Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du av sparepengene til barna?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker dere av sparepengene til barna?
Ja, uten å nøle 36 21,18%
Ja, men bare hvis det kniper skikkelig 77 45,29%
Nei, da må det omtrent stå om liv 32 18,82%
Nei, ikke aktuelt under noen omstendigheter 15 8,82%
Ungene har ikke sparepenger 10 5,88%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 12:18   #1
Albertine
Passiv

Standard

Bruker du av sparepengene til barna?

Dere er i en akutt økonomisk knipe. Det ser ut til at den blir kortvarig. Ville du ha brukt av ungenes sparepenger for å betale regninger?

Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:19   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du av sparepengene til barna?

Been there - done that, og gjør nok det flere ganger.

Jeg tror at ungene på sikt har det best når vi klarer å holde økonomien i balanse, om det så innebærer at vi må låne litt av sparepengene deres i ny og ne.

Gammel 13-01-09, 12:19   #3
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Mye bedre det enn å låne andre steder.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:21   #4
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det skulle vært veldig akutt, og litt rart, men det hadde vi nok gjort, og satt pengene tilbake med en gang det kom penger inn på konto.

Hvorfor ikke liksom?

Gammel 13-01-09, 12:21   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men bare hvis det kniper skikkelig.

Nå skal det sies at knerten ikke sparer på fast basis, men vi har satt inn penger etter dåpen og bursdagen hans, så han har ikke så himla mye penger der foreløpig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:21   #6
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Selvfølgelig, når det er snakk om et kortsiktig perspektiv!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:21   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville brukt dem for å betale akutte regninger, ja. Med en plan om tilbakebetaling, selvsagt. Heldigvis har jeg ikke vært i en sånn situasjon. *bankitastaturet*

Gammel 13-01-09, 12:22   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi sparer til dem i vårt navn og kan ta fra kontoen der hvis vi må. Har ingen problemer med det, men foreløpig har vi ikke hatt behovet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:22   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo bedre å låne barnas sparepenger enn å ta opp forbrukslån iallefall.

Vi har ikke hatt nødt til å gjøre noe slikt, men jeg tror vi har kommet til å gjort det ja.

Gammel 13-01-09, 12:23   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sparer til gutta i deres eget navn så de pengene har vi ikke direkte tilgang på. Og heldigvis for det egentlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:24   #11
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Har aldri vært i en slik situasjon, men ville selvsagt gjort det om det var krise. Det er mye jeg ville gitt slipp på før jeg gjorde det. Ville betalt tilbake så fort det var mulig.

Gammel 13-01-09, 12:25   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, ja. Selvfølgelig. Nå har ikke barna mine noen stinne kontoer (som jeg vet om i hvertfall? ), men hadde det vært krise hadde jeg tatt av de midlene jeg hadde råderett over.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:25   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker forresten å spare i mitt eget navn. De har en del penger på kontoene sine som er gaver til navnefest og fra besteforeldre. Men jeg ønsker ikke at de skal få tilgang til en fet konto da de runder 18. Jeg vil mye heller hjelpe dem da de skal etablere seg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:25   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene har ikke sparepenger, så den muligheten har vi ikke. De har aldri fått store pengegaver, bare mindre summer som vi har fått beskjed om å handle for til dem. Jeg er ikke av den formeningen at barnetrygden er barnas penger, så de går til vanlig forbruk. Jeg tror de akkurat dekker SFO-betalingen for skolebarna.

Men hadde de hatt sparepenger, ville jeg ikke nølt med å låne av dem til regninger som ikke kunne vente. Det kommer jo ungene til gode også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:26   #15
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja har hendt,men vi sparer hele barnetrygden. Så har ikke så dårlig samvittighet..

Gammel 13-01-09, 12:27   #16
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, det tror jeg ikke jeg hadde kommet på at gikk an. Nå har han ikke så mye sparepenger uansett, men det hadde blitt litt styr i og med at vi må i banken (han har konto i eget navn), og både jeg og mannen måtte skrevet under på at vi skulle ta ut penger. Så nei.

Gammel 13-01-09, 12:27   #17
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Ja, hadde nok gjort det i en krisesituasjon og betalt tilbake fort som fy. Knottens sparekonto står i mitt navn, så det er enkelt sånn sett. Men heldigvis har vi andre buffere å tære på først.

Gammel 13-01-09, 12:29   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også barnas sparekontoer i vårt navn, slik at vi kan overrekke en BSU-konto når de fyller 18. Det er barnetrygden som går inn der, store pengegaver får de ikke.

Gammel 13-01-09, 12:31   #19
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, hadde det vært krise så hadde vi gjort det. Uten tvil.

Tillegg: men nå har de ikke så mye penger på bok da de bruker de pengene til å kjøpe store ting som pc osv. så det spørs om det hadde vært noe hjelp i de kontoene.. hehe. Barnetrygden er våre penger, ikke ungenes og brukes til daglige utgifter.

Sist redigert av Huldra : 13-01-09 kl 12:37.
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:38   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg gjort flere ganger. Jeg har brukt dem og betalt tilbake ved første anledning. Jeg ser ikke noe galt i det. (Det er ungenes langtidssparekontoer jeg snakker om, som de ikke vet at de har.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.