|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
er grønn og fin.
|
Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Til sommeren skal eldste her i huset konfirmeres.
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Det hadde jeg ikke gjort.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg ville heller ikke ha gjort det. Konfirmanten må få lov til å ha dagen sin i fred.
|
|
|
#5 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg ville ikke gjort det. JEg ble konfirmert på min egen bursdag og syns ikke det var noe stas engang.
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg ville spurt konfirmanten, lagt fram begge synspunkter og hørt hva konfirmanten selv sier.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg hadde heller ikke gjort det. Konfirmanten skal få ha dagen sin i fred, mener jeg. Selv om konfirmanten selv hadde vært enig. Men, jeg hadde aldri spurt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Live and let live
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Min bror ble konfirmert på min 7 årsdag, og jeg synes ikke det var så gøy.
|
|
|
#9 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg er midt oppi det samme.
|
|
|
#10 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Da ville jeg feiret bursdagen en dag før eller etter konfirmasjonen, da en konfirmasjon er en stor dag. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg ville heller ikke kombinert konfirmasjon med noe annet - selv om konfirmanten er enig. Det er ikke sikkert at han synes det er like OK på dagen, eller når han ser tilbake på den om ei stund.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg ville ikke gjort det av samme grunner som er nevnt over. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg konfirmerte meg på samme dag som jeg fylte 14, helt greit syns jeg. Fikk dobbelt opp med gaver
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Ta voksenbursdag dagen før eller etter - hvis det er slik at dere har tilreisende slekt. Hvis ikke - utsett feiringen av bursdagen et par uker etter konfirmasjonen. |
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?
Jeg er uenig i dette. Klart at man skal feire seperat hvis det er ønskelig, men hvis ingen bryr seg, hva så? Jeg kan ikke skjønne annet enn at bursdager og konfirmasjoner er personlige anliggende som den som har bursdag og konfirmasjon faktisk er best kvalifisert til å mene noe om?
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Enig. Jeg har opplevd at noen i nær familie har måttet konfirmere seg en annen dag og et annet sted enn resten av vennegjengen, fordi foreldrene skulle på noe "viktig" i jobbsammenheng på den opprinnelige konfirmasjonsdagen. Jeg fikk høre at konfirmanten ble forespurt om det var greit, men jeg synes likevel det ikke var en OK ting å gjøre.
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Dette greier jeg ikke å skjønne i det hele tatt. Jeg har mine personlige synspunkter på hvordan ting skal være (konfirmasjon, bursdag, hårfjerning, hvilke klær som er fine), men hvis det er mulig er det jo den det gjelder sine preferanser som bør telle? Hvis det er OK for konfirmanten å flytte dagen, er det vel OK? (Nå forutsetter jeg selvfølgelig at konfirmanten virkelig synes det er OK, og ikke bare er blitt skviset til å si seg enig.)
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Ja, men faren er jo stor for at konfirmanten
|
|
|
#20 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det en uting med bursdag og konfirmasjon samme dag?Jeg ble konfirmert på 8-årsdagen til lillesøstra mi. Hun var ikke veldig glad for det, men godtok det da hun fikk ha sin feiring på en annen dag. Gjett om hun fikk fine gaver det året.
|
|
![]() |
|
|