|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
På flyttefot.
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skulle jeg sagt noe?Har lyst til å høre deres mening, for jeg kjenner at jeg går og tenker litt på noe jeg opplevde i går kveld.
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skulle jeg sagt noe?Jeg ville ha tenkt som deg, burde men hadde jeg gjort det? Vet ikke. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Skulle jeg sagt noe?
Synes du ikke? Jeg synes det står helt klart og tydelig på pakken hvordan man skal tillage MME.
|
|
|
#4 |
|
Har fått viljen sin
|
Alt står slett ikke på pakken. Og nei, det finnes slett ikke god nok informasjon om flaske, tillaging og konsekvenser dersom man slurver. Noen må ha det inn med teskje. Noen må høre at ungen faktisk kan dø dersom man slurver med hygiene. Nå tror jeg ikke at det å gi oppvarmet springvann til en ettåring er dødelig - men potensielt skadelig, og veldig unødvendig er det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mother of Dragons
|
Det var en knallgod idé!!
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Ja vi jobber med saken. Men vi har ingen penger. Vi vil ikke trykke opp hva som helst men ha noe med OK layout som vi kan stå for. Altså trenger vi både noen som kan designe og noen som kan trykke opp. Postere og visittkort. Vi får se om det årner seg etterhvert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Helt klart et behov for dette. Flaskeposten er et flott initiativ. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Skulle jeg sagt noe?Blande MME med varmt vann fra springen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Man kan jo designe kortene selv, i Photoshop? Om dere ikke er så stø på PS selv, fins det sikkert mange der ute som kan hjelpe. Digiscrappere, f.eks. Sist redigert av MokkMokk : 09-12-06 kl 20:21. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Har fått viljen sin
|
Jeg kan litt PS, og digiscrapper en del - men kortene jeg prøvde på ble ikke stilrene og proffe nok til å deles ut til almenheten. Utprinting koster fargepatroner etc. Vi legger ned tid i flaskeposten.org - vi ønsker ikke å legge ut mer penger enn strengt tatt nødvendig. Det frister, men vi må sette grenser. Legger vi ut for noe er det så my-ye mer vi ville gjort også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Skulle jeg sagt noe?en ting jeg alltid har lurt på.. kan man blande melk i kaldt vann og varme det opp senere uten at det kommer bakterier eller at melken ødelegges? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Skulle jeg sagt noe?Zol: hva med i første omgang å lage et vanlig skriv med typen "ti ultimate råd for flaskematere", som helsestasjonene kan distribuere, som ligger tilgjengelig i barneutstyrsbutikker og lignende steder og som selvfølgelig hensviser til flaskeposten. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har fått viljen sin
|
Nei det bør man ikke gjøre. Før var det vanlig å blande ut MME for et døgn av gangen og så bare varme opp det man trengte. Nå er det kommet nye retningslinjer fra European Food Safety Authoroty som sier at MME bør lages fersk rett før hvert måltid. Dette er fordi det kan være bakterier i pulveret som formerer seg kjapt i det temperaturen øker/det kommer væske til. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ute på tur
|
Jeg lå på barsel i 2 dager etter fødselen og den finske jm *kjerringen* blandet ut min morsmelk med vann.... Jeg var i sjokk! 4 dager senere fortalte hun meg at jeg burde begynne med mme og flaske, siden Junior ennå ikke tok puppen
|
|
|
#17 |
|
Ute på tur
|
Sv: Skulle jeg sagt noe?Sånn i forhold til dette med mme på tur. Så selger de ferdig blandet mme i pakker. Det er jo genialt å ha med seg. Så slipper man å blande ute og bekymre seg for hygienen
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Yes, de er jo kjempeflotte til å ta med ut på tur. En stk ren flaske, ferdigblandet MME på kartong og oppvarming på kafè.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skulle jeg sagt noe?Helt enig i at det er altfor dårlig info på mme pakninger om ulike måter å lage til melk på. |
|
|
|
![]() |
|
|