|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker dere av sparepengene til barna? | |||
| Ja, uten å nøle |
|
36 | 21,18% |
| Ja, men bare hvis det kniper skikkelig |
|
77 | 45,29% |
| Nei, da må det omtrent stå om liv |
|
32 | 18,82% |
| Nei, ikke aktuelt under noen omstendigheter |
|
15 | 8,82% |
| Ungene har ikke sparepenger |
|
10 | 5,88% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Bruker du av sparepengene til barna?Dere er i en akutt økonomisk knipe. Det ser ut til at den blir kortvarig. Ville du ha brukt av ungenes sparepenger for å betale regninger? |
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Been there - done that, og gjør nok det flere ganger.
|
|
|
#4 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det skulle vært veldig akutt, og litt rart, men det hadde vi nok gjort, og satt pengene tilbake med en gang det kom penger inn på konto.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, men bare hvis det kniper skikkelig.
|
|
|
#6 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Selvfølgelig, når det er snakk om et kortsiktig perspektiv!
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg ville brukt dem for å betale akutte regninger, ja. Med en plan om tilbakebetaling, selvsagt. Heldigvis har jeg ikke vært i en sånn situasjon. *bankitastaturet*
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, vi sparer til dem i vårt navn og kan ta fra kontoen der hvis vi må. Har ingen problemer med det, men foreløpig har vi ikke hatt behovet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det er jo bedre å låne barnas sparepenger enn å ta opp forbrukslån iallefall.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi sparer til gutta i deres eget navn så de pengene har vi ikke direkte tilgang på. Og heldigvis for det egentlig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Har aldri vært i en slik situasjon, men ville selvsagt gjort det om det var krise. Det er mye jeg ville gitt slipp på før jeg gjorde det. Ville betalt tilbake så fort det var mulig.
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Eh, ja. Selvfølgelig. Nå har ikke barna mine noen stinne kontoer (som jeg vet om i hvertfall? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Jeg foretrekker forresten å spare i mitt eget navn. De har en del penger på kontoene sine som er gaver til navnefest og fra besteforeldre. Men jeg ønsker ikke at de skal få tilgang til en fet konto da de runder 18. Jeg vil mye heller hjelpe dem da de skal etablere seg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ungene har ikke sparepenger, så den muligheten har vi ikke. De har aldri fått store pengegaver, bare mindre summer som vi har fått beskjed om å handle for til dem. Jeg er ikke av den formeningen at barnetrygden er barnas penger, så de går til vanlig forbruk. Jeg tror de akkurat dekker SFO-betalingen for skolebarna.
|
|
|
#15 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja har hendt,men vi sparer hele barnetrygden. Så har ikke så dårlig samvittighet..
|
|
|
#16 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Nei, det tror jeg ikke jeg hadde kommet på at gikk an. Nå har han ikke så mye sparepenger uansett, men det hadde blitt litt styr i og med at vi må i banken (han har konto i eget navn), og både jeg og mannen måtte skrevet under på at vi skulle ta ut penger. Så nei.
|
|
|
#17 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, hadde nok gjort det i en krisesituasjon og betalt tilbake fort som fy. Knottens sparekonto står i mitt navn, så det er enkelt sånn sett. Men heldigvis har vi andre buffere å tære på først.
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Vi har også barnas sparekontoer i vårt navn, slik at vi kan overrekke en BSU-konto når de fyller 18. Det er barnetrygden som går inn der, store pengegaver får de ikke.
|
|
|
#19 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Ja, hadde det vært krise så hadde vi gjort det. Uten tvil.
98, 01, 08, (♥) Sist redigert av Huldra : 13-01-09 kl 12:37. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bruker du av sparepengene til barna?Det har jeg gjort flere ganger. Jeg har brukt dem og betalt tilbake ved første anledning. Jeg ser ikke noe galt i det. (Det er ungenes langtidssparekontoer jeg snakker om, som de ikke vet at de har.) |
|
|
|
![]() |
|
|