Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan jeg selge brukt bilstol?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 13:45   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg selge brukt bilstol?

Jeg har et Acta Graco-sete (0-13 kg) med base som jeg kjøpte brukt i fjor. Da var det blitt brukt i knapt en måned og så helt nytt ut, fikk med kvittering. Jeg brukte det til minsten fra fødselen og frem til han var rundt 7 måneder og nå står det altså bare her. Jeg vegrer meg for å selge det siden det tross alt (selv om det knapt var brukt da jeg kjøpte det) er blitt brukt to ganger. Men det er jo dumt å kaste det også? Det funker jo som det skal og har aldri vært i kollisjon. Hva gjør jeg? Er det umoralsk å selge det? Tenkte bare å ta noen hundringser for det. (Det er helt likt det blå til venstre).

Gammel 08-01-09, 13:48   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg selge brukt bilstol?

Så klart du kan selge det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 13:49   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det må da være helt brukbart å selge det.
At det har vært brukt av to barn har jo lite å si, spesielt siden det ble så lite brukt av det ene barnet.
De sier vel at seter har en levetid på rundt 6 år, da er det vist bareå kaste det.
(var vel en forhandler som sa noe sånn til meg)

Så selg det du, sikkert noen som er veldig glad for å få tak i et bra sete til en bra pris.
Hilken pris du bør ta er jeg blank på, et ikke engang ha setet koster nytt.
Men litt under hal pris vel det vel kanskje være naturlig å legge seg?

Gammel 08-01-09, 13:53   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart du skal selge! - Så lenge du vet at stolen er behandlet godt, så er det da ingen tvil.

Gammel 08-01-09, 13:55   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott da, prøver jeg å selge det. Setet er fra 2007.

Gammel 08-01-09, 14:10   #6
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har både kjøpt og solgt brukte bilseter.
Så lenge man ikkehar vært i kollisjon ser jeg ikke noe problem med det.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 14:13   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt kan du selge det hvis du vet at setet er i god stand.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:45   #8
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Såklart kan du selge. Jeg solgte mitt sete fra 2007, visste jo at det var pent brukt og selgbart! Noen hundringser for det er jo et kjempekupp

Gammel 08-01-09, 21:15   #9
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Hvis det er brukt i kun 8 mnd. til sammen er det egentlig ganske lite brukt. Slike seter pleier man å bruke til barnet runder året. Du kan med god samvittighet selge det. Ta en titt inne på finn og søk opp tilsvarende seter så finner du fort ut hvilken pris du skal legge deg på.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:23   #10
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det 6 år fra en kjøper det? Eller kan det brukes i 6 år?

Gammel 08-01-09, 21:35   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Klart du kan selge det

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:36   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Klart du kan selge det så sant det er helt og ikke vært i kollisjoner.
Jeg har solgt 2 bilstoler. Ikke tatt mye for de, men solgt og sendt.

Gammel 08-01-09, 22:18   #13
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Litt nysgjerrig. Hvorfor trodde du at du ikke kunne selge det?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 09:37   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Litt nysgjerrig. Hvorfor trodde du at du ikke kunne selge det?

Fordi jeg har hørt noen si at det er uetisk å selge brukte bilseter, og i hvertfall om de er blitt brukt til flere enn ett barn. Jeg vet jo ikke hva som er riktig eller ei, så jeg ville forhøre meg litt.

Gammel 09-01-09, 12:45   #15
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ingen problem! Jeg har et likt sete som jeg kjøpte brukt, brukt av to barn før lillesøster. (Det er fra 2006.) Så lenge det er pent brukt og ikke vært i noen kollisjon, så ser jeg ikke helt problemet nei.

Gammel 09-01-09, 13:22   #16
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Vil bare si at under mitt Acta Graco sete står det en holdbarhetsdato. Desember 2008 står det på mitt. Men jeg kommer til å bruke mitt til minsten har vokst ut av det og så selge det. Det står: DO NOT use this seat after december 2008. Det står helt i front under setet.
Dette ble kjøpt brukt av en kamerat av mannen i 2005.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:23   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poenget er vel at du må være sikker på at det ikke har vært i noen kollisjon. Det er du, og da kan du trygt selge det.

Jeg hadde nok vært litt skeptisk til å kjøpe et brukt sete, men så lenge jeg selger med god samvittighet så gjør jeg det.

Gammel 09-01-09, 15:53   #18
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fordi jeg har hørt noen si at det er uetisk å selge brukte bilseter, og i hvertfall om de er blitt brukt til flere enn ett barn. Jeg vet jo ikke hva som er riktig eller ei, så jeg ville forhøre meg litt.

Nei det er bare hvis det har vært i kollisjon eller tatt harde støt. Det kan f.eks. skje på bagasjebånd ved flyreiser og sånt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 15:54   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja det var det jeg trodde også, men en av disse som sa det, mente det var uetisk uansett, for bilstoler SKULLE være nye, dermed basta. Kan hende det er hun som har misforstått greia, hehe.

Gammel 09-01-09, 16:07   #20
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kan jeg selge brukt bilstol?

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Vil bare si at under mitt Acta Graco sete står det en holdbarhetsdato. Desember 2008 står det på mitt. Men jeg kommer til å bruke mitt til minsten har vokst ut av det og så selge det. Det står: DO NOT use this seat after december 2008. Det står helt i front under setet.
Dette ble kjøpt brukt av en kamerat av mannen i 2005.

Mente du at du har tenkt å selge det selv om det har gått ut på dato?
Det derimot, synes jeg ikke man kan gjøre.
Det er jo for barnas trygghet at det er en utløpsdato, da slår det meg som rimelig fjernt å selge det når den er passert.

Men du kan jo selge ditt, Iset, selvsagt.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.