blant annet er det kult å sette en sånn lang-puff på tvers; da kan flere sitter på rad og vegetere.

Ang. selve sofaen; vi har Bolias "Europa" på fjellet, og den har vært overraskende bra. Den er lav (for det ville jeg også ha) og enkel/stram i designet. Og så er trekket utskiftbart; kjempegreitt når man vil forandre litt. Jeg har et lyst og et mørkt ulltrekk.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 15:40   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Skrudde vekk heile den delen på sofane vår i forgårs. No var det nok.

Gammel 05-01-09, 15:45   #16
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Skrudde vekk heile den delen på sofane vår i forgårs. No var det nok.

Hæ? Hvorfor det?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 16:02   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har og sett på denne, og det er bordet som bekymrer meg og. Må nok inn og se den live i butikken, kanskje jeg får sette ett bord til og prøve da...

Gammel 05-01-09, 17:19   #18
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har nesten en slik i kjellerstua, litt annen modell, men opplegget med bordet er likedan. Det er ikke god plass til bord, kan maks ha bord som er 70 cm bredt. Men ellers er vi veldig fornøyd med sofaen.

Gammel 05-01-09, 17:31   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det heter for øvrig maxiavslutning på fint. Eller noe sånnt.

Vår er fra Bohus og heter Setup Edge. Vi har en mørkere variant enn under. Denne har vært en del på tilbud til rett under 10 000.

Denne har vi også, bare i grått stoff. Det er masse plass i den. Vi sitter gjerne 5-7 stykker der. Og den er god å både sitte og ligge i. Den andre Bohussofaen som er vist her blir for stor for oss.

Sist redigert av Kaija : 09-01-09 kl 00:03.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 19:51   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Noe sånt kunne jeg tenkt meg! Hvor fant du den henne? Pris?

Den er fra Living, men jeg har enda til gode å finne akkurat denne modulsofaen, men det er nok fordi jeg ikke har lett godt nok.

Pris? Tipper alt fra 14-15000 opp mot 25000 for denne kombinasjonen. Det avhenger ofte av stoffet, og kvaliteten på putene.

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.