|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
maler
|
Bleiebøtte?Det er noen uker siden vi hadde bleiebarn sist, og det gikk plutselig opp for meg her at sånne bleier kommer til å lukte. I hvertfall etterhvert. Sist hadde vi en sånn sangenic bleiebøtte, det fungerer i og for seg greit, men det er jo veldig mye ekstra plast som hverken tjener miljøet eller lommeboka mi... men finnes det noe alternativ egentlig? Å gå ut med bleier etter hvert stell er ikke noe alternativ slik vi bor. Det som hadde vært genialt er jo en søppelbøtte med lukttett lokk. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bleiebøtte?Vi kjøpte en helt vanlig søplebøtte på ikea. Lukttett vil jeg ikke påstå at den er, men ganske godt fungerte den i hvert fall. Med små babyer er det virkelig ikke noe problem. Nå går vi ut med bleieposen ganske ofte, for ettåringer som spiser mer enn mødrene sine har avføring deretter.
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Bleiebøtte?Vi bruker også vanlig søppelbøtte. En mulighet er jo å slenge de værste bleiene i en brødpose/hundpose.
|
|
|
#4 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Bleiebøtte?Vi hadde bleiebøtte, men putta bare bæsjebleiene i den, tissebleier gikk i vanlig søppelbøtte. Da blir det jo ikke så innmari mye ekstra plæstik og penger som går med. Nå bæsjer poden stort sett bare i barnehagen, så nå er bleiebøtta kasta ut.
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bleiebøtte?Vi har vanlig søppelbøtte og tømmer den hver kveld. Null stress, synes jeg, men nå synes nå jeg også at slike bleiebøtter stinker verre enn babyavfallet.
|
|
|
#6 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bleiebøtte?Vi hadde bleiebøtte, men endte opp med å kaste bæsjebleiene i en liten plastpose og knyte igjen, vel så enkelt og greit. Det havner i vanlig søppel, og tømmes nokså ofte.
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bleiebøtte?Vi bruker en liten plastpose rundt bæsjebleier og kaster i søppelet på badet. Tømmer når det er fullt.
|
|
|
#8 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Bleiebøtte?Jepp, flere som har samme løsning som meg, ser jeg.
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Bleiebøtte? |
|
|
|
#10 |
|
er her
|
Sv: Bleiebøtte?Emma hvor gratis er den egentlig? Må man ikke ha spesial pose til den …
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Bleiebøtte?
Sikkert. De gir den vel ikke bort uten å ha et håp om å tjene penger på det. Men det kan jo hende at man bare kan putte en vanlig bærepose oppi isteden. |
|
|
|
#12 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bleiebøtte?Vi har denne som er gratis. Poserefillene koster 249,- for en trepakk.
|
|
|
#15 |
|
TittelTøs
|
Men hvor lenge varer en 3-pk.? Til 3 bleier, eller til 3 fulle bøtter?
|
|
|
#16 |
|
Inhabil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
1 pakke varer vel ca til 5-6 fulle bøtter (uff jeg er fakltisk ikke helt sikker, men ca det, kanskje mer), og for 249,- så får man altså 3 pakker.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bleiebøtte?Vi har bleiebøtte og har hatt den til begge gutta. Synes den er helt grei. Men det er ikke sikkert jeg hadde kjøpt det i dag. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Bleiebøtte?Vi begynte også med bare bæsjebleier, men bøtte blei jo ikke full før etter 6 uker og da ble det litt ekkelt syns jeg. (sangericbøtta). De hadde akkurat tilbud på Barnas hus at man kunne kjøpe 3 refill til angelcarebøtta til 149kr når man kjøpte/fikk bøtte, men det tror jeg er over. Vi er forresten på 3. refill nå. Tok i bruk bøtta for 5 mnd siden, men vi har to stelleplasser og to bøtter (forskjellige) og de blir brukt ca 50/50.
|
|
|
|
#19 |
|
TittelTøs
|
Okey! Da er prisen overkommelig, synes jeg.
|
|
|
#20 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bleiebøtte?Vi har brukt vanlig søppelbøtte med (ganske) tett lokk. De første mnd lukter jo ikke bleiene så mye, og ganske tidlig begynte A å bæsje på do. Så det blir ikke mange bæsjebleiene. Og når de kommer, så putter jeg de i en liten pose som jeg knyter igjen (man får faktsisk kjøpt parfymerte bæsjebleieposer - jeg fikk noen pakker fra ei sikke trengte lengre), eller jeg går ut med søpla ganske med en gang.
|
|
![]() |
|
|