|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerJeg sliter litt med å regulere hvor mye barnet mitt ser på tv i helgene. (På ukedager er det minimalt og ikke noe problem) Hun har nå sittet foran tv siden 0730 i dag tidlig og vanskelig å få engasjert i andre ting. Nå skal vi på Skileik senere i dag og kommer til å være ute resten av dagen så jeg tenker ok, det blir friskt luft og fysisk aktivitet i hele ettermiddag. Men 3 timer i strekk er forferdelig mye i mine øyne. Hun er så opptatt av Hannah og Waverly and what have you not på Disney channel. Hele forrige helg var det Cheetah girls, hun var helt i hundre og har spurt når de kommer på tv igjen ... arh, det hjelper jo ikke at jeg personlig virkelig ikke har sansen for noe av dette men liker ikke "forbud" av noe som helst slag. Satser heller på at det regulrer seg selv men det ser det ikke ut til å gjøre nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: TV titting og antall timer per dag i helger hos 5-6 åringerGlitterbarnet er jo litt yngre enn datteren din, men det kan fint bli 3-4 timer i helgene. Han ser lite på TV ellers, ikke alltid barnetv engang, men liker å ta livet med ro i helgene. Og det syns jeg er greit, så lenge man også gjør andre ting.
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: TV titting og antall timer per dag i helger hos 5-6 åringerHannah er superglad i barnetv, og kan gjerne sitte 3-4 timer i strekk OM hun får lov. Det får hun jo ikke.
![]() |
#4 |
anglofil
![]() Sv: TV titting og antall timer per dag i helger hos 5-6 åringer3-4 timer per dag Glitter eller totalt per helg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: TV titting og antall timer per dag i helger hos 5-6 åringer
Jeg er ikke Glitter, men her hos oss kan det fort bli 3 timer pr dag i helga ja. Kommer så klart an på om vi har planer og er på "farten" eller ikke. Da kan det jo bli 0 timer. Men om vi er hjemme, så kan det bli rundt 3 pr dag. Fra 07 til kl 19.
![]() |
#6 |
ræv med ører
![]() Sv: TV titting og antall timer per dag i helger hos 5-6 åringerVi har snakket om dette nylig, og det at unga skal se mindre på TV var nyttårsforsettet vårt. Det tok 1 uke med grin og krangel, nå har de skjønnt reglene.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerStoresøster her elsker å sitte forran tvn. (5,5) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: TV titting og antall timer per dag i helger hos 5-6 åringer
Per dag i helgen. Ikke hver dag hele uken. Ellers ser han gjerne barne-TV 15 min hver morgen, men sjelden på kvelden i uka. Så alt i alt syns jeg han ser veldig lite TV, dette inkluderer filmer også. I tillegg spiller han litt TV- og dataspill, sånn hvis vi snakker skjermtid.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerDette har vi ikke noen regler på, men jeg tror vi må innføre det. Storebror blir skikkelig sur om vi vil se på noe annet enn tegnefilmer. Han tror at han har monopol på tv-tittingen. Han blir skikkelig ufin. Lillebror holder ikke ut så lenge av gangen foran TV, men storebror kunne vel sittet pal døgent rundt hvis han fikk lov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerDet blir nok en del til sammen i helgene - en time eller to på morgenen, mens vi voksne sløver og drikker te |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerVår seksåring ser ikke på tv i ukedagene, men ser litt i helgene. Blir vel omtrent to timer i uka. Han spør ikke etter mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerHer ser de på TV for mye. De våkner tidlig og foreldrene er trøtte.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerJeg gjør ofte avtaler med Hannah på ettermiddagen også, hvis klokka feks er 17-17.30. Da sier jeg at jeg skal gi beskjed når barnetv begynner, og frem til da kan hun enten leke med Peder, pusle litt, tegne etc.
![]() |
#14 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerStoresøster elsker TV, puddingen ikke. Vi må skru av for storesøster, og av og til også minne henne på alternative mulige aktiviteter. Vi har investert i ganske mye (jente)Lego, og det er populært. I tillegg er hun glad i å lese heldigvis, selv om TV vinner. Og lydbøker er gøy. Dataspill kommer i min verden i samme kategori (og på samme tidskonto) som TV-titting.
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerProblemet vårt er vel egentlig at vi alle er litt TV slaver, dvs jeg sitter foran PC. TV står på uansett om vi ser på eller ikke. Jeg ser helt klart at det ikke går lenger. Eldstemann er helt håpløs.... Men det er vel vår egen feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerSå hvordan løser dere det med barn i ulike aldre? Her er det 6 år mellom yngst og eldst. Det er jo soleklart at tv-n dermed står på dobbelt så lenge. Forøvrig, sitter barna naglet? Jeg er vant til unger som leker litt, ser litt, leker litt, ser litt osv.
![]() |
#17 |
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerNå er det "bare" 3.5 år mellom mine, men de har jo helt forskjellige behov når det gjelder TV titting. Og selv om TV står på store deler av helgen så sitter de jo ikke der hele tiden. De er litt her og der, leker på rommet osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerDet er nøyaktig 3 år mellom mine. Tidligere likte de det sammen, men etter eldste begynte på skolen har han endret seg litt. Vi har kjellerstue med TV så eldste sitter ofte og ser Cartoon network der og minste vil se Playhouse i stua.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
![]() Sv: TV-titting og antall timer per dag i helger hos 5-6-åringerLilleVenn er 5 og også veldig glad i å se på tv. Hun ser helst på Toon Disney eller Disney Channel og det blir fort noen timer hver dag i helgene. Hun står som regel opp før oss og ser da som regel på tv.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|